Co może być powodem takiego błędu? Auto to Seat Leon 3 silnik benzyna 1.4.
Według internetów opis błędu to "niewłaściwa mieszanka paliwa na biegu jałowym". Błąd wyskakuje tak raz na tydzień mniej więcej i generalnie auto nie ma jakichś spefjalnych problemów z szarpaniem, brakiem mocy czy falowaniem obrotów. Nic specjalnie się nie dzieje ale irytuje żółta kontrolka.
#mechanikasamochodowa
172b5c93-ce6b-4f6b-8969-e4f74c03af14
Man_of_Gx

@ElektrolizatorDwuczlonowy Z opisami błędów z internetu bym uważał, wg internetu u mnie nie było błędu przekaźnika w module BSM tylko błąd w skrzyni biegów.

Rozłącz wtyczki od MAP, MAF, ATS, opiskaj kontakt sprayem, osłuchaj czy nie świszczy lewe powietrze.

Nie zniknie to musisz jechać na diagnostykę do kogoś kto ma interfejs do VAG tam wyjdzie dokładnie bo podmiana w ciemno obu wyżej wymienionych czujek, ATS to się chyba nie może popsuć, to zwykły termistor, może jak wilgoć wejdzie pod izolację to chyba za duże koszty.


Gx

ElektrolizatorDwuczlonowy

@Man_of_Gx właśnie było auto i mechanika i ten stwierdził, że on nie wie i by trzeba było na kilka dni zostawić i on by szukał dokładnej przyczyny błędu xD Ewentualnie jak ktoś z #warszawa może polecić jakiegoś ogarniętego mechanika to poproszę o rekomendację.

ElektrolizatorDwuczlonowy

Generalnie ludzie w internecie piszą, że z tym błędem to często tak, że mechanicy im wymieniają różne części, czyszczą przepustnicę, przepływkę itd. a problem nadal pozostaje xD


https://mercedes-w204.pl/silnik-i-osprzet-f13/blad-p2187-t5373.html

https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?t=6889

https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?t=4114

https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?t=138077

DunnoY

Kopiuj wklej z googla


P2187 VW Symptoms

Check Engine Light (CEL) Illuminating (w/ P2187 Fault Code)

Engine hard cold start

Engine misfires (P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 Codes Specifically)

Rough idle

Poor engine performance

Whistling noise from the engine bay

Causes of P2187 Engine

Code for Volkswagen


Vacuum leaks (PCV Valve or hoses, leaking vacuum hoses)

Clogged fuel filter

Faulty O2 Sensor

Purge valve/solenoid stuck open

Faulty Mass Air Flow (MAF) Sensor

Clogged or failing fuel injectors

Faulty fuel pump


With all of the causes listed above, it can lead you to, “Well where do I start?”, which we don’t blame you frankly. We will say, the most common causes of this fault code occurring are going to be: PCV valve leak, faulty O2 or MAF sensors, and faulty fuel pump. So check those first and if all checkout, then begin going down the list above.

Man_of_Gx

@ElektrolizatorDwuczlonowy CAN może zgłaszać błędy przy gorszym kontakcie elektrycznym, to jest bardzo ciężko zdiagnozować bo kontakt raz jest a czasem jest gorszy więc nie XD-uj mechanika, chyba że ma na imię Gandalf jeśli błąd pojawia się w tych samych warunkach czyli np. jak silnik się nagrzeje do tej samej temperatury albo zawsze przy np. redukcji biegu itp. okoliczność to ja obstawiam awarię któregoś czujnika odpowiedzialnego za dobór mieszanki a jak pojawia się z dupy to problem ze stykami: gniazda czujników, bezpieczniki, wejście wiązek do komputera wtrysku.

U mnie na zgłaszany czasem po kilka razy dziennie błąd przekaźnika głównej magistrali plusa pomogło wydłubanie i przedmuchanie modułu BSM, a w sumie nie powinno pomóc


Gx

Gx

Zaloguj się aby komentować