#rower
@Belzebub pierwsze co mi przyszło do głowy to przepisać do Googla to co na zębatce jest napisane. Nie zgadniesz jakie były wyniki
@wonsz chce dobrać coś tańszego. Poza tym jest jeszcze druga zębatka i nie mogę jej znaleźć
@Belzebub a to ja się odnosiłem do "nie musi być to samo", nie wiedziałem że jednak musi być co innego.
przy założeniu że nie chcesz zmieniać wielkości zębatek (większa widać że 42 zęby, na mniejszej odczytasz/policzysz) no to w sumie interesuje cię chyba tylko mocowanie - na zdjęciu widać że chodzi o 4 śruby ale też ważne są wymiary (bo taki GRX też jest na 4 ale w prostokącie a nie kwadracie). Mając dane zębatki znajdziesz potrzebne informacje na stronie producenta albo na stronach sklepów i będziesz wiedział jak szukać tańszych zamienników. Przy czym tańszych to wcale nie musi długofalowo wyjść lepiej.
Inna sprawa to co inni już wspominali - kaseta może i wygląda dobrze, łańcuch może i też, ale jeśli się pomylisz w ocenie to szybciej zajedziesz ten nowiutki przód. Brzmi jak duży jednorazowy wydatek, ja zawsze usprawiedliwiam takie zakupy przeliczeniem przez ilość lat bezawaryjnej dotąd jazdy - piszesz kilka lat pojeździłeś, no jak dla mnie rower zasługuje na nowy napęd. W szczególności że nie ma sezonu, teraz warto zakupy zrobić - strzelam z dupy: 150 zębatki, 70 łańcuch, 80 kaseta. Jeździłeś 5 lat, wychodzi 60PLN rocznie za użytkowanie roweru...No to są standardowe elementy eksploatacyjne, wymieniać trzeba.
@wonsz łańcuch na pewno idzie do wymiany. Do tego łożyska supportu. Wiesz to nie jest rozrząd w silniku kolizyjnym... większe zużycie kasety a raczej jego skutkiem będzie większy luz łańcucha ewentualnie. Ja rozumiem dlaczego większość rowerowych mechaników tak przedstawia temat ...po pierwsze jest to dla nich dodatkowy zarobek bo sprzedają a po drugie mniej roboty. Nie trzeba czyścić bawić się tylko wstawiasz nowe ustawiasz smarujesz i jazda
@def widziałem. Tam jest jeszcze druga zębatka. Nie satysfakcjonuje mnie to do końca - wolałbym, żeby mnie ktoś wprowadził i pokazał kilka możliwości co będzie pasować bo to, że będzie pasować to samo to ja wiem
@Belzebub możesz całą korbę z zębatkami kupić np. https://allegro.pl/oferta/korba-sram-s1400-bb30-pf30-175mm-38-24-2x10-nowa-14233129083
@def wolałbym same zębatki przecież reszta jest sprawna
@Belzebub zębatki ścierają się tak samo jak łancuch, jak już wymieniać, to cały zestaw. Jak wymienisz jedą część, to zniszczysz ja jeszcze szybciej niż to co masz ostatnio zamontowane.
Sam kiedyś tak wymieniałem, ale wyszło mi dużo drożej. Po wymianie korby i łanćucha padła tylna zębatka i rozciągnęła łańcuch tym samym niszcząc zębatkę na korbowodzie.
@vinclav jak merytorycznie sprawdzić stan techniczny? Wiesz jeśli tu masz aluminium a tam masz stał to chyba normalne, że aluminium się szybciej wytrze
@Belzebub
https://www.centrumrowerowe.pl/blog/wymiana-lancucha-w-rowerze/
Jest taki fajny dyngs do sprawdzania łańcucha, zębatki wystarczy obejrzeć, najczęściej po nich widać wytarcie, no i nowy łańcuch na nie nie chce wchodzić i często spada.
@Belzebub I tak będziesz musiał ściągać korbe, więc lepiej od razu wymienić
@vinclav problem się zaczyna jak ten fajny dynka jest zrobiony z dokładnością +/-0,5mm i wtedy każdy łańcuch może być dobry lub rozciągnięty
@def korbę mam ściągniętą,zębatki odkręcone.Łańcuch na pewno będzie wymieniany
@Belzebub ludzie ci dobrze radzą, a tu elektroda.
Profesjonalna porada,
Wymień skład.
@vinclav mam już zamówiony nowy łańcuch i zębatki przednie. Tylnią kasetę oglądałem i praktycznie nie widać śladów zużycia. Nic dziwnego skoro przednia to cieniutkie amelinium a z tyłu stał nierdzewna
@Belzebub no to ładnie, jak pan Jezus powiedział. Zamów zębatkę
Jak nie chcesz wymieniać tak często, to polecam myć napęd po każdej jeździe (albo przynajmniej regularnie)
@def ja kupiłem rower używany i jeździłem nim kilka lat więc po kilkunastu latach użytkowania łącznie miał prawo się zużyć
Zaloguj się aby komentować