dobra, bo jak ja nie napiszę to nikt nie napisze - jest wakacyjna inba w #f1

jak wiadomo, na początku sierpnia pojawiła się kompletnie losowa poprawka do regulaminu technicznego zabraniająca systemów umożliwiających "asymetryczny rozkład siły hamowania na danej osi" - w zasadzie nie bardzo było wiadomo o co chodzi... wczoraj (15.08.2024) w nocy Peter Windsor wrzucił dość interesującego tweeta:
https://x.com/peterdwindsor/status/1824198674336948377

co on nam mówi? ano to, że najwyraźniej Red Bull stosował tego typu system, ale został on zdemontowany z samochodów przy okazji GP Miami - co by tłumaczyło nagłe problemy Verstappena z hamulcami (pamiętamy GP Węgier), albo pożar na prawym tyle w Australii.

system prawdopodobnie był/jest genialny w swojej prostocie - zawór reagujący na przeciążenia, czyli jak wykonujemy mocny skręt w danym kierunku to zmniejsza się ciśnienie w układzie po zewnętrznej stronie. dzięki temu samochód lepiej pokonuje taki zakręt.
jest to równie proste co słynny "trzeci pedał" (albo czwarty, jeśli mówimy o bolidzie Coultharda - DC używał sprzęgła kontrolowanego nogą) w McLarenie - gdzie rozwiązaniem był dodatkowy cylinder i przewody prowadzące do danego hamulca (w 1997 był on ustalony z góry, w 1998 kierowca mógł już wybrać w trakcie jazdy), oraz sam dodatkowy pedał w kokpicie:
https://x.com/scarbstech/status/1824228759567814841

(wbrew temu co Scarbs napisał, twórcą tego systemu w McLarenie NIE był Newey)
ZmiksowanaFretka

@Patrique2001 where inba?

Patrique2001

@ZmiksowanaFretka w padoku - tl;dr ktoś znalazł szarą strefę, uszczelniono regulamin, teraz są poszukiwania kto co zrobił i podejrzewa się Red Bulla

ZmiksowanaFretka

@Patrique2001 inba bo jakis typ wrzucil se na twittera ze podejrzewa redbulla o robienie czegos legalnego, zgodnego z regulaminem? Xd

Zaloguj się aby komentować