@jajkosadzone nie xD oprócz opon to większość ma takie zakresy, że hej. A wymiana akumulatora po 5 latach to chyba dlatego, że sprzedają akumulatory xD
@maximilianan
A ile tak realnie wytrzymuje akumulator w samochodzie? xD
@jajkosadzone to zależy jak nim jeździsz. Zwykły aku po 6 latach zachowuje ponad 80% pojemności. Kurwa nawet baterii Li-Ion się tak często nie wymienia xD
@jajkosadzone miałem dwa takie same auta kupione w tym samym dniu z takim samym silnikiem i akumulatorami Panasonic. jeden padł po 4 latach, a drugi po 11stu
@maximilianan
Chyba mowisz o aku z samochodu na pierwszy montaz- odpowiednio uzytkowane spokojnie wytrzyma tyle,ale zamiennik,nawet tej samej firmy- nie ma szans.
@jajkosadzone Aku są projektowane na 10-12 lat eksploatacji.
Jeszcze ten rozrząd XD są różne rodzaje rozrządów i różne interwały serwisowe. Najlepiej zobaczyć w instrukcji obsługi co radzi producent. Możesz wymienić rozrząd na pasku co 70k, a możesz mieć na łańcuchu, którego w teorii się nie wymienia.
Tarcze hamulcowe po 40k to chyba jak jeździsz załadowanym na maksa i hamujesz jak na torze. Cała ta infografika jest tak kompletnie z dupy, że hej. Ot, wzięli sobie losowe liczby i włożyli na obrazek.
@jajkosadzone Pierwszy z montażu fabrycznego wytrzymał 8 lat (Yuasa), następny na razie ma 2 lata (Varta).
@jajkosadzone ja mialem ori od 2014 i nadal smiga
Ogólnie dane podawane przez producentów są w większości mocno na wyrost dla osób, które się nie znają. U mnie dużo kontrowersji budzi wymiana np. płynu co 2 lata, czy oleju maks do roku (a nie wg przebiegu). Nie znam osoby, która by się trzymała tych danych a i sam się tym sporo interesowałem i takie podejście uważam za totalny bezsens. Już nie wspomnę w przeciąganiu w 2 stronę wymiany oleju na 20-30 tysięcy.
@Pieszczoszek jakiego plynu? Hamulcowego, chlodniczego?
@Pieszczoszek ja wymieniam olej i filtr ksiazkowo co 15-20kkm/rok. Wiekszosc osob co znam, tak robi.
@jajkosadzone gówniane, część przesadzone w jedną stronę, a część w drugą
@jajkosadzone a ja nie mam filtra paliwa ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@cebulaZrosolu ja tez nie. Tzn jest w baku, ale wymienia sie jak sie zalepi czyli nigdy
@bartek555 no taki smok na pompie paliwa, nie wymienia się bo nie trza :D
@jajkosadzone dobrze mowia? Chujowo mowia. I co to za minimalne wysokosci bieznikow? Chca byc madrzejsi od ustawodawcy? Zwykle naciaganko bez pokrycia w stanie faktycznym
@jajkosadzone
Rozrząd - u mnie np VW mówi że pierwsza wymiana po 200k (1.0TSi). Oczywiście wymienię wcześniej, bo chyba ich pojebało. Chociaż w opisie jest, że pasek kevlarowy.
Aku się wymienia jak padnie. A najlepiej jak ma się możliwość to go doładowywać co jakiś czas. A jeśli są odkręcane cele to pilnować poziomu wody (uzupełniać). Najczęściej zawsze brakuje w celi po stronie +. Wtedy posłuży długo.
Klocki i tarcze się wymienia jak się zużyją.
@jajkosadzone Olej + filtr co 10-20k? 10k to absolutne maksimum, niezależnie od tego co jest napisane w książce serwisowej.
@jajkosadzone rozpiska co ile się wymienia rzeczy jest w instrukcji. Tarcz u mnie jeszcze nikt nie wymieniał, mają 220k km xD
Takie rzeczy jak tarcze czy klocki wymienia się w zależności od zużycia, a nie samego przebiegu. Nie ma na to uniwersalnego przebiegu, bo w jednym aucie tarcze wymagają wymiany po 100k km, a w innym po 200k. Inaczej też klocki czy tarcze zużywają się w aucie, które jest eksploatowane tylko w mieście, a inaczej w takim, które jeździ tylko po trasach. Co do rozrządu to tu też znaczenie ma model. W niektórych bezpiecznie jest wymieniać co 60 k km, a w innym po 150k km nie widać śladów zużycia.
rozrząd jak już zacznie go być słychać albo 100k
filtr paliwa XD
filtr powietrza co 10k
olej co 10k
płyn hamulcowy by się zgadzał
opony bieżnik lub ogólne zmęczenie zależy co pierwsze
kabinowy co roku
aku jak zacznie zdychać
tarcze jak będą sie kończyć
klocki to samo
przegląd wiadomo
zabrakło oleju w skrzyni
odgrzybiania i nabijania klimy
Zaloguj się aby komentować