#mechanikasamochodowa
Od świec żarowych bym zaczął
@szczelamseczasem zmienione na dobre
@Fox raczej akumulator już zdechnięty
@MostlyRenegade na nowym to samo w mrozy było.
@Fox No skoro na boosterze odpala, to chyba jednak rozrusznik działa. Może pytasz o alternator i słabe ładowanie akumulatora? Sprawdź napięcie ładowania, potem akumulator. Jeśli świece dawno nie były wymieniane, to też warto przed zimą to ogarnąć (aczkolwiek znowu: jeśli odpala na boosterze, to znaczy, że jednak są sprawne).
[ewentualnie częste odpalanie i krótkie trasy, wtedy po prostu trzeba czasem podładować akumulator]
@Nemrod działa ale właśnie o to pytam czy może być osłabiony czy to niemożliwe bo by się od razu upalił
ładowanie 14V pokazuje i ładuje, sprawdzałem po uruchomieniu daje od 4A
Komentarz usunięty
Alternator do sprawdzenia.
@AndrzejZupa że nie ładuje? Pokazuje 14V
@AndrzejZupa włąsnie sprawdzałem, 2,5A na wolnym. Nie wiem mało dużo?
@Fox trochę offtop. Miałem Clio 1.5 dci i focusa 1.8 tdci i oba odpalały zima okropnie. Trzeba było odpalać na 5-6 razy ze wciśniętym sprzęgłem. Dydy dydy dydy dydydyydu, rtytrytry rtytrytry brum.
Masakra jakaś. A moje drugie auto Octavia 1.9 tdi nawet przy -20, raz podgrzane świece i paliła z półobrotu. Nie wiem czemu inni producenci nie mogli tak zaprojektować auta (jak octavia to podejrzewam że caly VAG tak miał).
@Kubilaj_Khan miałem takiego pomczka z różom, dostojnie na winklach się bujała, a przy odrobinie serca i chęci nigdy nie zawiodła
Świetne autko
@Kubilaj_Khan no iwłasnie jakim cudem? Czemu inne dizle nie startują po ludzku? Może miała słabszą kompresję? Tylko czy to ma znaczenie dla startu?
@Fox tzn po paru miesiącach ten Focus miał problemy z opilkami z pompy, regeneracja wtrysków i płukanie zbiornika. Może to było powiązane.
@spawaczatomowy milo wspominam. Ostatnio miałem Octavia 3fl 1.4 tsi tez świetne auto (troche za twarde fotele).teraz mam Honde CRV 2.2 diesel. I mam nadzieję że zostanie ze mną dłużej bo spełnia większość moich wymagań.
@Kubilaj_Khan no i co w zimę normalnie startuje?
@Fox tak ale w UK zimą jest max - 2C wiec nie ma takich problemów jak w Polsce.
@Fox
Może też być akumulator. Diesel potrzebuje dosyć silnego prądu rozruchowego. Mróz plus stary akumulator i będziesz miał ułamek prądu rozruchowego niż bez mrozu z nowym akumulatorem.
Zajedź do elektromechanika. Za parę groszy sprawdzi prąd aku pod obciążeniem
@Fox Otóż to. U mnie był podoby problem w Golfie3 1.9TDi AFN. Pojechałem wymienić akumulator ale chłop powiedział, że wpierw sprawdzi "coś bo mu się nie podoba jak rozrusznik pracuje". Pozakładał te takie cęgi i inne różne klemy, pomierzyl i problemem okazało się jakieś połączenie przewodów przy rozruszniku. Ogarnął mi to na miejscu. Wszystko kosztowalo jakieś drobniaki. Aku i tak zmieniłem bo stary miał juz swoje lata. Od tego czasu palił na widok kluczyków.
@Jarem @Trawienny no tak, ale miałem nowy i to samo, w mróz mi nie dawał rady zamielić silnikiem. Może gdzie klemy obejrzeć? Tylko w alfie mam plandekę pod silnikiem.
@Fox
Zabrudzona masa też będzie dawała takie objawy. Ogólnie możliwości jest sporo (mi się na ten przykład raz paliwo cofało i za mocno obciążało aku do rozruchu), dlatego najlepiej podjechać do specjalisty. Oczywistości sprawdzą od razu, ewentualnie zostawią auto na diagnostykę
Daj rozrusznik do regeneracji, koszt nie jakiś wielki a być może rozrusznik już robi zwarcie lub tulejki się wytarły. Nie wiem jak u Ciebie ale często dojście jest w miarę łatwe z pod maski, pamiętaj tylko by akumulator najpierw odłączyć. Warto to zrobić przy dużych przebiegach, sam dźwięk odpalania stanie się inny, lżejszy
@Glonojad ok dzięki zobaczę czy u mnie da się po ludzku dostać do styków, a nuż widelec był wymieniany i dali guwno jakieś
Zaloguj się aby komentować