#pytanie #motoryzacja
materiał z jakiego jest wykonany pasek i olej - wszystko to do kupy powoduje że ten pasek się rozpuszcza.
no i francuzi nie znają się na motoryzacji o strony technicznej. xD
@SuperSzturmowiec znają znają :) tylko nie tutaj akurat :D
No dobra czyli teoretycznie nie jest to problem rozwiązania a materiałów więc jakby zmienić pasek na inny niż oryginalny problem powinien być rozwiązany nie?
@cebulaZrosolu niby tak ale nie tylko z paskiem sa problemy w tym silniku. pojawił sie nawet zestaw do konwersji z paska na łancuch . według mnie lepiej sprzedać takei auto niz sie bawić. gówno bedzie dalej gównem
@SuperSzturmowiec ja akurat go kupować nie chce, tylko tak sobie czytam o 1.0 MPI i mnie naszło :D
@cebulaZrosolu raczej dobry i działa z lpg bez problemu choć trzeba wiedzieć "Poza tym 12-zaworowy motor stawia na kilka dość specyficznych rozwiązań. Pierwszym jest połączenie aluminiowej głowicy z kolektorem wydechowym. W ten sposób płyn chłodniczy zaraz po rozruchu jest rozgrzewany przez spaliny i skraca czas potrzebny na osiągnięcie temperatury roboczej przez silnik. Z drugiej strony uszkodzenie kolektora oznacza zatem jednoczesną wymianę głowicy. Drugim jest umieszczenie łożysk wałków rozrządu w nierozbieralnym module odlanym z aluminium..
Sam kiedyś myślałem czy zamiast yarisa nie kupić VW UP citigo itp z tym silnikiem
@SuperSzturmowiec ma tylko jeden poważny minus, jest niemiecki a ja nie lubię niemieckich samochodów xD
@SuperSzturmowiec ja zabrałem mojego górala na konserwację podwozia, mechanik był zdziwiony, że są jeszcze firmy które robią zawieszenie proste w wymianie.
Niemcy lubią wszystko komplikować aby serwisy miały czym się zajmować.
Ojciec ma 208 z 2015r 1,2 84km i rok temu był na wymianie paska. Pasek mocno spękany, ale w misce olejowej czysto. Smok czysty. Olej leję tylko zalecany Total i wymian pilnuje.
Profesor Chris zrobił film z rozbiórki tego silnika i chwalił go
@PlatynowyBazant20 z jakiego roku? jak juz mechanik chwali to coś. to szkoda gadać
@SuperSzturmowiec no z 2015r ma go od nowego
@PlatynowyBazant20 ja tam mam ograniczone zaufanie do tych mechaników z yt
@PlatynowyBazant20 a on jest ogólnie fanem Toyot/Lexusow.
@cebulaZrosolu Pytasz o pralkę?
@vredo doszedłem do wniosku, że ja zostawię niech się rozpierdoli i dopiero kupię :)
@vredo pralka z silnikiem spalinowym w bloku to było by coś. Sasiedzi wzywają TVN Uwaga po tygodniu 🙂
@cebulaZrosolu Dawaj sukę na trampolinę xd
@cebulaZrosolu w 1,6 vti/thp bmw/psa jest łańcuch na rozrządzie i też jest problem 😄
@lagun chyba w 1.2 vagowskim był łańcuch co mniej wytrzymywał niż pasek :D z tego co kojarzę
@cebulaZrosolu Pozdrawiam ze swoim EA111 w którym łańcuch jest do zmiany po 70 tysiącach kilometrów XD
@cebulaZrosolu źle kojarzysz. Mam ten silnik. Łancuch przy odpowiednim serwisowaniu wytrzymuje ludziom nawet po 270k km, a to jest wersja przed poprawieniem ślizgów napinacza.
@cebulaZrosolu Słyszałem że paski łuszczą się zatykajac smok od benzyny w oleju.
Potrafi najść i 10% ( ! ! ! ) benzyny w objętości oleju, tak, poziom oleju na bagnecie rośnie : )
I tyczy się to naprawdę wielu marek. Problem tyczy podobno tylko silników z wtryskiem bezpośrednim, a MPI to wtrysk pośredni więc można spać spokojnie.
Ahh,, benzyna w oleju się nie uzbiera jeśli auto jest dogrzane, tzn jeździ w trasach. Pyrkanie po mieście to problem.
Kiedyś się domyślałem że łuszczenie jest powodowane olejem z błędnej normie olejowej, ale to tylko moje podejrzenia.
@Marchew coś tam slyszałeś, ale wygadujesz zasadniczo bzdury. Po kolei:
1) smok w misce olejowej nie zatyka się z winy benzyny w oleju, a z winy drobin tworzywa z paska, które trafiają do oleju w silnikach, które mają pasek rozrządu w kąpieli olejowej (1.2 Puree tu kurwo)
2. Problem dostawania się paliwa do oleju dotyczy wszystkich silników, niezależnie czy benzyny czy diesli, i niezależnie od sposobu wtrysku. Nowe silniki o wysokiej wydajności są na to bardziej podatne z dwóch względów. Bezpośredni wtrysk leje benzynę po ściankach cylindrów zaś cienkie pierścienie olejowe nie zgarniają wystarczającej ilości paliwa ze ścianek. Nawet jednak stary silnik z pośrednim wtryskiem będzie miał paliwo w oleju jak będzie eksploatowany niedogrzany na krótkich odcinkach. Jazda po mieście nie stanowi problemu, o ile auto pokonuje w mieście duże dystanse bez gaszenia.
@KierownikW10
1 ) I to też napisałem, może jedynie niezbyt po polsku : )
@Marchew a to widzisz, jak to przeczytałem to miałem takie wtf. Jaki smok od benzyny w oleju xD
@cebulaZrosolu pierwsze słyszę o tym, że 1.0 MPI ma pasek w kąpieli olejowej, a risercz robiłem, bo nawet zastanawiałem się nad autem z tym silnikiem. Skąd takie info?
@KierownikW10 jak zawsze, z internetu
Niemcy po złych doświadczeniach z łańcuchem rozrządu postanowili w motorze 1.0 MPI powrócić do paska. Ten pracuje w olejowej kąpieli. W ten sposób jego trwałość producent określa na 240 tysięcy kilometrów
@cebulaZrosolu kilka stronek powiela informacje, które są błędne. Silnik 1.0 MPI posiada zeykły pasek rozrządu. Wysoka żywotność tego paska uzyskana jest dzięki temu, że koło pasowe nie jest idealnie okrągłe, dzięki czemu napięcie paska jest wyrównywane w różnych fazach cyklu spalania. Nie rozbierałem tego silnika, ale jakiekolwiek wiarygodne źródła nic nie mówią o kąpieli olejowej, zaś te które to podają, po prostu kopiują od siebie błędne artykuły.
@KierownikW10 o dzięki za info :)
A jakie to są wiarygodne źródła? Żebym miał na przyszłość gdzie szukać :)
@cebulaZrosolu kanały na YT prowadzone przez mechaników. Strony na YT zawierające instrukcje napraw itp. jak warsztat.pl
Jakiekolwiek generyczne strony motoryzacyjne, które streszczają opis silnika do kilku zdań (który de facto jest identyczny na kilku takich stronach) nie są wiarygodne.
@cebulaZrosolu @KierownikW10
Najłatwiej wpisać na youtube w szukajce: 1.0 mpi timming replace volkswagen
Widać co jest, chyba że są wersje i podwersje w ramach jednego oznaczenia "1.0 MPI", bo też się zdarza.
@Marchew zasadniczo 1.0 MPI EA211 wszystkie są takie same. Nie ma jakiejś innej konstrukcji 1.0 MPI.
@cebulaZrosolu te 240kkm to mocno pod ksiegowych napisane. Podobne bzdury vag glosi w przypadku 2.0tdi.
Rzadko sie zdarza, by pasek dotrwal do tego przebiegu. Najczesciej zrywa sie miedzy 140 a 170kkm
W przytoczonym silniku o oznaczeniu CHYB I CHYA pasek jest suchy.
Francuzi chcieli polaczyc zalety paska (cicha praca, tansza i prostsza konstrukcja) i kapieli olejowej ktora obniza tarcie.
Najbardziej popularna teoria, dotyczy tego, ze material paska rozpuszcza sie ze wzgledu na domieszke benzyny w oleju, co w polaczeniu z wysoka temperatura, dlugim interwalem wymiany oleju (bo niby longlife) powoduje rozklad materialu paska.
Z wlasnych doswiadczen - w autach, gdzoe wymiana oleju nastepuje co maks 10kkm, problem nie wystapil.
Po przebiegu 90-100kkm pasek nie nosil sladow zluszczenia a smok byl czysty.
Nie taki puretech straszny, jak go maluja.
@KierownikW10
1.0 MPI EA211 CHYA - 60 HP
1.0 MPI EA211 CHYB - 75 HP
Podobno są takie same (° ͜ʖ °)
@Marchew są takie same. Tak samo jak wersję 65 KM i 80 KM.
@KierownikW10 łatwo podnieść moc? W kompie pewnie się ustawia jakoś nie?
@cebulaZrosolu zmiana softu w ecu mozna wydusic 80-82KM i ponad 100Nm momentu.
Gdzies na forum widzialem moda na~ 100km, ale na LPG, bez kata itp
@cebulaZrosolu łatwo ale i tak to gówno daje, bo zmiana jest tylko w górnym zakresie obrotów. To oznacza, że 60 KM i 80 KM jedzie praktycznie tak samo podczas normalnej eksploatacji, dopiero kręcenie pod czerwone pole uwydatnia różnice.
@KierownikW10 jak w kazdym benzyniaku, szczegolnie NA
Zaloguj się aby komentować