Dlaczego Rosjanie usilnie szturmują Pawliwkę i Wuhłedar

Dlaczego Rosjanie usilnie szturmują Pawliwkę i Wuhłedar

hejto.pl
Trwa już 5 dzień szturmu na Pawliwkę i Wuhłedar. W dniu jego rozpoczęcia zwróciłem uwagę, jedynie na fakt, że jeśli Rosjanom to się uda, to Mariinka znajdzie się w trudnej sytuacji i Ukraińcy mogą być oflankowani, co zmusi ZSU do cofnięcia się od Ołeksandriwki pod Donieckiem.
Naniosłem prosty szkic etapów rosyjskiej operacji przy założeniu braku większych kłopotów. W tej chwili Rosjanie ugrzęźli już na jego pierwszym etapie z powodu błota i uporczywości ukraińskiej obrony.

Niekoniecznie musiałoby się tak stać, ale przy założeniach standardowej sowieckiej taktyki, Rosjanie starają się flankować oblegane miejscowości. Co zmusza obrońców do wycofywania się. Na nieszczęście dla Rosjan etapy 1, 2 i 3 zaczynać się muszą od frontalnych ataków na dobrze okopane ukraińskie pozycje i dodatkowo, aby do nich dojechać, trzeba przedrzeć się przez pola, które w czasie rasputnicy są morzem błota.
O przyznaniu się do problemów można poczytać w tłumaczeniu wpisu Aleksandra Chodakowskiego. Wspomina również, że za zdobycie tych małych wiosek będzie można dostać "gwiazdki" na pagonach
https://www.hejto.pl/wpis/aleksandr-chodakowski-przyznaje-ze-rosyjska-ofensywa-pod-ugledarem-to-porazka-ut
No dobrze. Pytanie tylko po co Rosjanom poświęcać dziesiątki sprzętu i setki swoich żołnierzy za jakieś wioseczki?
Trzeba połączyć kropki

O to pierwsza kropka

W październiku Ukraińcy zrobili Rosjanom nie lada niespodziankę. Władze rosyjskie twierdziły, że most jest już przejezdny i w stanie sprzed wybuchu już dnia następnego. Co jednak widzimy po prawie miesiącu od ataku? A no to, że na most samochodowy wciąż nie dopuszcza się ciężarówek. Ciężarówki i Tiry stoją w długich kolejkach na transport promami.
Tu np. artykuł z 31.10.2022, gdzie pada informacja, że w ciągu 2 dni przeprawy promowe przewiozły 200 ciężarówek z 800 czekających w kolejce w czasie dwóch dni.
За два дня Керченскую переправу смогли пересечь 200 грузовиков из 800, стоящих в очереди - Новости транспорта (transport-news.ru)
Co ciekawe wprowadzono ograniczenia i przeprawy promowe mogą używać tylko transporty "priorytetowe", a niepriorytetowe muszą jechać trasą od 500 km do 800 km dłuższą (w zależności czy dostawa do Sewastopola czy do Kercza) przez nowo okupowane tereny Ukrainy


I nie zapowiada się na poprawę szybko. Władze rosyjskie gwarantują, że za miesiąc most samochodowy zostanie przywrócony w 100% do stanu sprzed ataku, ale patrząc po najświeższym filmie z demontażu resztek konstrukcji, to ten termin wydaje się nierealny.
https://streamable.com/48ll8v
Sprawa z mostem kolejowym też nie jest taka różowa. Według Ukraińców Rosjanie do tej pory całkiem nie korzystają z jednej nitki mostu kolejowego, a na drugim pociągi jeżdżą z obniżoną ilością ładunku. Nawet jeśli założymy, że jedna nitka działa w 100%, to Rosjanie mają obniżoną przepustowość. Trzeba szukać alternatywy. No i szukają. Rosyjski propagandysta Dmitrijew dodał post wspominający o pracach remontowych dróg i mostów
Na trasie Donieck-Mariupol-Melitopol-Czongar trwa budowa dróg, odbudowywane są wysadzone mosty. Na ledwie zastygłym asfalcie ciągną się wielokilometrowe konwoje ciężarówek. To jest "most lądowy" do Krymu. (...)
Telegram: Contact @russ_orientalist

To drogi, a co z koleją?
Kolej między Taganrogiem a Krymem nie jest połączona bezpośrednio. Aby dotrzeć do Krymu Rosjanie muszą puścić pociągi trasą Taganrog - Donieck - Wołnowacha - Melitopol. Problem w tym, że tory między Donieckiem, a Wołnowachą (niebieski prostokąt na mapie niżej) zostały uszkodzone lub rozebrane w okresie walk 2014-2022.

Rosjanie mogliby je szybko przywrócić do użytku. Mają do tego środki, ale żeby to zrobić muszą odepchnąć Ukraińską armię od linii kolei. Ukraińskie pozycje znajdują się miejscami tylko 7 km od nich, więc ogień moździerzowy albo nawet niektóre zestawy ręcznych wyrzutni ppanc. mogłyby zagrozić transportom kolejowym w tym rejonie.

Jakie przewidywania na przyszłość? A no takie, że Rosjanie położą jeszcze bardzo wielu swoich żołnierzy na tych błotnistych polach i zapewne osiągną swój cel.

Czy śmierć tych ludzi opłaci się Rosjanom w dłuższej perspektywie? To zależy. Zależy od tego, jakie są realne uszkodzenia mostu krymskiego, jakie są też potrzeby armii rosyjskiej oraz ludności cywilnej na samym Krymie. O tym wiedzą zapewne tylko Rosjanie, ale Ukraińcy nie mają zamiaru oddawać tych pozycji bez walki. Ja zostaję przy twierdzeniu, że przepustowość do Krymu została w jakimś stopniu ograniczona i armia rosyjska stara się temu jakoś zaradzić.
https://buycoffee.to/_234_2S - kawka dla Aryo
Przypominam o zrzutce na ubrania zimowe dla żołnierzy, ale też i cywili na zimę:
Zima dla Sił Zbrojnych Ukrainy i Cywilów | zrzutka.pl

Komentarze (9)

bobikkufel

"Jakie przewidywania na przyszłość? A no takie, że Rosjanie położą jeszcze bardzo wielu swoich żołnierzy na tych błotnistych polach i zapewne osiągną swój cel."


jedna z tych dwóch rzeczy spełni sie na 100%, druga nie jest już taka pewna.

Opornik

że w ciągu 2 dni przeprawy promowe przewiozły 200 ciężarówek z 800 czekających w kolejce w czasie dwóch dni.


W normalnym kraju ktoś z logistyki zorganizował by to tak że przed mostem ładunki dzieli się na małe część i przewozi osobówkami/małymi furgonetkami, potem załadowuje z powrotem na ciężarówki, żeby bez sensu nie targać ich promami.

Myślę że gdyby używali palet to nie było by to problemem.


No ale palety to faszystowsko gejowska space magic które kacapy nie ogarniają.

dcb374c5-56fd-4939-9b8e-3a4c4d517221
QvintvsCornelivsCapriolvs

@Opornik Drogi Oporniku, żarty na bok- czytałem już gdzieś w necie, że Ruscy mają problem z paletami. Czy oni ich nie używają tak na serio??? Czy po prostu mają za mało, bo nie ogarnęli, że będą takie sankcje? No nie wyobrażam sobie transportu/logistyki/magazynów bez palet, przecież to nie jest żaden hajtech...

radziol

@QvintvsCornelivsCapriolvs high tech to nie jest, ale jeśli sami ich nie robili, to ruszenie z produkcją i nasycenie rynku trwa

globalbus

@QvintvsCornelivsCapriolvs w Chinach też palet nie widziałem na ciężarówkach, tylko chamskie obwiazywanie ładunku na naczepie.

Ciężkie do wyobrażenia? Poza Europą i USA palety to nie jest standard

kozackyBOHUN

@Opornik @QvintvsCornelivsCapriolvs armia orków praktycznie nie używa palet ale cywilny transport się na nich opiera. To dwa różne światy.


co do przewozu ładunków mniejszymi dostwczakami przez zwężenie:

800 ciężarówek x 33 palety (zakładając że wszystko jest na paletach) to 26.400 palet. To 3,85 boisk do piłki nożnej xD

Aby przewieźć taką ilość busami 8 paletowymi to taki bus musiałby ruszać co 3,27 sekundy przez most pod warunkiem że jadą w tym samym kierunku gęsiego i średnia paleta ładunku nie waży więcej niż 500kg.


Tymczasem możliwości rosyjskiej logistyki wyglądają tak:

https://i.iplsc.com/internauci-nie-pozostawiaja-suchej-nitki-na-poczciwym-bochen/000ENT9K56EIDET1-C122-F4.jpg


*oczywiście mogłem gdzieś się walnąć w obliczeniach bo założyłem że rosyjska godzina tak jak u nas trwa 60 minut.

Opornik

@QvintvsCornelivsCapriolvs Cywilne firmy na pewno używają, może tylko armia nie używa. Na setkach filmików wszędzie to było bez palet ładowane, wszystkie zdobyte/porzucone składy i wszystkie załadowane ciężarówki.


Trzeba by spytać logistyka, ale przejście na palety to zapewne też przejście na inną rozmiarówkę wszędzie w wojsku.

Np. kiedy czytałem o historii AK w Polsce, na nowej wersji (tantalu chyba) wojskowi wymusili pewne zmiany które nie pasowały konstruktorom, bo np. karabinki miały pasować do starych stelaży na broń, bo wojsko nie chciało ich zmieniać.


Trzeba pamiętać że wojsko to beton, a ruskie wojsko w szczególności.


Transcript: What Wooden Pallets Have to Do With Russia’s War on Ukraine

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-06/transcript-what-wooden-pallets-have-to-do-with-russia-s-war-on-ukraine

Most people don’t think much about wooden pallets—and that might be true even of people waging large-scale military invasions. Recent reports claim that Vladimir Putin’s attack on Ukraine has been hampered by a lack of pallets, making it more difficult to move the vast amounts of supplies needed to support soldiers and tanks.


What images of Russian trucks say about its military’s struggles in Ukraine

https://edition.cnn.com/2022/04/14/europe/ukraine-war-russia-trucks-logistics-intl-hnk-ml/index.html

Russia’s military has historically relied on its large manpower reserves to handle logistics, rather than mechanized systems using wooden pallets and forklifts.


@kozackyBOHUN Czekaj, na zwykłej wojskowej ciężarówce da się upchnąć 33 palety? Nie mylisz się z TIRem?

Nie potrzebnie obrażasz UAZ-452, podobno to bardzo dobre autko mimo wieku.

Man_of_Gx

@radziol palet to oni mogą narobić miliony, deska-piła-gwóźdź-młotek, problem jest w wózkach widłowych.


Gx

puszkapandory

Ważny element bitwy o Chersoń. Świetna analiza sytuacji. Oby Ukraińcom udało się utrzymać jak najdłużej złamaną logistykę. Niedobory na froncie muszą poskutkować wyższymi stratami.

Zaloguj się aby komentować