Dlaczego przez 8 lat rządzenia PiSu nie było nawet procenta takiego parcia na budowę CPK jak jest obecnie? Ktoś, coś? @Klopsztanga ? Ja głupi jestem i tak pytam tylko.

#polityka #gownowpis
Cybulion

@Tylko_Seweryn parcia nie bylo bo najpierw swoi musieli kupic tereny pod budowe zeby odpowiednio nabic sie kabza przy sprzedazy tych terenow pod cpk. Zarzad swoje miliony juz wyjał. Yebia nas ziomek z kazdej strony, a teraz graja CPK jako idealnym elementem dalszego podzialu i sklocania spoleczenstwa. Jak nic ruskie maja w tym interes.

Klopsztanga

@Tylko_Seweryn projekt CPK powstał w 7 listopada 2017 , z czego spora część czasu to pozwolenia, zgody itp. Sama zgoda środowiskowa to 5 lat na uzyskanie jej.


Parcia nie było, i bardzo dobrze. Bo gdy jest parcie i budowanie w pośpiechu, to znów byś pisał, że projekt nie może się udać bo za szybko jest robiony


Takie budowy to nie budowa domku - w rok czy dwa lata. To procesy które trwają lata. Rozumiem że dla Ciebie to dziwne, bo nie każdy z nas ma do czynienia z takimi inwestycjami. Ale tak to wygląda.


Budowanie autostrady trwa 10 lat, z czego 6-7 lat to papierologia, a 3 lata to budowa

Tylko_Seweryn

@Klopsztanga to dlaczego jest parcie skoro nie wolno w pospiechu?

Klopsztanga

@Tylko_Seweryn bo partie rządzące robią wszystko by ten projekt zabić. A pospolite ruszenie polaków jest teraz, bo jest szansa uratować ten projekt, zanim trafi do kosza.


Np. tutaj. Wyśmiewa idę debaty, czyli konsultacji z ludźmi. Przy okazji kłamiąc w żywe oczy. Ciemna masa to kupi, ale ci co w życiu coś budowali wiedzą jak sprawa faktycznie wygląda.


Czy ciśnie się tamat? No w sumie fajnie by było, bo w 2030r zapełnią się lotniska w Warszawie. Wiem, że polacy lubią naprawiać szkody prowizorką na szybko niż przeciwdziałać i przewidywać rozwój wydarzeń. To jest ta zmiana mentalna, ktora u nas musi dojść.

afd6811a-dde0-406d-8223-cbf26c971ec0
PlatynowyBazant20

@Klopsztanga Czyli ta wielka szwalnia Polskich maseczek cały czas jest na etapie decyzji i pozwoleń? O Izerę nawet nie pytam

Tylko_Seweryn

@Klopsztanga z tego tweeta wnioskuje tyle, ze nie ma nad czym debatować, bo budowa się jeszcze nie rozpoczęła. Zastanawiające jest to, ze potrzeba 5 lat na zgody środowiskowe nad tak ważnym projektem, ale prowadzić wycinkę lasów na tak dużą skalę można załatwić w chwilę... ciekawe. Nie odbijam od tematu, poprostu się zastanawiam.

Klopsztanga

@PlatynowyBazant20 a co ma to do CPK?

@Tylko_Seweryn

ale prowadzić wycinkę lasów na tak dużą skalę można załatwić w chwilę... ciekawe. Nie odbijam od tematu, poprostu się zastanawiam.


To ja nie wiem, to fajnie jak państwo łamie prawo i procedury czy też nie? Nie rozumiem tego argumentu.

Wszystko potrzebuje swojego czasu. Sama budowa w obecnych czasach to formalność. Projekty są wazniejsze i zezwolenia.


Technologia jest, wolny rynek więc budowa - o dziwo - to najmniejszy kłopot w UE. Papierologia to jest problem. A ta jest odrobiona.

Tylko_Seweryn

@Klopsztanga chodzi o to, że gdyby PiS bardzo chciał ten projekt zrobić to już dawno by się budowa rozpoczęła. Jakoś dziwnie zwlekali. I teraz przyjebali narracja korzystając przy okazji z pomocy pożytecznych idiotów ( przepraszam, ale w tym Ciebie ). Nie wydaje ci się to dziwne?

PlatynowyBazant20

@Klopsztanga zależy mi na tych maseczkach. Na tej Izerze i CPK też mi zależy. Wolałbym rozbudowę Pyrzowic ale trudno

Klopsztanga

@PlatynowyBazant20 no to załóż sobie grupe czy coś, a nie żal się na hejto.


Ruszenie polaków na CPK jest, ale na maseczki czy izerę nie słysze. Bo widocznie polacy chcą inwestycji i rozwoju zamiast kneblowania im ust socjałami - na które o dziwo - zawsze kasa jest.

Klopsztanga

@Klopsztanga chodzi o to, że gdyby PiS bardzo chciał ten projekt zrobić to już dawno by się budowa rozpoczęła. Jakoś dziwnie zwlekali. I teraz przyjebali narracja korzystając przy okazji z pomocy pożytecznych idiotów ( przepraszam, ale w tym Ciebie ). Nie wydaje ci się to dziwne?


@Tylko_Seweryn czasem odnoszę wrażenie że z jednego twojego konta piszą dwie różne osoby.


Podałem ci powody, podałem ci informacje jak wyglądają duże inwestycję. Że to swoje musi potrwać. A ty snujesz teorie spiskowe.


Odpisuje, odpowiadam, ale widzę że nie czytasz chyba ich. Albo jesteś tak nakierowany partyjnie, że starasz się tego nie widzieć, albo faktycznie dwie osoby korzystają z twojego konta.

PlatynowyBazant20

@Klopsztanga Ja tylko śmieszkuję.

Jako Polak też chcę inwestycji, czyli moich podatków wydanych rozsądnie i tak by mogły przynosić korzyści. Mam nadzieję że CPK jak już zbudują to będzie się zwracało tak szybko jak ten przekop mierzei, albo Elektrownia Ostrołęka

Aby tylko się nie okazało, że potem będzie potrzebna Wielka Narodowa Fabryka Wielkich Samolotów Elektrycznych do obsługi CPK

Klopsztanga

@zachlapany_szczypior no do wczoraj żadnego audytu nie było. Problem w tym, że PO mówi, ale nic nie robi z tym audytem Tylko straszy.

PS. trollskie konto na twitterze to nie jest źródło informacji Chociażby linki podał.


Audyt powinien być, musi być. Aby wiedzieć na czym się stoi. Ale widzę żę dla PO brak audytu to nie przeszkoda, by skazywać projekt na likwidację.


Cała ta sytuacja powinna być jasno przedstawiona przez rząd, dlaczego, po co, jakie alternatywy, jakie plany, kiedy budowa alternatywy się skończy.

maximilianan

@Klopsztanga 7 lat istnienia spółki to było za mało na wbicie łopaty, a dla ciebie miesiąc to aż za dużo, żeby przeprowadzić audyt?

Klopsztanga

@maximilianan tak, uważam że 2 miesiące to sporo czasu by zorganizować audyt.


to aż za dużo, żeby przeprowadzić audyt


O ty nicponiu, nie manipuluj tak. Nikt nie pisze o skończeniu audytu tylko o ROZPOCZĘCIU jego. Żadne prace na temat rozpoczęcia audytu się do dzisiaj nie rozpoczeły.


Ale ola boga, partia dopiero rządzi kilka miesięcy... Tak, to prawda. Ale przez ostatnie 8 lat mogli przygotować się na to, przygotować odpowiednie materiały i wnioski.


Reasumujać: Politycy PO chętnie mówią o zakończeniu tego projektu, ale żaden nawet nie myśli o przeprowadzeniu audytu - co widać po czynach. Temat stoi.


Niech to zrobią jak w cywilizowanym kraju, proceduralnie

Klopsztanga

@maximilianan autyty są prowadzone przez niezależne firmy, płacisz - masz.


Chyba że chcesz by ten audyt był prowadzony politycznie, przez polityków? No to inna sprawa. To ten audyt mogę ci streścić już teraz, bo mogę przewidzieć jego treść: Nie , bo nie i chuj

maximilianan

@Klopsztanga niezły fikoł. Sam przeprowadzałem audyty w firmach, w których pracowałem i nie trzeba było wydawać milionów na konsultantów. Widzę, że każdy argument jest dla ciebie nieistotny o ile nie jest za cpk.


Jakoś nie widzę twoich postów, że przez 7 lat cpk rządzili politycy, rozdawali stanowiska kolegom i kupowali ziemię od kolegów.

Klopsztanga

@maximilianan 


@Klopsztanga niezły fikoł. Sam przeprowadzałem audyty w firmach, w których pracowałem 


Oho, argumentum ad ekspertum. Ja kiedyś miałem taki dywanik jak byłem dzieckiem, i na nim miałem lotnisko, drogi, myjnie, stacje paliwowe itp. Więc mogę wypowiadać się jako ekspert od lotnictwa.


Daj się siana, twoje argumenty są aż tak głupie, że aż śmieszne. Porównanie firemek w których pracowałeś do projektu narodowego xD Porównanie godne hejto.

maximilianan

@Klopsztanga Czy ty w ogóle rozumiesz co czytasz? Słyszałeś o czymś takim jak audyt wewnętrzny ja podstawie którego podejmuje się dalsze decyzje? Czy ja właśnie dyskutuje o prowadzeniu projektu z człowiekiem, który nigdy nie miał styczności z żadnymi projektami? xDDD

maximilianan

@Tylko_Seweryn bo wtedy projekt miał być tubą propagandową i skarbonką pisiorow. Teraz stracili intratne posadki, więc muszą robić szum i dzielić społeczeństwo.


Czemu przez te 7 lat nie zlecono jednej porządnej analizy? Czemu wszyscy eksperci mówią jedynie "to się po prostu opłaci" i przewidują kilkukrotny wzrost pasażerów, gdzie UE chce ograniczać transport lotniczy?


A do @Klopsztanga - zostawmy na chwilę lotnisko. Gdzie są plany rozbudowy kolei? Gdzie są wnioski o decyzję środowiskowe? Gdzie są plany rozbudowy taboru kolejowego albo pomysł na zakup samolotów Lot? Gdzie są autostrady? To nie jest tak, że najpierw ma być decyzja w sprawie lotniska bo bez tego infrastruktura nie ma sensu. Czemu to jest pomijane?


Dodatkowo czym w końcu ma być cpk? Hubem przesiadkowym czy lotniskiem cargo?

Klopsztanga

@maximilianan 

Czemu przez te 7 lat nie zlecono jednej porządnej analizy? Czemu wszyscy eksperci mówią jedynie "to się po prostu opłaci" i przewidują kilkukrotny wzrost pasażerów, gdzie UE chce ograniczać transport lotniczy?


Wydaliśmy kilka milionów na opracowanie raportów przez międzynarodowych ekspertów i szanowane firmy. Czy chcesz mi powiedzieć, ze słowa tych ekspertów od tematu nic nie znaczą?


A co do analizy - to manipulacja. Jest ich kilka, np. 2003, 2010 i 2016.


To utwierdza w przekonaniu, że po naszej ostatniej rozmowie nic nie przeanalizowałeś, żadnych artykułów nie przeczytałeś i analiz, bo nawet nie pamiętasz ich dat.

maximilianan

@Klopsztanga czytałem analizy na stronie cpk. Już kilka razy ci pisałem, że główny raport na którym opiera się tej miś został zlecony, zapłacony i na podstawie danych przedstawionych przez cpk, a sami autorzy dosłownie umywają ręce w pierwszych akapitach.


6 mld zł wydano na raporty za kilka milionów.

Klopsztanga

@maximilianan 6 mld na raporty? Podaj źródło tych bredni, konretnie gdzie to jest

maximilianan

@Klopsztanga  to ty piszesz, że raporty tyle kosztują, spółka wydała blisko 6 mld a nic poza raportami nie ma. Więc na co innego?

Klopsztanga

@maximilianan 


6 mld zł wydano na raporty za kilka milionów.


Ale ty to napisałeś xD Więc czekam na źródło tych informacji.

maximilianan

@Klopsztanga o matko xD jeszcze raz pytam: na co poszło 6 mld jak nie na raporty, skoro nic innego nie ma? XD rozumiesz sarkazm czy niezbyt?

Klopsztanga

@maximilianan na zakup działek, na projekty, na zezwolenia, na prace nad projektem?


A i skad te 6 mld, podasz źródło tych informacji. Bo rzucasz słowami, bez żadnych źródeł Ja mam inną kwotę zapisaną, więc jestem ciekaw skąd te 6mld?

Klopsztanga

@maximilianan ale źródło konkretne, legitne.


Według dziennika w swój sztandarowy projekt Prawo i Sprawiedliwość mogło już zaangażować około 5 mld zł.

Mogło również 1000 mliardów, albo mogło również 1mld.


Podaj konkretne, legitne źródło. Bo jak wrzucasz źródło TVN, to zaraz mogę wrzucić źrodło z republiki, dorzeczy, wplotyyce czy innego gównopismaka od PISu.


Konkretny oficjalny raport, a nie domysly

maximilianan

@Klopsztanga o! Wreszcie mówimy wspólnym językiem! Poczekajmy na wyniki audytu

Klopsztanga

@maximilianan aby wynik audytu był, najpierw musi się rozpocząć.

maximilianan

@Klopsztanga przecież już ci podałem, że się rozpoczął :v ma trwać 3 miesiące

Klopsztanga

@maximilianan wczoraj Rożek pisał do urzędu, i odpowiedziano że nie rozpoczał się - pokazując to pismo.


Ja mam oficjalne źródło z urzędu. A ty jakie źródło masz że audyt się rozpoczał?

maximilianan

@Klopsztanga z palca. Masz kilka komentarzy wyżej link, który ci podałem.

Klopsztanga

@maximilianan no gdzie ten link? W TVN24 ? Nic o audycie tam nie ma że się rozpoczał xD

maximilianan

@Klopsztanga ja. Pierdole. Typie.

b9c7e39b-34cd-46db-b725-20218122e271
Klopsztanga

@maximilianan No wreszcie... Media musiały ich przycisnąć, by wczoraj mogli podjąć tą decyzję Do przedwczoraj nie było takiej decyzji .


Czyli presja działa :3

maximilianan

@Klopsztanga dlatego czekam na ten raport

Klopsztanga

@maximilianan to w takim razie czekamy razem Jeśli faktycznie się rozpoczął ten audyt, to się bardzo cieszę i wreszcie jakaś dobra informacja na ten temat.

Tylko aby był niezależny, a nie pisane przez polityków.

kodyak

@Tylko_Seweryn nie chodzi o parcie a o zyskowność interesu. Chodzi o to że są wątpliwości natury dochodowości tak jak w przypadku mierzei.


Problem jest w tym że ci co są za nie mają żadnych argumentów oprócz tego że trzeba to wybudować, bo się ruch lotniczy zwiększa. To jest żaden argument żeby akurat ten projekt wybudować.

Klopsztanga

@kodyak czyli informacja taka że w 2019 i 2023 osiągneliśmy limit na lotnisko Chopina, byliśmy w stanie takim, że samolot nie miał gdzie zadokować, to nic?


Hmm to jak prowadzić inwestycje niż na założeniach? Czyli ogólnie mówiąc nie inwestować, bo nie można nic zakładać. Po co budować autostrady, jeśli przecież nie będzie samochodów itp.


Przemyśalłeś ten argument, zanim go przekazujesz dalej na ślepo?

kodyak

@Klopsztanga ty chyba nie przemyślałeś. Można się o to opierać ale ten akurat argument nie świadczy że jedynym wyborem musi być cpk. Nie ma żadnego argumentu żeby akurat budować konkretnie cpk natomiast przeciw jest całkiem sporo.

Klopsztanga

@kodyak a jaka jest alternatywa na obecne problemy? Bo ok, zlikwidujemy projekt CPK, ale nic nie dzieje się by poprawić sytuację na Chopenie


Każdy krytykuje, nikt nie udziela alternatywy. Bo z tego co widzę to likwidacja CPK i pora na cs'a.

kodyak

@Klopsztanga no ja już pisałem o możliwości rozbudowy. Mamy całkiem sporo lotnisk w kraju.


Poza tym to nie chodzi o samo lotnisko a przewoźnika który byłby w stanie ogarnąć taka ilość o jakiej się mówi. W sumie nawet nikt nie pyta czy lot jest to w stanie ogarnąć. W ogóle jest mnóstwo znaków zapytania

Klopsztanga

@kodyak policzyłeś sytuacje dla krakowa czy tak se tylko gadasz? Co zrobisz z pozwoleniami środowiskowymi? Co z zakazem lotów w nocy w Warsazwie?

Jak ma wyglądać ta rozbudowa?

kodyak

@Klopsztanga rozbudowa ma być dochodowa. Ja nie jestem projektantem takich lotnisk ale z doświadczenia wiem że rzucanie wszystkiego w kat i budowa od nowa to jedno najgorszych podejsc i to mega ryzykownych


No woasnie problem w tym ze nikt dla nikogo nic nie liczy. Ten sam zarzut mogę ci też rzucić w kwestii cpk. Zyczeniowosc tego projektu jest ogromna. Jakby w Baranowie nie było problemów ekologicznych XD

Klopsztanga

@kodyak rozumiem, rozbudowa. Ale jak uzyszkasz zgody środowiskowe? Jak chcesz uzyskać zgodę na 30mln przepustowości dla WAW, dla lotniska które jest w mieście?

W europie było jedno lotnisko - Tegel z przepustowością 24mln, które jest do likwidacji.

Lotnisko w Londynie ma przepustowość 5mln.


Jak widzisz lotnisko 30mln przepustowości w centrum Warszawy? I jak widzisz powiększenie tego lotniska, bez zatrzymywania jego pracy?


Postawienie czegoś od nowa, zgodnie z nowoczesną sztuką jest procesem częstym. Nie jest to wyjątek.

kodyak

@Klopsztanga przecież ja nie mówię że ma to być lotnisko w Warszawie. Co się wszyscy uparli że to musi być warszawa. Polska całkiem spory kraj i ma tych lotnisk sporo.


Tak postawienie czegoś od nowa ma sens jak liczy na znaczne zysku pokrywające koszty ale to nie ten przypadek. Szczególnie że my nawet kolei nie potrafimy zbudować a zabieramy się za dużo bardzo ryzykowny biznes


Naprawdę niech powstanie jakikolwiek plan szybkiej bezpośredniej kolei do miast to wtedy uwierzę że ma to sens. Na razie to mamy np przeprawę przez mierzeje za 2mld z rentownoscia poniżej zera

Klopsztanga

@kodyak to gdzie indziej? Przecież Warszawa ma problem to gadamy o Warszawie.


Łódź - Warszawa - dwa największe miasta, gdzie najwięcej się lata.

kodyak

@Klopsztanga warszawa nie ma problemu. Warszawa ma 2 lotniska z którego jedno modlin można bez problemu rozbudowywać za dużo mniejsze pieniądze bo ziemia do okola jest państwowa (rozwój tego lotniska jest aktualnie kiepski ale to wynik zablokowania inwestycji przez PiS od 2016) i są w stanie obrabiać do 60mln pasażerów rocznie, czyli ciut więcej niż pierwsza faza cpk a przecież nawet nie wziąłem pod uwagę lotniska łódź. Są nawet szacunki że po rozbudowie Modlin mógłby obrabiać sam 50mln za 4krotnie mniej niż miałby kosztowac cpk.


Jakby był już w stanie tyle obrobić a przypomnę że ostatnio Modlin przewiózł ok 3mln to wtedy dopiero możnaby się martwić o Chopina i zbudować coś w tym stylu dużo dalej.

Klopsztanga

@paulusll mit, który został dawno obalony. Problem z lotniskiem jest taki, że zostało przeprojektowane kilka razy.


I nie dotyczy lotniska, lecz każdej inwestycji, gdzie plany się zmieniają co rok czy nawet pół roku. To nie wina samych prac, lecz ciągłych zmian projektowych.


Jeszcze dodaj lotnisko Mirabel do kompletu,


A dlaczego nie opwiesz o 30 innych lotniskach, gdzie wszystko było ok, bez większych problemu wybudowano, tylko porównujesz do wyjątków?

kodyak

@Klopsztanga to jedno z lotnisk które potrzebuje kasy znowu. Dodam jeszcze lotnisko w Hiszpanii oraz w Turcji.


Część lotnisk ma bardzo dużych przeowznikow których są w stanie ogarnąć takie molochy. Aktualnie absolutne przeciwieństwo lotu

Klopsztanga

@kodyak a wiesz o tym że Berlin nie jest lotniskiem w stylu CPK?

kodyak

@Klopsztanga a na jakiej podstawie twierdzisz że nie jest w stylu cpk?

Klopsztanga

@kodyak no na podstawowej podstawie - rozmiarze lotniska

kodyak

@Klopsztanga no nie. Berlin planowany był na 40 mln z możliwościa rozbudowy. Cpk też jest planowany na 40 mln w 2028(co już jest jasne że będzie nierealne) z możliwością rozbudowy. Czyli podobne

Klopsztanga

@kodyak ale Berlin to nie jest centralne lotnisko. Nowe lotnisko BER to przede wszystkim projekt lotniska mający na celu obsługę Berlina, natomiast CPK to kompleksowy węzeł transportowy integrujący transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

kodyak

@Klopsztanga no chyba nie. Te lotnisko miało zastąpić 3 inne lotniska koło Berlina i miało być siedziba berlinskich linii lotniczych. Co ty masz na myśli obsługę Berlina. Przecież to samoloty. One latają w różne częsci świata.


Z tą integracja to jest jeszcze większa bajka. Nikt nie buduje specjalnych węzłów na lotniska. Buduje się je do miast. To są naturalne węzły przesiadkowe. I jeszcze z punktualnością PKP XD. Dodatkowo projekt który ma kosztować 250 proc samego cpk jak już samo lotnisko jest robione na kredyt przez obligacje. Ostre bajlando


Skoro to ma być takie super lotnisko to czemu trzeba zamknąć lotnisko w Warszawie żeby cpk nie splajtowało. Czy chcesz powiedzieć że to lotnisko będzie obsługiwało ruch z Warszawy jak Berlin ruch z berlina

Zaloguj się aby komentować