Vectra od września podniosła ceny o 15%.
#inflacja #vectra
A mogą podczas trwania umowy?
"Szanowni Państwo, w nawiązaniu do pisma z dnia 24.07.2023r., nie zgadzam się na zmianę warunków umowy. Pozdrawiam."
Nie zdzwiłbym się jakby zadzwonił Dział Utrzymania Klienta i okazało się, że nie dość, że cena może zostać, to jeszcze jakiś bonus dorzucą.
A jak nie, to #jbc ich i do konkurencji ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
@Koloalu @sireplama "Przedmiotowa zmiana Opłaty nie stanowi zmiany Warunków Umowy i tym samym, zgodnie z pkt. 20.16. Ogólnych Warunków Umowy, Abonentowi nie przysługuje prawo do rozwiązania Umowy w trybie właściwym dla zmiany Warunków Umów."
@dolcetto "Nie zgadzam się na zmiany warunków umowy zaproponowanych w piśmie z 24 lipca" i płacić stara cenę.
@dolcetto zmieniłbym operatora, mój mały operator JMDI nie ma w warunkach umowy waloryzacji o inflację, ma natomiast że umowa na czas nieokreślony jest na większą kwotę więc trzeba ją przedłużyć na nowych warunkach jakiekolwiek by one nie były ale na ten moment są takie same od lat. Orange nie ma (albo przynajmniej nie miał) żadnego takiego zabezpieczenia i od lat jest ta sama kwota.
Rozumiałbym podniesienie opłat po zakończeniu umowy ale podnoszenie w trakcie jest słabe, wielu ludzi ma ustawione przelewy automatyczne i nie chce im się tego zmieniać, poza tym ta cena jest średnio konkurencyjna. UPC ma 55zl a wydaje mi się że często tam gdzie jest Vectra to jest UPC. Dla porównania mój operator JMDI jest za 49zl. Zatem mieć najdrożej z konkurencji i jeszcze podwyższać ceny w trakcie umowy to jest to słabe.
@sireplama tutaj nie nastepuje zmiana umowy bo w niej jest zaznaczone że cena może sie zmienić na podstawie danych o inflacji, to jest praktykowane w krajach z wysoką inflacją żeby nie aneksowac co chwilę umów. Tak samo jak masz kredyt hipoteczny i zmienia się wibor i rata się zmienia
@mrocznykalafior nie, nie tak samo
@sireplama no to wyjaśnij mi różnicę, ja twierdze że warunki umowy się nie zmieniiły bo jest w nich zapis o indeksacji cen inflacją więc nie ma podstaw do zerwania umowy
@mrocznykalafior a ja twierdzę, że taki zapis nie jest zobowiązujący. Dlatego zachęcam OPa do uderzenia do brpk - on nas pogodzi.
@sireplama Zacytuję jeszcze jeden fragment, który rozwieje wątpliwości:
" Powyższe zmiany wprowadzone zostają na podstawie pkt. 20.11 Ogólnych Warunków Umowy, który mówi, że Dostawca Usług uprawniony jest do zmiany Opłat stosownie do wzrostu lub spadku poziomu cen towarów i usług konsumpcyjnych. W razie skorzystania przez Dostawcę Usług z powyższego uprawnienia, zmiany cen będą dokonywane za każdy rok kalendarzowy i nie częściej niż dwa razy za taki rok, w oparciu o:
-
wysokość półrocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych za I półrocze danego roku w stosunku do analogicznego okresu (I półrocze) roku poprzedniego, opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny (zwanego dalej „Półrocznym Wskaźnikiem Zmian Cen”), przy czym zmiana może zostać dokonana nie później niż w ciągu 6 miesięcy po ogłoszeniu Półrocznego Wskaźnika Zmian Cen w danym roku kalendarzowym, lub
-
wysokość średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny (zwanego dalej „Rocznym Wskaźnikiem Zmian Cen”), przy czym zmiana może zostać dokonana nie później niż w ciągu 6 miesięcy po ogłoszeniu Rocznego Wskaźnika Zmian Cen za dany rok kalendarzowy. Jeżeli Dostawca Usług dokonał już w danym roku kalendarzowym zmiany Opłat zgodnie z pkt. 20.11. lit. a., wówczas na mocy niniejszego pkt. 20.11. lit. b. Dostawca Usług może zmienić Opłaty tylko o różnicę pomiędzy wysokością Rocznego Wskaźnika Zmian Cen a wysokością Półrocznego Wskaźnika Zmian Cen.
Przedmiotowa zmiana Opłaty nie stanowi zmiany Warunków Umowy i tym samym, zgodnie z pkt. 20.16. Ogólnych Warunków Umowy, Abonentowi nie przysługuje prawo do rozwiązania Umowy w trybie właściwym dla zmiany Warunków Umów. "
Już kiedyś za takie podwyższenie opłat UOKiK przywalił Im karę z tego co pamiętam. Mi wcześniej podwyższyli i zastanawiam się czy rezygnować, bo dla nowych klientów nie zmieniają cen i są niższe tym sposobem.
@Don_Artur Niestety, to jest Vectra, a ja nie mam wyboru. Co 2 lata ten sam cyrk - wypowiadam umowę, odsyłam modem, czekam 3 miesiące, staję się dla nich "nowym klientem" i zawieram nową (tańszą) umowę. To jest parodia - ale co poradzisz...
@dolcetto po co wracasz? Masz tylko ich do wyboru?
@sireplama mam tylko Vectra i Netia, która oferuje jeszcze gorsze warunki.
@dolcetto Orange nie dochodzi do Ciebie?
Machający papaj.jpg - nie da się pogadać z wspólnota spółdzielnia ? Bo to wybór jak pomiędzy dżuma a cholera.
@pokeminatour Pogadać się da, ale każdy nowy operator chce kuć ściany i układać swoje kable, bo deweloper tak załatwił sprawę, że wspólnota nie ma swoich. Więc wcale im się nie dziwię, że nie pałają chęcią do takich rozwiązań...
@sireplama Orange ma u mnie tylko stare kable miedziane do podłączania telefonów stacjonarnych
@dolcetto Vectra to najgorszy syf. Odradzam każdemu i współczuję każdemu kto nie ma możliwości wyboru innego operatora. Co ja się naszarpałem z tymi niekompetentnymi patalachami to moje.
@dolcetto dostałem ale spodziewałem się że wzrośnie
@dolcetto a brałeś pod uwage internet mobilny? patrze co orange oferuje i za 65 zł jest pakiet 500GB miesiecznie
@mrocznykalafior Oczywiście - przechodzę na mobilny na 3 miesiące kiedy muszę zrobić przerwę w Vectra. Niestety w tym miejscu każdy z operatorów (testowałem Play, Orange, Plus i T-Mobile) wyciąga prędkości 6-8 Mbps, co praktycznie uniemożliwia normalne korzystanie z internetu.
Zaloguj się aby komentować