Co się stanie, kiedy weterani strzelanek na rynku gier postanowią stworzyć grę, w jaką zawsze sami chcieli zagrać? Powstanie boomer shooter roku: Turbo Overkill.

Nie waham się użyć tego określenia, bo w tej grze jest wszystko, czego oczekiwalibyście od dynamicznej nawalanki, ale po kolei:

  • stylistyka świata przedstawionego - cyberpunk przechodzący w odjechane scifi. Niby pixelart, ale nie do końca, grafika jest wyważona w tym aspekcie. Idzie to jednak w parze z niskimi wymaganiami sprzętowymi i tempem rozgrywki, o czym za chwilę.
  • projekty poziomów - przemyślane, wertykalne, wieloetapowe. Zdarza się backtracking, ale nie jest jakoś uciążliwy. Czasami trzeba się zatrzymać i pomyśleć, czasami wykonać skok wiary - ojjj, miejscami pocą się dłonie - a czasami wpada się do lokacji i zatrzymuje w miejscu, żeby... Popatrzeć. No jest dobrze, dobrze chłopaki zrobili.
  • Muzyka - dynamiczna, adekwatna. OST z Dooma ma silną konkurencję. Utwory trzech wykonawców są do kupienia osobno (ponad 70 ścieżek) i bronią się jako takie. Świetnie się ich słucha tak po prostu, a w samej grze zwielokrotniają doznania.
  • humor, grosteska, easter eggi - Turbo Overkill jest ich kopalnią. Billboardy, neony, punchline'y, sama konstrukcja poziomów wręcz ociekają nawiązaniami do dzieł popkultury (Ukryty Wymiar heh #pdk ) i nie sposób wyłowić je wszystkie za jednym przejściem. Nie będę więcej zdradzał, bo warto odkrywać je samemu. Ale John st John w roli S.A.M.M. robi robotę
  • Rozgrywka - no... Szybko jest. Absurdalnie szybko. O ile demo z pierwszymi poziomami Epizodu 1 służy poznaniu mechanik i ich kombinowaniu, tak później gra daje do zrozumienia, że może i potrafisz już przyciągnąć się linką do Slotha, zahamować piłą spalinową w kolanie na jego mordzie, odbić się, poprawić z obrzyna i pobiec dalej po ścianie, ale przychodzi moment, w którym MOBy zaczynają Cię doganiać i prześcigać. O ile zacząłem grę na trzecim poziomie trudności, przyszedł moment że musiałem go zbić bo zmęczyło mnie obskakiwanie łomotu a i tak bywało wymagająco xD.
  • Rozwój - mamy tutaj system wszczepów dla Johnnyego i upgrade broni. Stosownie do potrzeb i stylu grania można konfigurować pod siebie konkretne zdolności. Druga piła w lewym kolanie? Proszę bardzo. Odzyskiwanie zdrowia chainslidem? To może pancerza też? Mamy wszystko. Co więcej, każda broń bywa przydatna aż do końca gry

Rozpisałem się. Zmierzając do brzegu chciałbym powiedzieć, że nie spodziewałem się ani nie oczekiwałem po TO niczego, kupiłem bo było w promocji a ja potrzebowałem relaksatora. Oj jak się miło rozczarowałem, po prostu zakochałem się w tej gierce i szczerze zazdroszczę wszystkim, którzy mają tę intensywną, barwną i przesadzoną pod każdym względem przygodę przed sobą. Boomer Shooter 2023 IMO. Polecam!

Moja ocena: gofuckthemupsir/10

https://streamable.com/l4k6qc

#synthwave bo soundtrack i laserowe palmy
#gry
koszotorobur

@Pouek - komuś się tu gierka spodobała

Pouek

@koszotorobur oj tak byczku +1

DiscoKhan

@Pouek mnie to ogólnie rozwala, że boomer shootery są szybkie, dynamiczne a zoomer shootery są dla ludzi co preferują bardziej spokojne tempo rozgrywki, co by ich nadmiar wrażeń nie przytłoczył.


Coś poszło nie tak, że boomerstwo się kojarzy w taki sposób xD


Ale sama gra świetna.

3zet

@DiscoKhan bo zoomerzy są już przeładowani emocjonalnie przez tiktoki i inne social media i ich mózgi nie są w stanie tak szybko reagować czy w ogóle myśleć w grach "git gut"

KLH2

Czekam na boomer shootera bez pikseli. Jakbym chciał pikseli, to bym odpalił DN3D w 320x240

DiscoKhan

@KLH2 no to ci właśnie ktoś polecił. Albo sobie Dooma: Eternala odpal.


Osobiście to musiałem się poddać jeżeli chodzi o moje wymagania co do grafiki, bo moje ulubione gatunki nie są mainstreamowe. Pogodziłem się, że albo dobra gra albo dobra grafika i że te koncepty są współcześnie niemalże całkowicie sprzeczne ze sobą.


Trochę lipa ale co poradzisz.

KLH2

@DiscoKhan Co mi polecił? W tym Turbo Overkill piksele właśnie są. W starych shooterach to nie piksele były ważne

A Eternal nie ma duszy i można zasnąć przy nim. 2016 jest 2016 razy lepszy, jeśli już

Po wyjściu D2016 liczyłem na remake Quake'a, ale po Eternalu myślę, że lepiej niech nie robią..

Pouek

@KLH2 nie jest to pixel art sensu stricto, raczej coś pomiędzy. Z resztą dzieje się tak dużo i szybko, że prędko przestaje się to widzieć. Gra jako całość jest kompletna i dopieszczona. Mając możliwość zagrać i nie skorzystać naprawdę wiele można stracić. Zwłaszcza że rozgrywka ewoluuje na przestrzeni trzech epizodów, a nawet pretekstowa w gruncie rzeczy historia - angażuje. Demko jest na steamie i daje ledwie okruch tego, co się zaczyna odjaniepawlać dalej . Dałem szansę, kupiłem fulla i jako fan staroszkolnych rąbanek i synthwave'u po prostu wsiąknąłem. Dobrze że miałem urlop w tym czasie xD

DiscoKhan

@KLH2 nie wiem co rozumiesz o tej duszy. Zaś o przysypianiu to w ogóle, jak Eternal jest szybszy od 2016 i to sporo xD


Za niski poziom trudności sobie ustawiłeś, ja jak grałem na najwyższym to nusialen sobie aż przerwy od grania robić, bo mnie niektóre etapy mocno wymęczyły. Rozumiem czemu były dodane te elementy platformowe miejscami, co by się człowiek lekko odprężył, bo gra bardzo intensywna.


Zaś jeżeli chodzi o duszę to chodzi ci o fabułę to w Doomie mam na nią całkowicie wywalone, tak jak Carmack powiedział: fabuła w grach jest jak z fabułą w filmach porno. Wypadałoby żeby jakaś była ale to nie o to chodzi xd


Przynajmniej w szczelwnkach to się całkowicie zgadzam. Nie wiem, dla mnie Eternal to był najlepszy FPS w jakiego kiedykolwiek grałem także obiektywny nie jestem, mi się podobał.

Halo_krabie

Ja tam czekam na Max Payne remastered. To mi wystarczy do szczęście. Próbowałem sobie w zeszłe święta zainstalować oryginał, ale po 5h instalowania wszystkich możliwych paczek, modów itp żeby to poszło na win 11 wyczerpałem wiedzę internetu na ten temat, a gra jak się wieszała tak się wieszała ( ͠° ͟ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować