Czy nie sądzicie że obecna emisja kg CO2 / km samochodów elektrycznej na poziomie "0" jest niezbyt słuszną wartością?

Czy emisja aut elektrycznych nie powinna być wyznaczana na podstawie ilości CO2 wymaganej do wyprodukowania jednej kWh energii elektrycznej w roku poprzednim na terenie państwa w którym auto jest sprzedawane?
Ilość CO2 trzeba oczywiście przemnożyć przez zużycie energii w kWh na km w teście WLTP przez dany pojazd.

Tak, dochodzi kombinatoryka przy sprzedaży auta za granicę.

#motoryzacja #ekologia #samochody #nauka

Jak wyżej:

119 Głosów
pokeminatour

Sądzę że nie ma to większego znaczenia.

To jest wskaźnik wymyślony pod tezę, jeżeli byłby inny to wymyślono i wypromowano by coś innego mającego promować elektryki.

ZohanTSW

A jeśli ładujesz samochód energią którą masz z fotowoltaiki to co wtedy? A skąd wiesz czy twój prąd jest z wiatraka, z Bełchatowa, czy z zagranicy z elektrowni atomowej? Samochód sam w sobie emituje 0kg CO2 i tyle w temacie.

Do spalinówek też chcesz doliczać emisje rafinerii i ciężarówek które transportowały ropę?

Poza tym mylisz emisję CO2 ze śladem węglowym.

Marchew

@ZohanTSW

A skąd wiesz czy twój prąd jest z wiatraka, z Bełchatowa, czy z zagranicy z elektrowni atomowej?

Dlatego też zaproponowałem średnią.

ZohanTSW

@Marchew no i fajnie, wydaje ci się że 0 CO2 jest niedokładne, dlatego proponujesz jakąś średnią, która jest zdecydowanie fałszywa dla wszystkich źródeł prądu xD i to wszystko po to, żeby określić emisyjność bezemisyjnego modelu.

To rozwiązanie będzie na pewno lepsze.

Pytanie: po co ci to? Chcesz udowodnić na siłę że elektryki nie są takie eko?

Marchew

@ZohanTSW Elektryki ogólnie jako pojazdy są fajne, baterie jednak wciąż potrzebują nieco ewolucji.

Sama ankieta ja i wpis miały jedynie na celu poruszyć dyskusję na temat "czy "0" jest ok".

dremmettbrown

@Marchew jaka ewolucja jest wg Ciebie potrzebna? Szczerze pytam, bez podtekstów.

dremmettbrown

To by miało sens gdyby w spalinowkavh doliczać koszty emisji wydobycia ropy, procesu rafinerii ropy, transportu i składowania, ślad węglowy stacji benzynowych (stacje EV są o wiele mniejsze) itp. Sam EV nie generuje CO2 przecież.

GazelkaFarelka

@Marchew tak jak wyżej piszą, do spalinówek musiałabyś też doliczać emisję przy wydobyciu, transporcie i rafinacji ropy, więc nadal byłoby na korzyść elektryków, więc nici z twojego szczwanego planu udowadniania że elektryki mają taką samą emisję jak spalinowe.

Marchew

@GazelkaFarelka

udowadniania że elektryki mają taką samą emisję jak spalinowe.

Nawet przez myśli mi nie przeszło.

Zaloguj się aby komentować