Co byście zrobili, gdyby oszukano Was w salonie Plus GSM? Pracownik na miejscu w skrócie doprowadził do niekorzystnego rozporządzenia majątkiem. Przyszedłem do salonu z następującym zadaniem: przenieść numer z nju do plus, przepisać z mamy na mnie, dołączyć go do mojej obecnej taryfy Rodzina+. Na miejscu zapewniono, że wszystko zrobią, jednak numer przeniósł się na oddzielną taryfę i założono konto mojej mamie z abonamentem na 12 miesięcy. Doliczono opłatę aktywacyjną, a cesję jak się okazuje podpisałem dopiero parę dni temu. Także niby 2/3 załatwione, ale reklamacja w plusie została odrzucona i w niej stwierdzono, że numeru nie można przepisać i decyzja jest ostateczna, bez odwołania. Na infolinii zaproszono mnie do sądu, jeśli mi się nie podoba. Pracownik niby coś jeszcze kombinuje z udostępnieniem jakiejś taryfy, ale nie wiem o co konkretnie chodzi.
Sprawa wygląda teraz tak, że miałem zrezygnować z 3 numeru w taryfie a na jego miejsce miał wskoczyć przenoszony. Nie muszę wspominać chyba, że teraz przeniesiony ma swój abonament za 40zł, a ja nadal mam 85zł swojego + jeden numer nieużywany.

Nie wydano mi mojej kopii umowy (w zasadzie mamy). Zrobiono to dopiero 2,5 msc później.
Do głowy przychodzi mi jedynie policja lub UKE.

#afera #pytanie #pytaniedoeksperta
PanNiepoprawny userbar
AdelbertVonBimberstein

@PanNiepoprawny 2024 a ludzie się bawią w abonamenty jakieś.

moll

@PanNiepoprawny UOKiK

Ja robiłam zgłoszenie za problemy z przeniesieniem numeru do innej sieci. Dostali za to dwie kary w przeciągu roku, więc zgłoszeń jak moje musiało być sporo nawet po tej pierwszej

PanNiepoprawny

@moll czy UOKiK zajmuje się indywidualnymi przypadkami? Bo zgłosić mogę, ale co z tego, że oni dowalą karę jak i tak muszę płacić powyższe.

rakokuc

czy UOKiK zajmuje się indywidualnymi przypadkami?

@PanNiepoprawny nie, indywidualne przypadki ogarnia Miejski Rzecznik Konsumentów.

moll

@PanNiepoprawny zgłoś i tak, potem jak radzi @rakokuc

Cybulion

@PanNiepoprawny boże, plus, uciekalem od nich ponad 10 lat temu bo nas tez podobnie przekrecili. Skorzystaj z jakiejs porady prawnej, miejski rzecznik konsumenta, powiatowy rzecznik konsumentów. Wytrwałości, da sie ich dojechac :)

vizharan

Wynieść się ze wszystkim do innej sieci i jako przyczynę podać sytuację.

PanNiepoprawny

@vizharan nie mogę - póki co wjebali mnie w świeży abonament bez mojej wiedzy i zgody.

wiatraczeg

@PanNiepoprawny Masz jakieś potwierdzenie, że umowę dostałeś po 2,5 miesiącach? Jak tak to ta umowa jest nieważna i możesz z tym iść do dowolnego prawnika.


Jeśli na umowie do tego widnieje inna osoba, niż umowę sporządzała, co musi zostać sprawdzone i tak czy siak, nadal wygląda na pismo przedsadowe z ugoda i zadośćuczynieniem. Zgłosić wszędzie zawsze można i narobić burdy, to przyspiesza sprawę, no chyba, że trafisz na kogoś "z rodziny" to wtedy działa to odwrotnie.

PanNiepoprawny

@wiatraczeg mam świadka w postaci mojej mamy. Umowy nie mam też na mailu. Innych dowodów nie mam, bo musiałbym chyba całą wizytę nagrać.

wiatraczeg

@PanNiepoprawny Czyli nie masz daty, nie masz dowodów, a masz świadka, ale jest w to zamieszany.


Czyj podpis widnieje na umowie? Ile lat ma twoja mama?


Masz call recorder? Zawsze warto mieć;)

PanNiepoprawny

@wiatraczeg call recorder w salonie? Datę wizyty mam 13.06.2024. A o jakie inne dowody chodzi? Na naszej kopii umowy to nie ma żadnego podpisu.


P.S. do call recordera musiałbym złamać telefon a trochę się boję to robić ze względu na aplikację bankową.

wiatraczeg

@PanNiepoprawny Call recorder do sytuacji z infolinią. Generalnie jak rozmawiam z firmami i już przeczuwam burdy, to włączam sobie nagrywanie.


Z tego co wiem jest taki bez roota.


To czyje podpisy widnieją na umowie ( tej która jest u operatora)? No i czy twoja mama ma więcej jak 80lat? Są jakieś okoliczności w których wiedz co jest a co nie jest tak?


Co do płacenia abonamentu, możesz zrobić zgłoszenie do rzecznika praw konsumenta i wstrzymać płatność, w CC dodać operatora i wyjaśnić sytuację. Warto mieć jak najwięcej dowodów.


Przykładem niech będzie ten w którym zasugerujesz, że chciałeś oszczędzić, a wpakowano Cię na minę. To zrozumie każdy, a wicie makaronu na uszy przez operatora o "ofertingu przerużne som, muwie wam żecznigu" pójdzie między bajki.

PanNiepoprawny

@wiatraczeg podpis mojej mamy tam jest. Nie ma więcej jak 80 lat. Generalnie przy pierwszej wizycie pracownik myślał, myślał (na głos) aż w końcu powiedział że wie jak to zrobić (po telefonach do centrali). Resztę opisałem.

vizharan

@PanNiepoprawny nie mam niestety dokładniejszej rady poza poradą prawną. ta z wcześniejszego komentarza to bezpośrednia odpowiedź na pytanie pamiętliwy do firm jestem i plusowe biznesy bym omijał.

VonTrupka

> Na infolinii zaproszono mnie do sądu, jeśli mi się nie podoba


sami zaproponowali a ty się pytasz co bym zrobił?

dokładnie to bym zrobił po wizycie u papuga, a w międzyczasie spieprzał z dziadowskiego plusa

Przy czym po założeniu sprawy nawet złotówki bym nie uiścił za próbę wyłudzenia.

jimmy_gonzale

@VonTrupka obawiam się że takie praktyki stosują również inni operatorzy.

VonTrupka

@jimmy_gonzale wszyscy próbują stosować praktyki niezgodne z prawem, bo mało kto o swoje prawa dba, macha ręką i płaci za to, czego w ogóle nie zamawiał

ZmiksowanaFretka

@PanNiepoprawny ja podpisał nie czytał a teroz cza płacić?

wiatraczeg

@ZmiksowanaFretka Ale wiesz, że operatorzy też tego nie czytają, to wygląda na taki gówniany miszmasz, że chyba nie ogarniasz jak to działa...


Myślisz, że umowy kredytowe a bankach ktoś skrupulatnie nadzoruje, że ten ziomeczek co tam sprzedaje kredyty to on wie co tam jest napisane? Wiesz w ogóle jak wygląda twoja umowa z ZUSem? XD

PanNiepoprawny

@ZmiksowanaFretka fajne uproszczenie, jednak salon twierdził, że można a reklamacja, że nie (salon nadal twierdzi że można). Dla mnie to jest ta sama firma i mam w dupie jaką mają organizację.

ZmiksowanaFretka

@PanNiepoprawny @wiatraczeg A gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem.

peposlav

@PanNiepoprawny uciekłem z plusa dwa lata temu po 20

latach, to była dobra decyzja

Zaloguj się aby komentować