Dawno nie było nic w temacie Prestiżowego Gruza. Czuję się odpowiedzialny za ten stan, jest mi z tego powodu bardzo, ale to bardzo... w sumie to nie jest Był zlot, jest lato, słonko przygrzewa.... Litości!

Przejechałem się jakieś 100 metrów, ale zapomniałem włożyć bezpiecznik od komputera pokładowego (i kierunkowskazów), więc wróciłem. Myślałem, że przytarłem dyferencjałem na wjeździe przez bramę, bo mi powietrze z kół ucieka, ale jednak nie, po prostu jest niski i tam jest wysoki próg.
Nie jest super dobrze, bo czuć niespalone paliwo, ale po poprawieniu talerzyka przepustnicy udało mi się zsynchronizować gaźniki i chodzi to całkiem równo.

Zażywicowałem wszystkie boczki, więc mógłbym je założyć, ale później musiałbym je ściągać, bo:

  • chciałbym założyć siłowniki centralnego i mieć to już z głowy. To oznacza przejście na nowocześniejsze, o nieco innym mocowaniu w przednich drzwiach, czyli niestety wiercenie. Z tyłu i tak muszę dorobić blachę mocującą, więc mała bieda. Najgorsze będzie jednak bawienie się we wstawianie innych złącz zamiast oryginalnych prawie-nie-przeciekających brytyjskich. Myślę o superseal. Mam też lekką zagwozdkę, bo oryginalny siłownik master ma 4 przewody, a nowe mają 5 (w oryginanym nie ma silnika, wychodzi tylko sygnał "zamknij się").
  • głośniki mają poprute zawieszenia, warto je zmienić, teraz. Dodam też chyba jakieś zabezpieczenie przeciwdeszczowe nad nimi.
  • osłona przeciwwodna, tzn. ta folia... Jest, ale kleili ją taśmą, która po tylu latach odeszła od blachy i całkowicie straciła klej - trzeba to jakoś poprawić.
  • spinki w dużej mierze są połamane.

Dziś robiłem z tektury modelarskiej szablon mocowania siłownika tylnych drzwi. Koncepcja trochę mi się zmieniła po drodze, ale będzie to wszystko pasować. Wykonanie będzie u Marcina

Ach, ruszyłem jeszcze temat #speeduino. Na razie wersja zerżnięta z githuba, bo tak szybciej. Już częściowo złożona, jutro dotrze reszta gratów. Testy może w tym roku na 1.1 w maluchu.

Więcej foć w komentarzu.

#macmajster #prestizowygruz2 #elektrykasamochodowa #samochody #zywica #zawszegratem
f4cfa0a3-56d7-4aba-80af-11b36443a3a8
638a333e-ec35-4e63-9cfe-539841d0241f
660da2fc-b43b-4cc3-b5e8-dd28ed91d186
d37acdc9-9905-442a-964a-956f9e2d0a1e
a638c14c-e71f-4400-bb7b-276bee5db6aa
LaMo.zord

Ładna robota

Polecam zdecydowanie superseal, bdb wybór. Ten 5 przewód w siłowniku to może sygnał do centralki alarmu? Albo jakaś komunikacja między siłownikami?

macgajster

@LaMo.zord a dzięki

Superseal są fajne, ale nie takie kompaktowe. Oryginalna wtyczka ma 5 pinów, ale w dwóch rzędach. Superseal występuje tylko jako jeden rząd albo wielopin.

Tam jest tak: masa, zwarty do masy przy otwarciu, zwarty do masy przy zamknięciu, + i - silnika. W oryginale silnika brak, ale jest jakiś sterownik zalany gumą. Coś opracuję albo po prostu puszczę jeden dodatkowy przewód.

poljet

Osłonę wodną przyklej na taśmę piankową dwustronną o szerokości 6mm, na przykład firmy Troton.

macgajster

@poljet jest to jakaś opcja. Byle bym nie musiał tego za często zdejmować

poljet

@macgajster taką taśmę w razie potrzeby rozetniesz nożem.

macgajster

@poljet tylko później jest trochę zabawy w zdzieranie jej. Lepsze to niż oryginał, bezdyskusyjnie. Ale marzy mi się bezbolesne przyklejanie i odklejanie w razie potrzeb. Cóż, better done than perfect ¯\_(ツ)_/¯

Zaloguj się aby komentować