„Czy CPK to dobry pomysł dla Polski i polskiego lotnictwa?”
(Dla lepszej widoczności otwórz obraz w nowe karcie lub wejdź na stronę - link niżej!)
Drodzy Czytelnicy, 20 lutego zaprosiliśmy Was do udziału w ankiecie „Czy CPK to dobry pomysł dla Polski i polskiego lotnictwa?”. Badanie było przeznaczone osobom związanym z szeroko rozumianą branżą lotniczą i miało na celu oszacowanie, czy pomysł budowy nowego lotniska ma Wasze wsparcie, czy też może wręcz przeciwnie.
W tym miejscu należy podziękować wszystkim za tak gremialny udział w badaniu. Zebraliśmy w sumie 3700 głosów, z czego do analizy, po odrzuceniu odpowiedzi niewiarygodnych, zakwalifikowaliśmy 2790. Odpowiedzi nienoszące znamion wiarygodności, czyli takie, które były przesłane z tego samego adresu IP w bardzo krótkim odstępie czasu i odpowiedzi sprzeczne (pilot zawodowy, niepracujący w lotnictwie) zostały odrzucone.
Klika subiektywnych słów o wynikach ankiety, choć polecamy każdemu własną analizę wyników i komentarz.
Ogólnie rzecz ujmując, 92% ze wszystkich respondentów opowiedziało się w mniejszym lub większym stopniu za budową CPK. Zdecydowane, a nawet bardzo zdecydowane tak, znaleźliśmy w każdej grupie zawodowej (lotniczej oczywiście) i poza nią, to znaczy wśród ludzi, którzy interesują się lotnictwem.
Interesujące jest konserwatywne podejście pracowników LOTu do kwestii inwestycji. O ile pracownicy linii prywatnych chcieliby w większości CPK jak najszybciej, bez względu na koszty, o tyle pracownicy LOT chcieliby, aby inwestycja została zrealizowana „wcześniej lub później”. Starsi stażem, czyli kapitanowie chcieliby CPK za wszelką cenę w przeciwieństwie do pierwszych oficerów, którzy woleliby, aby CPK powstał w „swoim” czasie (różnica około 11%). Co ciekawe, tylko 4% pracowników linii lotniczych powiedziało zdecydowane nie dla CPK.
Ciekawe są wyniki ankiety z podziałem na osoby dojeżdżające. Obserwujemy, że zdecydowane Tak dla CPK powiedziały osoby niemieszkające w centralnej Polsce. To z kolei, w połączeniu z innymi odpowiedziami, świadczyłoby o tym, że głównym czynnikiem decydującym o szybkości wdrożenia CPK jest… wygoda i szybkość dojazdu. 17% mieszkańców województwa mazowieckiego powiedziało stanowcze Nie dla CPK, w porównaniu z 10% respondentów, którzy mieszkają z dala od centralnej Polski.
Całość:
https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/wyniki-ogolnopolskiej-anonimowej-ankiety-w-sprawie-cpk-w-srodowisku-lotniczym
#inwestycje #podroze #gospodarka #samoloty #polska #cpk
@rebe-szunis
Zróbmy drugą ankietę - czy chcesz podwyższenie VATu na żywność o 5pp na 20 lat (obliczenia instytutu IDzD) w celu sfinansowania budowy CPK i zobaczysz jak naprawdę bardzo chcą. Taka ankieta bez mówienie jak to kosztowo odbije się na państwie to trochę jak pytanie dzieci, czy chcą dostać prezenty od mikołaja
CPK jest potrzebny z prostego powodu - Okęcie nie da rady już długo. Plus są względy polityczno-wojskowe. Ale nie dorabiajmy do tego jakiejś otoczki świętego i niekwestionowalnego graala wszystkich Polaków.
@Ragnarokk Gdzie dorabiam otoczkę Świętego Graala, bo chyba coś mnie ominęło. xD
@Ragnarokk Zróbmy ankietę: ile PLN zabrało nam państwo żeby przedsiębiorcom dać jednorazowo 300 mld PLN tarczy covidowej?
Ekonomia jako nauka trochę się rozwinęła przez ostatnie dziesięciolecia. Gdybyś zobaczył co jest napisane w niektórych amerykańskich podręcznikach do ekonomii to byś dostał zawału. Nawet były szef amerykańskiego FED-u Ben Bernanke gdy zeznawał przed kongresem USA, to pod przysięgą mówił, że podatnik nie utrzymuje państwa bo państwo sobie samo drukuje pieniądze na utrzymanie. Tak długo jak państwo ma własna walutę tak długo nie utrzymuje się z podatków obywateli.
Hehe a jeszcze niedawno napisałem że lewica szybko wywęszyła nastroje społeczne w tej materii i dobrą trampolinę dla sondaży.
Zaloguj się aby komentować