Stalowa opona sprężynowa, stworzona jako opona zastępcza z powodu niedoboru gumy w Niemczech.
I tak na początku XX wieku, w związku z niedoborami gumy i trudnościami z napełnianiem opon powietrzem podczas I wojny światowej, Niemcy zaprojektowali w 1916 roku oponę ze stalowymi sprężynami, która miała być również bardziej niezawodna niż opony gumowe i którego priorytetem było wyposażenie pojazdów wojskowych.
@suseu zastanawia mnie jej fizyka, poczas pokonywania zakrętów z większą szybkością...
@suseu a jaka była prawda? istnieją jakieś parametry, które takie "opony" mają lepsze od prawdziwych?
@wombatDaiquiri A widzisz tego typu opony na ulicach? nie? wiec można dojść do wniosków że były do dupy i przegrały z gumą.
@suseu gówniany wniosek w sumie xD
@suseu Panie miał pan rower kiedyś?
@goroncy_kartofel Ale jaki prawdziwy
@wombatDaiquiri @suseu Do tej pory eksperymentują ale jakoś nic się nie przyjęło.
@Opornik ooooo i to jest interesujący komentarz, dziękuję bardzo!
@wombatDaiquiri z takimi same problemy. Współczynnik tarcia żałosny, mimo węższego profilu tarcie pewnie dużo niższe - poślizgi. Podczas przyspieszania masz pewnie mikroposlizgi - mniejsza sprawność. No i najważniejsze - były pewnie głośne, że ja pierdole
@wombatDaiquiri @suseu @goroncy_kartofel przede wszystkim taka opona sprężynowa ma dużo węższy zakres obciążeń.
@EnergiaSwobodna ale jak ciężko przebić!
@wombatDaiquiri Jak ci się chce i masz czas to poszukaj, filmik jest z 2012, ale wydaje mi się że niedawno wrócili do tematu.
Podejrzewam że słabo sprawdzały się na zakrętach.
@suseu Jednak nie NASA byłą pierwsza xd https://www.youtube.com/watch?v=vSNtifE0Z2Q
Zaloguj się aby komentować