#motoryzacja #samochody #volvo
@CoryTrevor jest coś takiego jak VDASH i on na Windowsa jest darmowy tylko trzeba założyć konto. Zapewnia podstawową obsługę, nie wiem czy da rady nim przeprowadzać kalibracje. Jest wersja na Andka, ale nie wiem co potrafi. Problem w tym, że to raczej współpracuje z interfejsami DiCE, i pewnie ich klonami. A wtedy to równie dobrze można ukraść VIDA xD
Tak więc problem tak czy siak będzie interfejs, jeśli masz takiego zwykłego ELMa327, to on owszem wyświetli podstawowe parametry pracy silnika i usunie jego błędy, ale na zasadzie uniwersalnego protokołu OBD2, nie obleci reszty sterowników, np tego od klimy ¯\_(ツ)\_/¯ oczywiście mogę się mylić i z interfejsami na OBD2 to bardzo różnie bywa. Możesz go spróbować też sparować z lapkiem z Bluetoothem.
Szukaj patentów jak wymusić taką kalibrację, czasem da się oszukać sterownik np wypinając i wpinając bezpiecznik, etc.
@Odczuwam_Dysonans Dziękuję za obszerną odpowiedź. Muszę znaleźć jakieś rozwiązanie bo lewa strona mi ciągle grzeje. Wszystkie interfejsy Elm327 dostępne na allegro według opisów łączą się tylko z silnikiem i osprzętem. Z kolei w promieniu 50km nie mam nikogo z Vidą.
@CoryTrevor a jaka to fura?
@Odczuwam_Dysonans Volvo V50. Jeżeli będzie konieczność dostania się do silniczka to w imię ojca, ducha, syna.
@CoryTrevor a który rok, bo ich było parę generacji? Mogę poszperać po swojemu jutro jak nie zapomnę, w Vel Satisie np. odblokowywałem klapki podając prąd z bateryjki 9V na wiązkę od panelu klimy i w ten sposób zamykając i otwierając je do końca xD może tu też się znajdzie jakiś patent. No chyba że masz jakiś warsztat w okolicy z kumatymi ludźmi, jak mają dobry diagnoskop to może mieć też takie opcje i nie skasują jak za zboże.
@Odczuwam_Dysonans model poliftingowy, rok produkcji 2007. W ostateczności pojadę do ASO chociaż po diagnozę.
Zaloguj się aby komentować