To nic innego jak oznaczenie danych przestrzeni/ zbiornikow i tego gdzie sie zaczynaja i koncza.
Po co? A zeby wiedziec gdzie jest dziura po np. kolizji.
I tak:
- AUST - auxiliary store (magazyn)
- DWS - drilling water tank starboard
- EMEX - emergency escape
- EAS - exhaust air starboard (tunel do wylotu powietrza z pomieszczenia airconu)
- VS - void space (pusta przestrzen)
Linie oznaczaja gdzie sie koncza i zaczynaja zbiorniki/ przestrzenie. I tak po calej dlugosci kadluba pooznaczane sa wszystkie, ktore sa po zewnetrznej stronie.
Ten okragly znak z prawej oznacza pednik, w naszym przypadku azymutalny, czyli w linii tego znaku, pionowo w dol, jak wpadniecie do wody to zostanie z was mielonka.
Po prawej, na skraju zdjecia widac marki zanurzenia, ale to zostawie na inny post.
#barteknamorzu #pracbaza #ciekawostki #technologia #marynarz #statki
@bartek555 czemu akurat to miejsce jest takie niebezpieczne, znaczy ten punkt?
@kubex_to_ja ktore konkretnie?
@bartek555 od tego punktu pionowo w dół. W innych miejscach jest szansa przeżyć?
@kubex_to_ja nie zaznacza sie tego z mysla, ze ludzie, beda sie tam akurat topic tylko z wielu innych powodow. pierwszy z brzegu - dla nurkow, zeby wiedzieli gdzie szukac sruby
jesli antomiast chodzi o plywanie obok statku, to zlozony temat i ogolnie jest to pojebane i niebezpieczne (mowimy o statku w ruchu)
@bartek555 o kurde, ile sztabek cynku.
Trzy dla mnie, jedna dla ciebie. Jeśli wykonasz zadanie.
@myoniwy nie dla ciebie synku taka ilosc cynku
@myoniwy jak się stoi na kotwicy w Bangladeszu to brudasy nurkują i kradną te "sztabki"
@bartek555 do dużego statku w ruchu najlepiej się nie zbliżać. Każdy, kto ma chociaż blade pojęcie o mechanice płynów będzie to wiedział ;)
@bartek555 po co te sztabki? Wyważenie?
emex jest namalowane na wypadek wywrotki, żeby ratownicy wiedzieli gdzie dziurę w puszce robić żeby was wyjąć?
@FoxtrotLima słyszałem że jak duży statek tonie to lepiej się jak najszybciej oddalić, bo idąc na dno ciśnienie zassa ludzi i nie da rady wypłynąć, ciekawe czy to prawda.
@Opornik obstawiam ze to patent zapobiegajacy rdzewieniu
@Opornik po to, zeby bylo wiadomo, gdzie jest dziura i jaki przedzial jest zalany. to jest wyjscie z magazynu na wyzszy poklad, a ze idzie bezposrdnio przy poszyciu to musi byc oznaczone.
@DEATH_INTJ @Opornik anody "ofiarne" chronia przed korozja. to one jako pierwsze sa zzerane zamiast istotniejszych czesci. lepiej przewodza prad, roznica potencjalow, takie tam pierdy. o szczeogly prosze pytac @starszy_mechanik
@Opornik też oglądałeś Titanica ? xD
@starszy_mechanik @bartek555
szamani...
>sacrificial anode
>pierwszy z brzegu - dla nurkow, zeby wiedzieli gdzie szukac sruby
@bartek555 ja również jestem bardzo ciekawy powodów oznaczania tym "pednikiem".
Ale ten co podałeś to jest widoczny na kadłubie a piszesz o śrubach, więc tak jakby się to ze sobą nie łączy.
Te oznaczenie dotyczy miejsca przy znaku na zewnątrz czy jest też informacją dotyczącą wnętrza za poszyciem?
To też śłuży jako info dla holowników?
bardzo niejasno to opisałeś, a całkiem ciekawa sprawa. W zasadzie to wszystko dotyczące zagrożeń jest ciekawe a temat zazwyczaj rzeka.
btw, te wszystkie oznaczenia na foto wyglądają jakbyś je w programie graficznym domalował
@VonTrupka oznacza się pędniki strumieniowe na kadłubie, bo nie wszystkie statki je mają. Takie są przepisy i nie ma się co doszukiwać głębszego sensu.
Na zdjęciach przykładowe pędniki
@starszy_mechanik aaah o takie buty chodzi
ja to noga z konstrukcji pływających, tyle co potrafię rozróżnić balię od wanny
w każdym razie wsio jasne o co chodzim drugie foto obrazuje wszystko elegancko
@kubex_to_ja bo tam jest pędnik, czyli ta śruba co się kręci i napędza statek
@bartek555 jest jakaś zasada, przy jakiej wysokości statku się oznacza tymi symbolami? Jest to powtarzane przy każdym pokładzie?
@PanWibson zbiorniki i przestrzenie sa w rzeczywistych miejscach oczywiscie, a sruby i inne oznaczenia powyzej najwiekszego zanurzenia statku, najczesciej jakos w polowie wysokosci wolnej burty w najwiekszym zanurzeniu. Innymi slowy jak statek jest na maxa zanurzony to w polowie tej widocznej czesci kadluba. Ale nie jest to zasada.
@bartek555 w statkach z 17 wieku na samym dole ładowali kamienie, żeby te statki obciążyć. Nie wiedziałem o tym, dopóki się o tym nie dowiedziałem xd a jak to jest na obecnych? Są jakieś balasty? Zbiorniki balastowe na dnie wypełnianie czymś?
@RogerThat sa zbiorniki balastowe denne, boczne (wypelniane najcesciej woda morska). Sa na bardziej specjalistycznych statkach zbiorniki przelewowe redukujące aktywnie przechyl. Sa tez balasty stale w postaci np. bardzo gestego betonu dochodzacego do 5t/m3
@bartek555 - ciekawie opowiadasz marynarzu
@bartek555 mnie zaciekawił ten brązowo rdzawy pasek. Po czym tak skorodował? Kotwica czy w tym miejscu sie leję do morza?
@HeavyNuts to wylot z toalety
A tak serio to normalny widok przy kazdym szpigacie, czyli otworze (a wlasciwie rurze), ktora zbiera wode z pokladu i wylewa ja za burte. W srodku szpigaty sa zardzewiale, stad zawsze rdzawe zacieki
Edit: moze to tez byc rura, ktora wyrzuca np. wode chlodzaca
Osobiście po proszę o więcej info z Twojej ,,kuchnia".
@Byk z mojego kambuza? ;)
@bartek555 wedle fetyszu
Zaloguj się aby komentować