w teorii silnik powinien szybciej osiągać temp roboczą płynów
mam teraz taką sytuację, że przy dojazdach do roboty praktycznie prosto z parkingu wjeżdżam totalnie zimnym silnikiem na ekspresówkę..
#mechanikasamochodowa #samochody
@Half_NEET_Half_Amazing Nie znam się, ale wypowiem: obstawiam, że w autach przepływ płynu przez chłodnicę jest regulowany (a często jest drugi, mniejszy obieg, który może ją omijać) i samochód jest w stanie się prawidłowo nagrzać w dowolnych warunkach, więc nie trzeba niczego przesłaniać i drutować.
Jak masz auto z lat 60 lub starsze, to przesłoń.
@Half_NEET_Half_Amazing widziałem oryginalne akcesoria tego typu więc czemu nie.
@Lubiepatrzec W jakim sensie? Że producent coś takiego produkuje i proponuje, żeby korzystać (zakładamy, że auto nie jest użytkowane na Syberii)?
@Nemrod tak, widziałem coś takiego jako oryginalne akcesoria ale już nie pamiętam jakiej marki.
@Lubiepatrzec Karton Lidl
@Lubiepatrzec Tylko pozostają takie kwestie: może ta marka jest wyjątkiem, albo chce być stosowana na kole podbiegunowym. Albo ma rozwiązania z lat 70 i nie posiada termostatu i dwóch obiegów. To niekoniecznie oznacza, że takie rozwiązanie ma sens w każdym aucie, bo auta teraz mają dwa obiegi i chłodnica nie zawsze jest używana (zwłaszcza po rozruchu).
@Nemrod nie wiem. Kiedyś była dyskusja na wypoku i oczywiście każdy śmieszkował i ktoś dał link do oryginalnych akcesoriów i tam była zimowa nakładka na atrapę. Było to chyba jakaś marka europejska ale nie dam głowy.
Gdzieś czytałem, że nie da się zrobić takiego samego samochodu na cały świat i producenci lekko modyfikują samochody zależnie od rynku o czym nawet nie informują klientów, bo po co. Inne auto sprzedadzą norwegom a inne komuś z RPA nawet jeśli jest to ten sam model i marka. Takie dostosowanie do aktualnych warunków w przypadku choćby koła podbiegunowego (północ Skandynawii) nie jest chyba niczym szczególnym, więc czemu nie miałyby istnieć nakładki na atrapę na takie rynki? Nie jestem znawcą ani jakimś ekspertem ale słyszałem o takich rozwiązaniach i powtarzam to co słyszałem.
@Lubiepatrzec Dokładnie tak! To że istnieją takie atrapy na tamte rynki nie oznacza, że w innych miejscach świata to ma jakikolwiek sens. Jeśli OP nie mieszka na kole podbiegunowym (gdzie też niekoniecznie każdy producent zaleca stosowanie takiego rozwiązania), to może się okazać, że to jest kompletnie bez sensu. Ekipa The Grand Tour kiedyś wjeżdżała na jakiś wysoki wulkan i musieli zamontować w autach butle z tlenem, żeby silnik tam działał. Ale nikt nie będzie stosował takiego rozwiązania w Polsce (nawet w Krakowie).
@Lubiepatrzec to było w Volvo
@Half_NEET_Half_Amazing do starych aut tak można, nowe auta albo wyłączają obieg w chłodnicy przed nagrzaniem albo mają osobną mini-chłodnicę do grzania kabiny.
@Acrivec Mówisz o nagrzewnicy? No to oprócz Fiata 126p chyba wszystkie auta to mają
[nie wszystkie stosują dwa obiegi i faktycznie w tych starszych przesłanianie chłodnicy może mieć sens]
@Nemrod o to to
wjeżdżam totalnie zimnym silnikiem na ekspresówkę..
@Half_NEET_Half_Amazing nie ma obowiązku wciskania gazu w podłogę. Możesz się wolniej rozpędzać i nie kręcić do czerwonego przez kilka kilometrów. Ja tak robię od zawsze i nigdy nic nie zatarłem. Jak jest bardzo zimno to przed jazda włączam silnik jak zaczynam odśnieżać i te kilka minut pracy też pomaga. Na ekspresówce też Ci się szybciej auto zagrzeje.
@entropy_ nie rozgrzewaj zimnego silnika na postoju. Jak chcesz wiedzieć więcej to obszerne filmy na ten temat nagrał Profesor Chris.
@Lubiepatrzec o dobry materiał. Znaczy wiesz, ja to robię w zasadzie jak jest strasznie zimno i to głównie z tego powodu żeby olej się trochę rozszedł bo zaraz po włączniu przy -10 to wszystkie zawory słyszę xD Jak potrzebuję szybko zagrzać to czasem kółko po osiedlu pomału zrobię
@Half_NEET_Half_Amazing webasto załatwia sprawę
@Half_NEET_Half_Amazing do nowych widać też robią: https://www.agcar.pl/os-ona-zimowa-ch-odnicy-auta/
Nie ma sensu w współczesnym aucie
Słaby pomysł, nie ma co na siłę poprawiać fabryki. Oprócz chłodnicy wody masz też chłodnicę klimy lub intercooler które potrzebują obiegu powietrza (tak klimę w zimie też się używa, nie zawsze jest minusowa temperatura, a do odparowania szyb nie ma nic lepszego). Jeśli boisz się o silnik to chyba więcej da wymiena oleju z filtrami na świeży przed zimą
Kurwa,ktory mamy rok
@Half_NEET_Half_Amazing kiedyś w starej Hondzie przysłaniałem część chłodnicy kartonem i faktycznie szybciej się nagrzewała.
ALE raz zapomniałem i pojechałem z tym w trasę... zagotowałem auto xD
Więcej bym tego nie zrobił chociaż to zależy od auta. Wymiana termostatu lub samochodu na taki z elektryczną nagrzewnicą
Jedyne co możesz zrobić to wymienić płyn chłodniczy (sugerowane raz na 3 lata) i ustawić pokrętło tak, aby nagrzewał się silnik, a kabina trochę mniej (u mnie byłaby to pozycja na "2 godzinie")
@Half_NEET_Half_Amazing a ile masz km do tej ekspresówki? Ja z walniętym termostatem długo jeździłem, zrozumiałem dopiero jak mrozy uderzyły, parę dni temu wymieniłem, różnica kolosalna, w aucie momentalnie robi się ciepło, szybko się przełącza na gaz. Bierz też pod uwagę że temperatura płynu na zegarach często ma skalę od ~60 stopni dopiero. Więc mimo że poniżej zera na skali to auto nie jest 'kompletnie zimne', sugeruj się tym co leci z nawiewów
@Hejto_nie_dziala
odpowiadam Tobie boś ostatni XD
mnie nie chodzi o to, że wolno się w kabinie nagrzewa i mi zimno tylko o to, że z parkingu do ekspresówki mam 100m i wjeżdżam tam z totalnie zimnym silnikiem i chciałbym coś zaradzić
btw termostat nowy
@Half_NEET_Half_Amazing to nic nie poradzisz, karton tylko zepsuje działanie chłodnicy. Możesz zamontować Webasto i wygrzewać przed jazdą. Albo jakaś grzałka elektryczna w blok silnika
@Half_NEET_Half_Amazing dopóki silnik nie osiągnie 80 stopni to chłodnica w ogóle nie jest używana. Za to jak już jedziesz i masz zasłoniętą chłodnicę to w najgorszym wypadku uszkodzisz silnik i dowiesz się, ile kosztuje planowanie głowicy
Zaloguj się aby komentować