DNA marki według „Historii …”, #36 – Rover
Historia z kołem w tleBrytyjskiej motoryzacji właściwie już nie ma. Pozostał jedynie Morgan. Reszta marek albo już jest zamknięta, albo została sprzedana jak np. MG, Land Rover czy Mini. Rolls-Royce i Bentley to w zasadzie najdroższe BMW i Volkwageny. Najbardziej zasłużonym dla brytyjskiej motoryzacji producentem była marka Rover, która była spadkobiercą British Leyland Company. BLC przez wiele lat była „narodowym producentem” samochodów w Zjednoczonym Królestwie. Dziś prawa do marki Rover posiadają Chińczycy.
Historia marki Rover rozpoczęła się w latach 80-tych XIX wieku od produkcji bicykli. To właśnie nazwa tej marki przyczyniła się do określenia pojazdu jednośladowego napędzanego siłą mięśni. Rover to również jednoślady z silnikami (na początku XX wieku) oraz Land Rover i Range Rover – submarki, które przez wiele lat były kojarzone jako modele tego producenta. [...]
#motoryzacja #wielkabrytania #historiamotoryzacji #xixwiek #rover
Historia marki Rover rozpoczęła się w latach 80-tych XIX wieku od produkcji bicykli. To właśnie nazwa tej marki przyczyniła się do określenia pojazdu jednośladowego napędzanego siłą mięśni. Rover to również jednoślady z silnikami (na początku XX wieku) oraz Land Rover i Range Rover – submarki, które przez wiele lat były kojarzone jako modele tego producenta. [...]
#motoryzacja #wielkabrytania #historiamotoryzacji #xixwiek #rover