Chińskie pojazdy elektryczne obłożone cłami. Eurokołchoz walczy z nieuczciwą konkurencją
Forsal#politykazagraniczna
#wolnyrynek tak jak my go rozumiemy
@LordWader
> Eksperci podkreślają, że deficyt handlowy państw UE z Chinami notorycznie przekracza rocznie ok. 400 mld euro i wynika głównie z nierównego wzajemnego dostępu do rynku i nieuczciwych praktyk handlowych Pekinu, w tym szerokich dotacji rządowych.
@LordWader w ogóle...
Lin Jian określił posunięcie KE jako szkodliwe dla chińsko-unijnej współpracy gospodarczej
Jakiej współpracy?
Ciekawe że jak ktokolwiek z reszty świata chce wejść do Chin z jakimś towarem, biznesem, czy usługą, to już ich tak dupsko nie boli, jak ci przedstawiają ultimatum- albo tu masz powiązanego z partią pana cing cionga, który wejdzie do twojego zarządu, będzie praktycznie rządził twoja firmą i będzie twoim "oknem na Chiny" albo nie pozwolimy ci na otwarcie się u nas, bo jeszcze partia nie mogłaby wszystkiego kontrolować.
@LordWader Ale wiesz, że chiński eksport jest bardzo mocno subsydiowany przez partię, więc to nigdy nie był #wolnyrynek? Cła na chińskie auta wprowadzają obecnie wszyscy (USA np. 100% cła) , i tu chodzi właśnie o wyrównanie szans. Kasa, którą chiński podatnik do tych aut dokłada, idzie na cło w UE, skutecznie drenując przy okazji chińskie zasoby.
W wojnie ekonomicznej nie ma czegoś takiego jak pryncypia, i nikt nie będzie się cackał z chińskim dumpingiem tylko dlatego, że paru nierozumiejących o co tu biega, będzie coś narzekało na regulację rynku.
@LondoMollari Rozumiem, że na całą produkcję rolną z UE która jedzie na dopłatach inne kraje powinny dowalić cła zaporowe, żeby się nie opylało tym w UE?
@LordWader
Po pierwsze - jeśli to w ich interesie, to już tak robią.
Druga sprawa, większość produkcji rolnej z UE idzie na rynek wewnętrzny UE, więc te dopłaty raczej nie wychodzą poza unie.
Trzecia sprawa - jeśli porównujesz poziom dopłat do produktów rolnych w UE, do chińskiego wsparcia eksportu, to znaczy, że nie bardzo zdajesz sobie sprawę ze skali chińskiego wsparcia, albo radykalnie przeceniasz dopłaty rolne UE.
@LordWader dałeś społeczność, a tagu nie. Dodaj proszę
@maximilianan Już się nie da. Pewnie domyślnie się dodało w polityce, bo co to z polityką ma wspólnego. Jak to któryś z moderatorów napisał jak coś to #politykazagraniczna
No ale na obecną chwile chyba nie ma lepszego rozwiązania. Na niemieckiej i francuskiej motoryzacji nie zarabiają tylko te państwa, ale pośrednio nawet Polska. Jeśli pozbędziemy się tej gałęzi przemysłu to UE za chwile stanie się skansenem. USA robią dokładnie to samo.
@dotevo dodatkowo op chyba nie rozumie co to są cła i na co obowiązują
@maximilianan Dobrze rozumiem co to są cła. Nawet wiem jaki był efekt jak unia zniosła cła na panele fotowoltaiczne. Unia nawymyślała idiotyzmów których nie muszą stosować w Chinach czy innych krajach z Azji a teraz trzeba wprowadzić cła bo jesteśmy mało konkurencyjni. Kto ma surowce , kto ma w du$$ co2 itd. Tylko czekać jak Chiny dojebią swoje cła na coś czego Europa nie ma
@LordWader swoje cła na coś co chiny mają eksportować? XD Chyba nie wiesz jak działają cła jednak xd
Dodatkowo wyobraź sobie, że oni już mają swoje cła, dlatego koncerny otwierają fabryki i montownie w chinach, żeby je obejść.
@maximilianan Dowalamy cła eksportowe na surowce ziem rzadkich i nara. Poszukaj cła eksportowe wikipiedia te tematy. Także masz znawco ceł.
@LordWader i co z tymi metalami będą robić w Chinach? Spać na górze litu? Nie, przerobią to na baterie i wyślą do Europy, gdzie zrobią z nich baterie lub wyślą gotowe baterie do włożenia w swoje auta.
@maximilianan Zrobią tańsze samochody i opylą w Azji, po co tam się VW pcha mogą przecież w Europie sprzedawać. Widziałeś kiedyś ile taka Europa zajmuje powierzchni? Ilu ma mieszkańców?
@LordWader ziomek ja pracuję w automotive XD no ale ok, wiesz lepiej niż ja XD
Chińczycy nie grają czysto. Dumping to u nich codzienność, cła są konieczne.
Chiny wkurwione,bo ktos gra w ich gre.
Chinski rzad dotuje wszystko co idzie na eksport z iich firm,dlatego mozesz sobie kupic na aliexpress czy innym temu kupiwac pierdoly za 1 zeta bez kosztow transportu.
Jak dla mnie to jest jedynie hipokryzja, a czym są te wszystkie z dupy tarcze, dodatki i fundusze odbudowy. Dokładnie tym samym. Pompowaniem kasy obywateli w najlepiej niemiecki przemysł, aby wszystkim nam w IIIrzeszy, żyło się lepiej.
Kupowałbym chińskie goownowozy po 40k pln i nawet brewka by mi nie tekła.
@Orbita500 a za co będziesz kupował te chińskie samochody jak przemysł do końca wypierdoli z UE? W Polsce z samego podwykonawstwa dla przemysłu motoryzacyjnego utrzymuje się około pół miliona ludzi.
@Orbita500 Co zrobisz, jak się awantura o Tajwan przerodzi w wojnę, i Chiny zdalnie unieruchomią wszystkie chińskie samochody w UE i USA? Albo chociaż wstrzymają eksport części zamiennych? Rządzący muszą myśleć rownież o takich ewentualnościach.
Już raz obudziliśmy się z ręką w nocniku, jak kiblokrady najechały Ukrainę - i okazało się, że kupujemy od nich mnóstwo gazu, ropy, i węgla, i nie tak łatwo zerwać więzi.
@Orbita500 Tja, a jak juz wszyscy zaczna kupowac chinskie samochody, a producenci eutopejscy upadna, to nagle ceny chinskich aut przekrocza ceny aut europejskich. Dzieki temu nie bedziesz mial przemyslu, nie bedziesz mial decyzyjnosci ale za to bedziesz jezdzil drogim chinskim plastikiem. Powodzenia strategu.
hehe, widzę że tu sami posiadacze tylko iphonów 15 max pro i żaden nie tyka nawet chińskiej elektroniki, którą skośne żółtki mogłyby w każdej chwili wyłączyć, lub co gorsza was podsłuchiwać i szpiegować. hehe ehhh
@LordWader czuć niemiecką rękę, znowu dla krótkoterminowych korzyści piłują gałąź, na której siedzą. Podwyższenie ceł z 10% na średnio ~20% to jakiś żart w obliczu zalewu elektryków przekierowanych z USA gdzie wprowadzono 100% cła.
15mln sztuk chińskich aut to nadprodukcja z ich rynku, EU może przyjąć jakieś 17mln, także w stanach im nawet nie opyla się teraz, i walą dumping cenowy, a potem jak wybiją konkurencję to będzie podnoszenie cen. Niestety politycy nie potrafią implementować trudnych rozwiązań i idą po najniższej linii oporu, czyli cło, itp. Zamiast zmusić do innowacji i konkurencji własnych producentów.
Inna sprawa że CCP wali subsydia dla własnych firm i powoduje że mało kto będzie mógł konkurować cenowo z nimi, no i jeszcze skompresowanych łańcuch dostaw, zachód pozwolił na przejęcie ziem rzadkich, produkcji baterii, current step down converters, silników, itp. np. CATL w czajna to największy producent baterii.
@znany_i_lubiany
idą po najniższej linii oporu, czyli cło, itp. Zamiast zmusić do innowacji i konkurencji własnych producentów.
Zmuszanie do innowacji? Nie jestem pewien czy rozumiesz że ta gra nie jest jak równy z równym.
B+R to ogromne koszty. Natomiast chińczycy ominęli te koszty poprzez kradzież intelektualnych rozwiązań w przemyśle. Oni zrobili ogromny krok naprzód nie dzięki swojej cieżkiej pracy tylko poprzez okradanie zachodnich firm z ich rozwiązań. Kiedyś chiński zamiennik = tańszy ale gorszy produkt bez kontroli jakości. Teraz na bazie rozwiązań zachodnich w niektórych branżach, ulepszyli własną produkcję do tego stopnia że niekiedy ich rozwiązania przewyższają te zachodnie.
Mimo wszystko, dalej dochodzi do kradzieży - a Ty uważasz że pompowanie pieniędzy w B+R jest rozwiązaniem lepszym niż cło? Nawet jeżeli przy ciągłym rozwoju Chińczyk będzie o krok za firmami zachodnimi - dalej wyda o wiele mniej niż firmy zachodnia -> będzie mógł sprzedawać taniej. Co z tego więc że Niemiecki Volkswagen będzie miał lepszy produkt niż taki chińczyk, skoro chińczyk będzie mógł sprzedać za połowę ceny produkt 'ciut' gorszy? Dalej, myślisz że VW wygra jakością kiedy to chińczyk wygrywa ceną? I że zwiększenie przez takiego VW kosztów rozwiąże problem?
@znany_i_lubiany Europejczycy probowali wprowadzac ograniczenia importowe poprzez wymuszenie stosowania innowacyjnych rozwiazan. Skoczylo sie to diesel gate, oszukiwaniem klientow i gigantycznymi odszkodowaniami na rynku amerykanskim.
@Mikel ja to wiem, poruszyłem moim zdaniem ogólny problem poza polityką, szpiegostwem przemysłowym, itp. Każdy wie że innowacji w chinach nie ma, jest kradziona z zachodu po czym robią to na skalę masową zanim się pojawi u nas z oryginalnego źródła. Ciekawym jest natomiast że amerykańskie "biliony" były przekazane dla producentów aut w stanach, czyli robią to samo co chiny, to rozumiem, niestety nie widać nowych rozwiązań bo te pieniądze wsiąkają jak w gąbkę w dużych korpo. Takie tam dywagacje.
Dodam, że dla największych graczy zwiększyli cła tylko o 7-10 % wystawiając się przy tym na strzał od Chin. No średnio bym powiedział że to rozegrane, ani nie zwiększy to za bardzo ceny, a jeszcze niemieckie auta mogą dostać cła odwetowe. Gdyby każdemu zwiększyli do 38% to jeszcze miało by to jakiś sens.
Konfiarze nigdy nie zawodzą xD
Unia dba o rodzimy rynek - "To skandal! Gdzie jest wolny rynek?"
Unia ma wywalone i pozwala aby Chiny zalewały europejski rynek - "Dlaczego Unia na to pozwala? Trzeba wspierać produkcję europejską!"
I wy się dziwicie że wszyscy się z was śmieją?
Nieuczciwa konkurencja, bo niermiach nie zarobi. XDXD
Co za problem niech robią je w Europie.
Zaloguj się aby komentować