Coś nie wyszło z elektrykami. Bogaci mają trzy, biedni jeżdżą komunikacją
Interiadokładnie jak urzedasy zaplanowali a "szury" mówiły że się stanie
#motoryzacja #urzedasytozlodzieje
taki byl plan od poczatku, bydlo do zbiorkomu klasa srednia cale zycie na wynajem a bogaci jeszcze bogatsi
@Bajo-Jajo a najlepsze że ci co to popierają czyli większość nawet z tego śmiesznego hejto to lewacy gołodupcy nic w życiu się nie dorobili i jeszcze to popierają czyli nic dalej nie chcą mieć
@Bajo-Jajo dlatego od zawsze uważam, że powinno się stawiać na samochody tak jak jest to w USA i koniec kropka. Mimo, że ten system ma swoje wady takie jak zawalenie połowy przestrzeni miasta parkingami to nie obniża ludzkiej godności przez to, że ludzie muszą cisnąć się w zbiorkomie i tracić cenny czas zamiast już odpoczywać w swoim aucie. Nie mówiąc o tym, że narażamy się na niebezpieczeństwo okradniecia jak ktoś musi jeździć z laptopem do biura, bo ma hybrydowy model pracy.
Likwidacja wszystkich buspasów i zatrzymanie podatku od aut spalinowych.
Jedyną alternatywą jest nasranie metr ale w polskich zabytkowych miastach jest to niewykonalne. W Krakowie powstałoby pewnie za 50 lat
@JakTamCoTam Zbiorkom nie jest taki zły pod warunkiem że jest dostępny. Jeździłbym nawet gdybym mógł
Zbiorkom dobrze się sprawdza na terenach mocno zurbanizowanych, a szczególnie w centrach miastach. Już na przedmieściach niedomaga, a poza miastami jest tylko protezą dla osób niemogących używać samochodu. Teraz popatrzcie na mapę PL i zastanówcie się, czy rzczywiście nasz kraj może porzucić samochody. Odpowiedź jest jedna - nie bardzo.
Nawet w miastach mamy duży problem z tym, by dbały one o jakość, a w szczególności o punktualność i niezawodność zbiorkomu. Pokrycie mniejszych miasteczek i wsi dobrą siecią komunikacji zbiorowej to ułuda.
@SNCF Troche nie czaje dlaczego takie dopłaty nie są bezpośrednio skorelowane np. z dochodami z roku poprzedniego, im wyższy dochód tym dopłata mniejsza aż finalnie jest zerowa jak śpisz na sianie i i tak kupisz sobie elektryczne Porsche bo podoba ci się felga.
@emdet bo plan zakladal ze beda to zabawki dla bogaczy.
jak myslisz dlaczego eu nie objela zakazem produkcji lamborgini i ferrari oraz dlaczego jahty w ru sa zwolnione z jakichkolwiek podatkow?
@Bajo-Jajo podlinkujesz te wyjątki w sprzedaży aut spalinowych po 2035 w postaci lambo i ferrari? Bo nie mogę znaleźć.
@Bajo-Jajo ciekawe czy będa w takim razie ograniczać produkcję, bo Ferrari już przekracza 10k a Lambo jest bardzo blisko granicy.
@emdet nie wiem choć się domyślam
@Bajo-Jajo @emdet
Oni mają taryfę ulgową, ale do 2036. Wtedy taryfa ulgowa zostaje dla marek produkujących mniej niż 1000 samochodów rocznie
Manufacturers registering annually fewer than 1,000 new cars or vans are exempt from meeting specific emissions targets, unless they applied for a derogation.
Manufacturers registering fewer than 10,000 cars or 22,000 vans may apply for a ‘small volume manufacturer’ derogation. The derogation will cease to exist from 2036 onwards.
@emdet Uzasadnienie jest takie, że celem nie jest wspomóc bogatych - to nie jest forma pomocy społecznej. "Problem" jaki politycy dostrzegli (albo jak kto woli - wymyślili) był taki, że samochody elektryczne są droższe od spalinowych i posiadają wady których tradycyjne napędy są pozbawione. We względnie wolnorynkowej UE stanowi to jasny sygnał dla przemysłu i konsumentów, że nie opłaca się ich produkować ani kupować na dużą skalę. Dopłaty miały choć częściowo zasypać tą różnicę.
Dodatkowo kraje liczyły na efekt skali - jeśli będą dopłacać do samochodów elektrycznych, to powstanie na nie popyt, a ten pociągnie rozwój technologiczny. Rozwój ten umożliwi obniżenie kosztów elektryków tak by były konkurencyjne i po pewnym czasie nie wymagały dopłat.
Problem jest jednak coraz bardziej widoczny: technologia ogniw poszła bardzo do przodu ale wciąż potrzebuje i będzie potrzebować wsparcia państwa aby być konkurencyjną dla silników spalinowych.
@SNCF Mi to jest obojętne puki nie kombinują z ogniwami w kierunku w którym myślę to mogą sobie i te elektryki rozdawać. A jak tylko zobaczę że są na tropie co nie powinni być to zanim w deklach im zaświeci technologię sprzedam komu popadnie byle ich udupić.
@FulTun poczekaj jeszcze trochę. Teraz trwa boom na elektryki i reklamowanie tego gdzie się da, jak tylko dość ludzi się na to da złapać, to i tam się zaczną machinacje- na ogniwach, na zwolnieniach z jakichś ekstra opłat, na normach i na tych cudownych przewałach na darmowych miejscach parkingowych w centrach miast.
@NiebieskiSzpadelNihilizmu już się w norwegii połapali że jak dostali zwolenienia z podatków za posiadanie elektryka to po paru latach ponad 40% te elektryki i hajs się nie zgadza to od razu odwrócenie kota ogonem i podatki i tak będą. Jeszcze te ograniczenia na ładowanie z gniazdek w domu itp. itd.
Moim skromnym zdaniem baterie to kolejny "diesel-gate" w oczekiwaniu, są już początki, auta które przejechały ponad 100tyś km (ewenement jeżeli chodzi o elektryka) już baterie padają, proces recyklingu baterii jest tak samo nie ekologiczny jak ich produkcja, i wymaga też dużo energii, czyli wiadomza - większe podatki dla elektryków, bo tak.
Btw. żeby elektryk wyszedł na 0 emisji węgla to musi przejechać minimum 125tyś km (w/g wyliczeń eurooszołomów) mało który elektryk tyle dojeździ na leasingu u prywaciarza, bo prędzej się znudzi, albo leasing skończy, a co się dzieje potem z takim autem ? Zobaczymy.
@FulTun a to chodzi o to że woda i prąd daje więcej energii niż wodór i tlen?
@GINandJUICE O niwelację chodzi
@emdet bo nie o to chodzi w socjalizmie.
@SNCF elektryki są ratunkiem dla przemysłu samochodowego, a nie dla planety
@General_Kenobi Przemysłu chińskiego*
Niemcom też się to nie podoba.
Po co cisnąć elektryki skoro nie jest to wcale zielona energia w takich państwach jak np PL?
Jedyna prawdziwą zielona energią byłyby auta na wodór. No, ale wiadomo... Każdy mógłby sobie produkować i nie byłoby zarobku.
@JakTamCoTam Łatwiej wyprodukować energię z paneli i zmagazynować ją w akumulatorze, niż produkować z tej energii wodór.
Komentarz usunięty
@Grewest serio?
Bajo jajo tam na Inowrocławskiej?
Dopóki ogniwa które używają w autach to 60% kobaltu, który wydobywają w nielegalnych kopalniach w afryce dzieci to jestem przeciwny jak tylko być mogę. Druga sprawa że elektryki nie są ekologiczne tylko produkcję nieekologiczną przerzuca się do takich krajów jak chiny.
Zaloguj się aby komentować