dobra, bo jak ja nie napiszę to nikt nie napisze - jest wakacyjna inba w #f1
jak wiadomo, na początku sierpnia pojawiła się kompletnie losowa poprawka do regulaminu technicznego zabraniająca systemów umożliwiających "asymetryczny rozkład siły hamowania na danej osi" - w zasadzie nie bardzo było wiadomo o co chodzi... wczoraj (15.08.2024) w nocy Peter Windsor wrzucił dość interesującego tweeta:
https://x.com/peterdwindsor/status/1824198674336948377
co on nam mówi? ano to, że najwyraźniej Red Bull stosował tego typu system, ale został on zdemontowany z samochodów przy okazji GP Miami - co by tłumaczyło nagłe problemy Verstappena z hamulcami (pamiętamy GP Węgier), albo pożar na prawym tyle w Australii.
system prawdopodobnie był/jest genialny w swojej prostocie - zawór reagujący na przeciążenia, czyli jak wykonujemy mocny skręt w danym kierunku to zmniejsza się ciśnienie w układzie po zewnętrznej stronie. dzięki temu samochód lepiej pokonuje taki zakręt.
jest to równie proste co słynny "trzeci pedał" (albo czwarty, jeśli mówimy o bolidzie Coultharda - DC używał sprzęgła kontrolowanego nogą) w McLarenie - gdzie rozwiązaniem był dodatkowy cylinder i przewody prowadzące do danego hamulca (w 1997 był on ustalony z góry, w 1998 kierowca mógł już wybrać w trakcie jazdy), oraz sam dodatkowy pedał w kokpicie:
https://x.com/scarbstech/status/1824228759567814841
(wbrew temu co Scarbs napisał, twórcą tego systemu w McLarenie NIE był Newey)
jak wiadomo, na początku sierpnia pojawiła się kompletnie losowa poprawka do regulaminu technicznego zabraniająca systemów umożliwiających "asymetryczny rozkład siły hamowania na danej osi" - w zasadzie nie bardzo było wiadomo o co chodzi... wczoraj (15.08.2024) w nocy Peter Windsor wrzucił dość interesującego tweeta:
https://x.com/peterdwindsor/status/1824198674336948377
co on nam mówi? ano to, że najwyraźniej Red Bull stosował tego typu system, ale został on zdemontowany z samochodów przy okazji GP Miami - co by tłumaczyło nagłe problemy Verstappena z hamulcami (pamiętamy GP Węgier), albo pożar na prawym tyle w Australii.
system prawdopodobnie był/jest genialny w swojej prostocie - zawór reagujący na przeciążenia, czyli jak wykonujemy mocny skręt w danym kierunku to zmniejsza się ciśnienie w układzie po zewnętrznej stronie. dzięki temu samochód lepiej pokonuje taki zakręt.
jest to równie proste co słynny "trzeci pedał" (albo czwarty, jeśli mówimy o bolidzie Coultharda - DC używał sprzęgła kontrolowanego nogą) w McLarenie - gdzie rozwiązaniem był dodatkowy cylinder i przewody prowadzące do danego hamulca (w 1997 był on ustalony z góry, w 1998 kierowca mógł już wybrać w trakcie jazdy), oraz sam dodatkowy pedał w kokpicie:
https://x.com/scarbstech/status/1824228759567814841
(wbrew temu co Scarbs napisał, twórcą tego systemu w McLarenie NIE był Newey)
@Patrique2001 where inba?
@ZmiksowanaFretka w padoku - tl;dr ktoś znalazł szarą strefę, uszczelniono regulamin, teraz są poszukiwania kto co zrobił i podejrzewa się Red Bulla
@Patrique2001 inba bo jakis typ wrzucil se na twittera ze podejrzewa redbulla o robienie czegos legalnego, zgodnego z regulaminem? Xd
UPDATE 21.08.2024 - inba odwołana, proszę się rozejść.
zgodnie z tym newsem: https://www.motorsport.com/f1/news/what-was-really-behind-the-fias-f1-asymmetric-brake-rule-change/10645992/
to same zespoły chciały zamknięcia szarej strefy, a dodatkowo odpowiednie zapisy i tak mają się znajdywać w regulaminie na sezon 2026
Zaloguj się aby komentować