Chłop się narobił jak osioł bo szukał przekaźnika od spryskiwaczy w #audi a4b8. Okazało się że od b8 w górę takiego przekaźnika nie ma i wszystko ogarnia moduł BCM. Teraz pytanie gdzie on jest? Spodziewałem się że właśnie mniej więcej w tym miejscu co na zdjęciu ale jednak go tam nie było. VCDS też za bardzo nie pomaga w zorientowaniu się dlaczego do wtyczki od sprysku nie dochodzi prąd.
01757 - Headlight Washer Pump (V11) 
      012 - Electrical Fault in Circuit
       Freeze Frame:
          Fault Status: 01101100
          Fault Priority: 2
          Fault Frequency: 1
          Reset counter: 45
          Mileage: 197922 km
          Time Indication: 0
          Date: 2023.07.12
          Time: 1100

00156 - Control Circuit for Windshield Washer Pump 
      012 - Electrical Fault in Circuit
       Freeze Frame:
          Fault Status: 01101100
          Fault Priority: 2
          Fault Frequency: 1
          Reset counter: 45
          Mileage: 197922 km
          Time Indication: 0
          Date: 2023.07.12
          Time: 1100

#samochody #mechanikasamochodowa #druciarstwo #diy #motoryzacja
e1989444-09fd-4def-8be7-c7a4eb18e6d3
erebeuzet-tezuebere

@Gitler a ten modul to nie pod fotelem kierowcy?

Gitler

@erebeuzet-tezuebere a nie wiem, zobacze

dolitd

Jest pod fotelem i pod wykładziną.

Gitler

@erebeuzet-tezuebere to raczej nie to

b0f48851-9be8-45fd-9ff8-d5d850a85590
Gitler

@dolitd zobacz na zdjęcie tego co znalazłem pod fotelem kierowcy. To nie jest BCM. BCM powinien wyglądać tak-

5bbd8054-968d-4069-a0a8-45d85047fbd3
Odczuwam_Dysonans

@Gitler wydaje mi się, że moduł powinieneś mieć za i do tego nad tymi przekaźnikami które pokazujesz, wsadź głowę pod dechę i obczaj. Drugi BCM masz w bagażniku, ale raczej cię on nie interesuje. Jeśli nie ma modułu pod kierownicą, co jest dziwne w VAGu i musiałby być golasem czy coś, to szukałbym przy samym ECU, w Audi pewnie podchodzi się do niego od podszybia.

Może to ci coś pomoże:

https://www.kolhosniki.ru/elsaonline

Na początek rozumiem że przedzwoniłeś wszystkie bezpieczniki? Ja zawsze biorę miernik i jadę po wszystkich, bo zdarzyło mi się że przeoczony bezpiecznik od teoretycznie innego obwodu mścił się później. Dalej VCDSem możesz pewnie sprawdzić live datę manetki na samym module, czy na pewno manetka działa poprawnie. Dalej, możliwe że ten sam obwód idzie aż do tyłu i tam też może być problem. No i mierzenie na samej wtyczce przy odłączonej pompce nie musi pokazać napięcia, bo jest opcja że pojawi się dopiero po wymianie pompki i skasowaniu błędu (kiedy sterownik widzi odpowiednie obciążenie obwodu i brak błędów), ale pewności nie mam. Ogólnie multimetr w rękę i mierzysz, może masz zwarcie na kablach? Może pompka zwiera? Tam na niej powinny być jakieś pojedyńcze omy, ale nie przejście na zero, tak samo nie pełne rozwarcie - no ale możesz po prostu zasilić pompkę 12V i będziesz wiedzieć czy śmiga.

Gitler

@Odczuwam_Dysonans testy pompki wykonane vcds-em, bezpieczniki sprawdzone ( wszystkie), sama pompka też sprawdzona poprzez podłączenie do niej bezpośrednio 12v(działa)

Odczuwam_Dysonans

@Gitler no to rzeczywiście musisz namierzyć ten BCM. Wszędzie podana jest lokalizacja pod kolumną, i sam byłbym zdziwiony jakby moduł był gdzie indziej, ale znalazłem ten jeden filmik gdzie, z tego co rozumiem, wytargali go z podszybia:

https://youtu.be/2PtsphsxZuY

A jeśli byłby na podszybiu, to szansa że go zalało jest bardzo duża, gdzie one same z siebie lubią padać. Jak go wyjmiesz to otwórz i patrz czy tam nie ma syfu, no albo po prostu zimnych lutów - zobaczysz że cyna jest taka matowa, jakby brudna, wtedy najlepiej przelutuj styki złączy odsysając ile dasz rady starej i nakładając nową cynę.

Gitler

@Odczuwam_Dysonans nie znałem tej elsy. Być może to jest to czego od dłuższego czasu potrzebowałem Szukam BCM-u żeby sprawdzić czy jest ciągłość przewodów od pompki do BCM-u bo mieszkam we Wrocławiu i w przeszłości już miałem problemy z kablami pogryzionymi przez szzury. Ale jak to będzie ok to będę go musiał rozebrać

Odczuwam_Dysonans

@Gitler jasne, do VAGów są ogólnie dosyć fajne schematy, tylko namierzaj dany czujnik po ich oznaczeniach, tak jak np G62 to czujnik temperatury gdzieś w głowicy, tak samo oznaczony na przestrzeni wielu lat, tak pompka pewnie będzie miała swoje oznaczenie i po tym szukaj na schematach. Możesz też szukać ich wpisując po prostu model auta + wiring diagrams. Oczywiście sprawdzenie ciągłości obwodu to odpowiedni krok na początek. Wiązki, szczególnie jak gdzieś kąpał na nie olej, potrafią się dezintegrować, ostatnio w T5 miałem np.przekłamania, bo wiązka trzymała się na pojedyńczych żyłkach i dorzucała od siebie parę omów oporności, na linii która działa właśnie na zasadzie zbijania napięcia - ot typowy czujnik więc ECU nie waliło jednym błędem tylko różnymi zależnie od nastroju xD. Działaj i wołaj w razie czego, jak mogę to pomogę.

piotr-monka

@Gitler cześć jak rozwiązałeś ten problem z brakiem spryskiwaczy też właśnie mam teraz taki problem sprawdziłem pompkę okazuje się być dobra sprawdziłem przejście przewodu od pompki do bcm plus i minus przejście jest jedynie niema stałego plusa od bcm i taki zgłasza błąd w vcds podałem napięcie plusa do wtyczki i spryski działają z manetki i teraz mam zagwozdkę czy padł bcm i trzeba drugi używany i ściągać ochronę komponentu co jest dość kosztowne

piotr-monka

Temat rozwiązany tuner jak hamował auto wyjął zły bezpiecznik i wsadził go w puste pole jest to 3 kolumna pozycja nr 6 35A opisany na tym plastiku jako BCM1 pozdrawiam

Zaloguj się aby komentować