Infrastruktura też nie ma tak dużego znaczenia, chyba, że mówimy o rozwiązaniach ze Szwecji, gdzie pasy ruchu są oddzielone fizyczną barierą.
#polskiedrogi #samochody #bezpieczenstwo #polska #ciekawostki
Czy czujesz się bezpiecznie na Polskich drogach?
@cyber_biker bez informacji o liczbie uczestników ruchu drogowego, ta tabelka nic nie znaczy
@em-te Sugerujesz, że liczba uczestników ruchu w sierpniu jest dwukrotnie wyższa?
@em-te dokładnie, poproszę to samo w przeliczeniu na 1000 przejechanych km
@cyber_biker tak i trasy dłuższe
@em-te Nie
@cyber_biker poproszę o twarde dane
@em-te Wysuwasz tezę więc to Ty musisz przedstawić dowód, czekam.
@cyber_biker co? to ja wstawiłem ten wpis nie poparty dowodami?
ja ci troszkę pomogę. przeszukałem nieco statystyk
-
od 2013 roku liczba wypadków spadła znacznie (coś koło 30%)
-
znacznie też wzrosła liczba wszystkich pojazdów
-
statystki z dziesięciu lat, pokazują, że sezon letni, zawsze charakteryzuje się zwiększoną liczbą wypadków.
w trasy wyruszają ci, którzy na co dzień nie jeżdżą, lub kręcą kółka na znanych sobie dobrze trasach - dom/praca
istniej niepodważalna korelacja między dobrą pogodą, a sezonem urlopowym. Twierdzenie, że mamy więcej wypadków, bo dobra pogoda, jest błędne (tu się zgadzamy), bez informacji, iluż to nas wyjechało nagle na drogi. Nadmierna prędkość jest stałym czynnikiem wpływającym na wypadki, fakt. Teraz najlepsze, to nie prędkość jest przyczyną największej liczby śmiertelnych wypadków, a drzewa i zderzenia czołowe. Drzewa są winne! Sprawdziłem dane policji i rządowe. Drzewa i czołowość. Gdyby zlikwidować czoła samochodów... sam rozumiesz.
@em-te pójdę dalej...to nie drzewa zabijają...tylko gwałtowna utrata prędkości ¯\_(ツ)_/¯
@cyber_biker
Czas obalić jeden z drogowych mitów: dobre warunki jazdy negatywnie wpływają na bezpieczeństwo na drodze.
To nie jest mit. To fakt.
@zachlapany_szczypior No niektórzy cały czas twierdzą, że główną przyczyną wypadków są znaki drogowe, wyskakujące drzewa i kolarze (° ͜ʖ °)
@zachlapany_szczypior jest coś takiego jak przyczyna i skutek oraz korelacja. I tutaj jest z tym problem. Większość dni w roku są dobre warunki do jazdy ale nie czynił bym z tego przyczyny pojawiania się wypadków xd
@Boltzman tak, trzebaby jeszcze sprawdzić ile jest faktycznie dni z dobrymi warunkami i co to w ogóle są dobre warunki. Bo dzis np są dobre warunki, co prawda asfalt się topi i patelnia jak skurwesyn, ale warunki dobre.
@cyber_biker moja sugestia, oczywiście nie poparta danymi, jest taka, że w sezonie wakacyjnym na drogach i trasach pojawia się wiele osób, które prawa jazdy nie powinny mieć. Wczoraj po drodze do Giżycka z centralnej Polski minąłem takich kilkanaście. Ci ludzie nie znają podstawowych przepisów typu, kto ma pierwszeństwo czy w jakim momencie używać kierunkowskazów. Empiria z wczorajszego przejazdu wskazuje dość jednoznacznie na posiadaczy SUVów pewnego bawarskiego producenta pojazdów.
Nic tym wpisem nie udowodniłeś ani nic nie obaliłeś. Proponujesz wyciąganie wniosków z jednej statystyki, w dodatku bez źródła danych, ani nawet opisu jak te dane zostały pozyskane i opracowane. Na dodatek zjawisko które bierzesz na warsztat, na chłopski rozum jest uzależnione od co najmniej kilkunastu znaczących zmiennych. Polecam przeczytać sobie co to jest metoda naukowa i jak podchodzi się do analizy tego typu problemów
Zaloguj się aby komentować