https://moto.rp.pl/na-prad/art40050731-tani-elektryk-z-chin-moze-pojawic-sie-w-europie-swoja-cena-ustawi-na-nowo-caly-rynek
#motoryzacja #samochody #ciekawostki #chiny
Chińskie normy bezpieczeństwa są zbyt niskie dla reszty świata i te tanie modele nagle robią się 80% droższe jak idą na eksport, więc nie specjalnie ufał bym temu stwierdzeniu, że chcą go w tej samej cenie sprzedawać.
Taka sama sytuacja jak z indyjską Tata na przykład.
@Mor
No nie wiem, nie wiem ziomek:
VW id3:
Chiny 70 tys zl
Europa 191 tys zlotych
A może chiński Volkswagen ID.3 to zupełnie inne auto od tego, które można kupić w Polsce? Owszem, m.in. moc jest inna (170 zamiast 204 KM), są różnice w wyposażeniu, ale momencie, kiedy Volkswagen ID.3 debiutował na chińskim rynku, tamtejsi dziennikarze twierdzili, że produkowany i sprzedawany tam model wcale nie różni się aż tak bardzo od wersji europejskich wytwarzanych w Niemczech. Biorąc pod uwagę ich wnikliwość – a chińscy dziennikarze znani są z tego, że na europejskich premierach fotografują nawet najdrobniejsze detale pojazdów czy urządzeń, tak że często podejrzewa się ich wręcz o szpiegostwo przemysłowe – raczej wiedzą, co piszą.
A wiec JEST duuuze pole do obnizek cenowych. I ja sie nie dziwie, ze w Chinach jezdzi tyle elektrykow, a w Europie nie. Jesli cena to bedzie blizej 80 tys, mozna zaczac sie zastanawiac.
@maly_ludek_lego Wizualnie oczywiście, że podobne - ba, nawet bym uwierzył jak by takie same były - ale te chiñskie wersje to się nawet ramą róznią.
W końcu o to chodzi w całej produkcji chińskiej, żeby wyglądało dobrze i działało przez chwilę.
@Mor No z tego artykulu wynika, ze wlasnie chodzi o cala manufakture a nie wykonczenie. I ja uwazam, ze to bardzo bardzo prawdopodobne. Nikt by nie robil odrebnego procesu technologicznego na kazdy rynek osobno, bo to finansowo sie nie spina. W detalach - typu inny pokrowiec na fotel, czy plastikowe guziki zamiast chromowanych - tak.
Tak dla twojej informacji. Współczesne auta osobowe nie są budowane na ramie a odrębną konstrukcja płyty podłogowej na jeden rynek to bzdurna głupota.
@KierownikW10 To dla informacji dla @Mor. Totalnie sie zgadzam swinko pepo - kierowniku.
Fiat e500 Abarth kosztuje 200k xD 14 sztuk sprzedali od poczatku roku. To jest dopiero absurd.
@100mph Chyba im sie cos pomylilo. Zreszta tak samo Volkswagenowi. Cienko widze rynek europejskiej motoryzacji. Nie dziwie sie, ze tak na gwalt wprowadzili cla. Tak jakby Niemieckie auta i przemysl nie byl dotowany, smiech na sali xD Gorzej dla nas, klientow. Jak zwykle..
@100mph sprawdzilem na bardzo szybko. Takie auto, tansze o 20 tys (175 tys zlotych) mozna miec w podstawce od tego wyrobu samochodopodobnego xDDD
@maly_ludek_lego za 175k wyjezdzam z salonu toyoty nową camry ;) tam przynajmniej 5 osob wejdzie
@100mph Swoja droga jaki krindz ta kierwonica XD Jak dla cygana XD
@maly_ludek_lego caly ten samochod to krindz xD w cenie klasy D dostajesz male autko o osiagach gorszych niz klasa D xD on ma tylko 155 koni
Czekam na Renault 5, które wygląda fajnie i ma być tanie. Elektryki kurła, a albo suvy albo drogie golfopodobne. Póki co tylko Tesla ma sens jeśli chodzi o stosunek cena/jakość.
z jednej strony Chiny to przeciwny obóz, dyktatura i zagrożenie. z drugiej - nasze własne, europejskie, firmy traktują nas jak chłopów pańszczyźnianych. zasługują na kopa w żopę. btw. przy całym psioczeniu na nowe MG, podobno całkiem nieźle idą u nas.
@kermelanik
nasze własne, europejskie, firmy traktują nas jak chłopów pańszczyźnianych
O tym wlasnie mowie. Ogladalem testy tego ID 3, niespasowane, oprogramowanie toporne, niefajne w obsludze, brzydkie, a ktos sobie za to spiewa 200 tys XD
@kermelanik dziwisz sie? jak za 100k mozna miec wieksze MG nowe z salonu z jakas gwarancja albo 7 letniego suva od VW bez gwarancji, z pokaznym nalotem na kolach i watpliwa historia? zero zastanowienia
Zaloguj się aby komentować