Chciałbym się Wam czymś pochwalić! (。◕‿‿◕。)

Podczas gdy wczoraj większość z Was bawiła się na sylwestrze, piła szampana i puszczała fajerwerki, ja spędziłem wieczór przed komputerem, pracując nad swoją grą. I dziś chciałbym zaprezentować Wam efekty tej pracy!

Gra nosi tytuł: Walter Adventure
Jest to platformówka, którą najprościej porównać do klasyków takich jak MeatBoy, Mario Bros czy Contra.

W grze wcielamy się w Waltera, mieszkańca spokojnej wioski, która stanęła w obliczu poważnego problemu.
Złodzieje ukradli magiczny kamień zasilający portal teleportacyjny kluczowy dla handlu i podróży mieszkańców.
Bez niego wioska jest skazana na izolację.
Walter zostaje wybrany, by wyruszyć na niebezpieczną misję odzyskania kamienia.
Czeka go przemierzanie różnorodnych poziomów, walka z potworami i zmierzenie się z potężnymi Bossami.

Rozgrywka

Podczas gry gracz napotka wiele wyzwań. Na każdym poziomie pojawiają się różne rodzaje wrogów: chodzący, strzelający, latający, a także ci uśpieni, którzy aktywują się, gdy zbliżymy się zbyt blisko.
Walter, początkowo uzbrojony jedynie w swoje umiejętności ruchowe, będzie musiał pokonać te przeszkody i przeżyć.

Gracz dysponować będzie ograniczoną liczbą żyć — na starcie otrzymuje jedno główne oraz dwa dodatkowe.
Można je zdobywać na wybranych poziomach, ale aby gra nie była zbyt łatwa, ich początkowy limit wynosi trzy.
Odblokowanie większej liczby żyć stanie się możliwe w specjalnych miejscach, takich jak przyjazne wioski.

Funkcje wioski

W wioskach gracz będzie mógł:
• Zapisać postęp gry – zapisywanie jest możliwe wyłącznie w tych lokacjach.
• Kupić nowe postacie (skiny) – zmiana wyglądu bohatera.
• Ulepszyć postać – zwiększenie liczby dodatkowych żyć lub innych zdolności.

Jeśli gracz straci ostatnie życie, zostanie cofnięty do ostatniego zapisanego postępu.
Przykładowo, jeśli zapis był na poziomie 10, a gracz zginie na poziomie 13, rozgrywkę będzie musiał rozpocząć od poziomu 10.

Dodatkowe życia

Dodatkowe życia pełnią funkcję ochronnej tarczy.
Przy każdym otrzymanym obrażeniu tracimy jedno dodatkowe życie, ale gra nie resetuje poziomu ani stanu postaci.
Oznacza to, że nadal kontynuujemy rozgrywkę z miejsca, w którym się znajdujemy.
Trzeba jednak uważać, by nie stracić wszystkich żyć w niefortunnych wypadkach! ( ͡°͜ʖ͡°)

Jeśli macie jakiekolwiek pytania dotyczące gry, śmiało pytajcie!
Gra aktualnie w wersji 0.0.1.5, więc trochę rzeczy nie jest dokończonych.

https://youtu.be/tYEz_cglnBc

! #pcmasterrace #gry #chwalesie #indiegamedev #gamedev #komputery #programowanie
KLH2

Dlaczego on jest tak ubrany? Ta reszta w wiosce to rozumiem, że jakiś ukłon w stronę różnych gier..?

Also:


Kick their ass, let them stay away from our village again.


Używają zaimków "them/their" ? Czy to jakaś wariacja na temat obcych, którzy czasem mają wspólny mózg...


I tam jeszcze ten przecinek przed "without" w poprzednim zdaniu chyba nie jest potrzebny.

Gagger

@KLH2 Na szybko tłumaczyłem w DeepL więc mogą być błędy bo to wersja dla dodania dymków etc.

Bo miały służyć właśnie testom, czy taka forma "rozmów w grze" jest ok, czy jednak dodać dymki, normalny czat w UI, czy inny sposób


Ubiór jest taki, bo to była podstawowa postać "VirtualGuy" reszta w miasteczku to skiny, które można odblokować w późniejszym etapie gry.


Ogólnie to gra o przyjaznym nastawieniu, więc postacie będą różnorodne, aktualnie dodaję "Dark Elf" oraz "Wizard"

kodyak

Zwiększenie zdolności? Co to te zdolności. Nie ma też nic o bosach i jak ich trzeba będzie pokonac.


Z tego wpisu można wywnioskować że udało ci się uporać z podstawowymi elementami gry. Niestety mechaniki tu nie ma zadnej


Po co się zbiera te owoce?

Gagger

@kodyak Co chciałbyś pokazać na pierwszym poziomie gry?

Wszystkie elementy, żeby potem niczym gracza nie zaskakiwać?


Owoce zbieramy jak wspominałem we wpisie do odblokowania postaci, zmiany skina, oraz do zwiększenia maksymalnej ilości żyć.


Więc możesz liczyć, ze jak grasz dobrze i będziesz miał 2 dodatkowe życia i znajdziesz trzecie gdzieś na mapie, to go nie podniesiesz bo masz limit.


W poczekalni leżą skrypty dla dash - czyli skoku do przodu, chcę go zrobić do ciasnych przejść, żeby można było skoczyć bez obrażeń.

Metalowa zbroja - która na 5s pozwala grać bez obrażeń od potworów i wyposażenia świata

No i zwiększenie tymczasowe dla potrójnego skoku

kodyak

@Gagger niestety brzmi slabo dosc wtórnie ale życzę powodzenia. Co miesiąc jest wysyp takich. Jednak nauka z tego jakas do indyczkow jest.

Legendary_Weaponsmith

Wygląda bardzo sympatycznie, gj!

michal-g-1
  • Niby średniowieczna wioska a grasz Amongasem

  • Czym będzie się różnić od 100000 podobnych gier?


A tak to fajnie wygląda i może mieć potencjał

Gagger

@michal-g-1 Ogólnie jakby nie patrzeć, to każda gra jest podobna do 100000 innych.

Wszystkie tematy zostały już wyczerpane, praktycznie każda technika zrobiona.


Nawet te popularne jadą już tylko na nazwie.

GTA ma to samo co wersję, jedyny przeskok był z 2D na 3D

Metro to samo, fabuła tylko inna, ale mechanika taka sama jak w innych platformowo-otwartych światach

Fallouty, Stalker, GTA, DragonAge


Teraz gdy odnoszą sukces jak się przyjemnie gra, jest ciekawa i nie nudna gra.

Sam pomyśl ile technik spotkałeś w innych tytułach ze swojej gry ( ͠° ͟ʖ ͡°)


Nawet moja ulubiona gra TitanFall 2 ma to co inne gry, strzelasz do wrogów, nie ważne w jakiej postaci, szukasz czegoś, kończysz grę i tyle.


No właśnie to nie AmongUs, tylko VirtualGuy, od VR to co ma zamiast oczu to okulary wirtualne xD a przynajmniej tak miały wyglądać


Ogólnie nie takie gry były hitami, taki AmongUs trafił w dobrej porze na rynek, a na przykład Van Helsing (top-downRPG) gra z bogatą fabułą trafiła w złych czasach i mało kto o niej słyszał, a gra jest mega rozbudowana bo możesz grać kim chcesz, modyfikatory postaci są naprawdę dopracowane razem ze światem i questami

Catharsis

@Gagger Ustawiłbym jakiś margines przy którym kamera nie lata przy ruchu postaci. W innych platformówkach kamera nie rusza się tak agresywnie góra dół podczas każdego skoku. Nie wiem ale strasznie mnie to irytuje i wyłączyłbym tą grę po 5 minutach xd.


Oprócz tego to nie chce zniechęcać ale powodzenia wybić się z platformówką 2D ponieważ jest to jeden z najdłużej istniejących gatunków gier komputerowych, takich gier powstaje setki jak nie tysiące rocznie a każdy możliwy pomysł na gameplay jest już przeruchany po parę razy. Nie ułatwia faktu też ilość wszelkich silników i kreatorów gier które sprawiają, że każdy dosłownie może coś takiego zrobić. Nawet ja w podstawówce i gimnazjum bawiłem się TGF robiąc podobne platformówki 2D.


Zacząłbym od znalezienia czegoś co będzie tą grę wyróżniać na tle reszty i potem rozwijał grę wokół tego pomysłu. Oczywiście wiadomo nie wiem jakie wiążesz z tym projektem nadzieje, bo jak to jest tylko hobby po godzinach to spoko, ale jeśli wiążesz swoją przyszłość z game devem to poczytaj sobie artykuły i historie podobnych ludzi ponieważ nie jest to takie proste i kolorowe jak się może wydawać, a taki itch.io jest pełen gier z potencjałem o których nikt nie słyszał i mało kto zagra.

Gagger

@Catharsis Nie powstaje, aktualnie na topie są survivale w otwartym świecie jeżeli chodzi o tworzenie gier.

W mniejszością są fabularne a 2D są robione głównie przez indie devów i to nie w takiej ilości.

Śledzę rynek wydawnictwa.

Nawet ogromne studia idą pomału w otwarty świat i przetrwanie.


Kamera jest "sztywna" można do niej dodać efekt "spowolnienia" żeby nie było takiego skakania kamerą ostrego a powolne podążanie, to zmiana ustawień tylko i jednak będę musiał przemyśleć nad powolnym poruszaniem się, bo jest kilka zmiennych które są w świecie gry i kamera musi być na równi z graczem, jak na przykład przeszkody, bo nie raz spotkasz w świecie kilka przeszkód i lepiej, żeby kamera była dobrze ustawiona

Catharsis

@Gagger Jak dam sobie na Steamie na kategorie > nowości > filtry 2D i platformowe to wychodzi ponad 400 gier wydanych w ostatnim czasie. A jak usunę filtr "nowości" to tych gier jest ponad 6k. Ja nie mówię o dużych studiach czy nawet studiach indie. Teraz każdy może sobie wydać grę na Steamie. Ofc wiadomo nie każda z tych gier jest podobna do twojej ale nadal.

39c737f6-7a57-47ce-a7dd-3cb8cdff8252
Gagger

@Catharsis No widzisz, na samym steamie, jest około 1451 gier, piszę około bo ktoś mógł dać inne tagi i kategorię

Ale platformowych gier 2D jest jest około 1500 załóżmy

Tych co mają wyjść jest około 300-400 a i tak nie wszystkie są gatunkiem zbliżone do mojej


No i na twoim screenie jest 403, platformowych gier 2D

Reszta to nie 2D albo nie platformowe.


Tutaj najlepiej do porównania byłby Mario Bros, bo podobna budowa poziomu, a gier tego typu wychodzi jak wspomniałem w 2025 i 2026 mniej więcej 300-400

Zaloguj się aby komentować