CENTRALNY PROGRAM KOMUNIKACYJNY #3: LOTNISKO CHOPINA - DLACZEGO ROZBUDOWA NIE MA SENSU?
YouTubeTak działają agenci wpływu, pozbawiając kraj kluczowych inwestycji. Rosja i Niemcy lubią to.
#cpk #kanalzero
Koleś ma jakiegoś pierdolca na punkcie tej inwestycji. Ile razy jeszcze.
@kodyak Piszesz o Wilku czy Tomku?
Jest to swoją drogą piękne, jak kiedy im to pasuje, to kuce są za tym, żeby państwo przeprowadzało wielkie inwestycje. Ale podatki to wciąż kradzież xD
@Ragnarokk wilk
@kodyak gość ma program w kanale zero poswiecony cpk i zalozyl ruch jego obrony. Wydaje się że skonczy jak projekt ruszy
@Ragnarokk to jest zabawne jak probujesz widziec swiat w bialo czarny sposób...
Każdy audyt od lat 80tych mówił, że trzeba budować CPK. A ci rządzący zamiast wziąć się za robotę, powiedzieć na koniec "patrzcie jaki mieliśmy super pomysł" i zyskać znacznie na poparciu to kombinują jak nie wiem. To samo z elektrowniami atomowymi....
@132qwe wcale nie. Był pomysł lotnisk regionalnych który był realizowany. Właśnie ciągle zmiany powodowały że lotnictwo w polsce jest gdzie jest czyli nigdzie.
Nie ma też przewoźnika który się wywraca raz na 5-7 lat
@kodyak ale lotnisk regionalnych nie da się wykorzystać jako portów przesiadkowych na dalszy ruch. Wyobraź sobie hipotetyczna sytuację, że nie mamy połączenia bezpośredniego z Kiszyniowa w Mołdawii do USA. I są teraz 2 scenariusze:
CPK: leci mniejszy samolot do CPK, ziomek się przesiada na drugi leci dużym do USA.
Regionalne: Jasionka obsługuje MOLDAWIA-POLSA. Ziomek leci na jasionkę, jedzie FlixBusem do warszawy i leci potem do USA. Nie ma opcji, że z tego skozysta. Poleci do Frankfurtu i tam się przesiądzie.
To zupełnie wymyślona sytuacja. Nawet nie wiem czy taki połączenia są
@132qwe wiele zależy od przewoźnika i kosztów. Z Polski są czasami loty do USA i teoretycznie może zrobić taką trase ale jest też dużo więcej opcji innych przewoźnikow np Londynu.
Generalnie rynek jest już dość obstawiony ze względow geograficznych. Jedynym rynkiem w miarę dostępnym jest wschód a na wschodzie wiadomo jak jest.
@kodyak to jest zabawne, jak bronisz drobnicy.
Większe Okęcie przerasta twoje ambicje na dziesięciolecia, dla mnie to pokazuje Twoje horyzonty...
@kodyak z USA był przykład jaki mi pierwszy do głowy przyszedł. Ale już od nas do Londynu lecieć żeby się przesiadać to jest 3 godziny lotu + logistyka na lotnisku. Bułgaria - UK jest ponad 4 godziny. Przesiadka w Londynie z perspektywy naszego obszaru to duuuużo czasu. Lotnisko, jak CPK, w naszym regionie mogło by wschód Europy spokojnie obsłużyć. Poza tym mamy gotową infrastrukturę drogową do rozwiezienia ruchu towarowego na zachód. Po euro mamy dobre połączenia na przestrzał ze wschodu na wschód kraju i budują się z góry na dół jeszcze.
No i osobiście liczę na to, że wojna na Ukrainie w ciągu paru lat się skończy. Kraj będzie się odbudowywał, będzie większy ruch. Jasionka mimo możliwości przyjęcia nawet antonova, tego wielkiego z maseczkami
@tyle_slow za dziesięciolecia samoloty nie beda potrzebowały międzylądowań
@132qwe ja to rozumiem ale nikt ci tego za darmo nie da tzn firm i floty samolotów. U nas też logistyka będzia jak na tych lotniskach też będą godzinne postoje o ile ktoś przyleci.
Z innej strony im krótsza trasa tym mniej chętnych
Ja do końca nie neguje potrzeby budowy tego lotniska zwłaszcza że przez 8 lat zablokowano rozwój Modlina ale to będzie koszt aktualny ok 60mld dla być może jednego przewoźnika który bankrutuje co kilka lat. Ryzyko jest duże.
Mnie to najbardziej interesuje kolei tylko że patrząc na pomysł tej gwiazdy to widzę że się niewiele zmieni.
@kodyak ale też bez infrastruktury nikt nie będzie się zastanawiał czy może taką linie otworzyć czy nie. W sumie to tylko jedną wizję z tych dwóch sprawdzimy jakie ma następstwa
@132qwe do tego dochodzi musowe zamkniecie okecia (wszystko wskazuje że cpk będzie niedochodowe przy okeciu) co też będzie procesem na który trzeba dać środki. Tego jeszcze nikt nie policzył. No chyba że faktycznie przez te 10 lat budowy inwestycje Okęcia też będą wstrzymane ale to dodatkowe ryzyko
@kodyak wcale okęcia nikt nie będzie zamykał. Okęcie to będzie rządowe lotnictwo, dyspozycyjne, służby ratunkowe.
@kodyak myślę, że nadal będą międzylądowania żeby uzbierac ludzi z regionu.
@tyle_slow raczej wątpliwe ze względów po prostu kosztowych.
@kodyak czemu? Masz w wuropie 300 chetnych danego dnia na lot do chin... po 30 na kraj, to chyba lepiej zwiezc ich do punktu i wysłać razem.
Towar się tak przewozi, kontenery drobnicowe kumuluje, a u ludzi ma sie nie oplacac? Nie oplaca sie wysylac samolotu z 30 pasazerami w lot międzykontynentalny.
Edit: europe i liczby traktuj jako po prostu region wiekszy niż pl. I brak lotnisk w okolicy.
Zaloguj się aby komentować