Pamiętacie ten wpis o wyborze samochodu służbowego ?
Pewnie zastanawiacie się co wybrałem?
- Nic
A poważnie - na podstawie waszych komentarzy i opinii wtedy zdecydowałbym się na Octavię ze względu na większą wygodę i komfort podróży. Zdarzają mi się dni z przebiegiem 300 i więcej km dziennie - 35 tys. rocznie w obrębie województwa.
Aktualnie zmieniła się polityka samochodowa - będę wybierał pomiędzy:
-
Hyundai i30 Wagon 1.5 140KM N LINE Automat
-
Toyota Corolla Style 2.0 184KM Hybrid Automat
Tak jak poprzednio - nie interesują mnie kwestie ekonomiczne, spalanie, ubezpieczenie, serwis, eksploatacja itp.
Liczy się dla mnie wygoda i frajda z jazdy jeśli można w ogóle o takiej mówić w tym segmencie.
Jakie jest Wasze zdanie i co byście wybrali?
Mój wybór to:
Kurła Pioter, tylko pasat synek
A tak serio to nie wiem nie znam się xd
Jeżeli corolla hybrydowa jest tak samo wyciszona jak te niehybrydowe z 2021 to chyba bym poszedł na jazdę próbną Hyundaiem.
@vizharan W Corolli wyciszenia po prostu nie ma. Za to poprawili napęd hybrydowy w wersji po liftingu i jest wyraźnie ciszej, jeżeli chodzi o silnik/napęd
@pat85 no właśnie gdzieś mi się obiło o oczy, że wersję hybrydowe mają lepsze wyciszenie, ale to mówisz, że nieprawda? Mam nie hybrydę z automatem i o ile generalnie jestem zadowolony to od 120 i szybciej jest niestety za głośno i szybko męczy. I nie skrzynia czy silnik jest problemem (mnie jego dźwięk głównie bawi, ale ten w 2.0 to raczej trochę inaczej brzmi jako 4 cylindry niż te 3 z mojego 1.5) tylko szum powietrza i opon.
@vizharan Niestety nie, wszystkie nie są w ogóle wyciszone - jedynie w wersji Executive są lepsze szyby przednie boczne. W 1.8 mam dokładnie to samo - przy 120 jest za głośno od szumu powietrza i opon. Dlatego wielu użytkowników inwestuje 1000-4000zł i wycisza - drzwi, nadkola, bagażnik.
@pat85 a widzisz, to brzmi jak bardzo dobry pomysł, takie wyciszenie
@pionter JEDEN CHUJ. To wszystko są nowoczesne, wygodne samochody i którego byś nie wybrał to i tak się będzie komfortowo jeździło, a Ty się szybko przyzwyczaisz i nie będziesz się zastanawiał co oferowały pozostałe.
No chyba że Ci aż tak zależy na świadomym wyborze, ale to wtedy nie ma sensu pytać na hejto, bo gust jest jak dupa - każdy ma swój. Po prostu umów się na jazdy próbne i zobacz w czym Ci najlepiej.
Roznice beda minimalne,warto sie przejechac jednym i drugim.
Jezeli w toyocie jest cvt to jazda jest bardzo specyficzna
@jajkosadzone jeżeli masz na myśli silnik wyje jak pojebany jak tylko wciśniesz mocniej gaz to tak, specyficzna :D
@radidadi
I przyspiesza badz jak.
Okropna rzecz,jezdzilem nowa rav4 i ni chujsza nie moglem sie do tego przyzwyczaic,a jezdze jak emeryt
@jajkosadzone ale przynajmniej fotele są jak w dacii sandero
@radidadi
Dlatego majac w porownaniu mg hs nie widze powodow,zeby doplacac te 70 000 zl,bo auta sa podobnej jakosci.
W chinczyku przynajmniej widac za co placisz.
@jajkosadzone żadna osoba która miała chiński telefon nie uwierzy w jakość tych samochodów
A tak na poważnie to tak, na pierwszy rzut oka wyglądają super i dla większości to nie ma znaczenia czy samochód ma jakieś "pedigree" więc wezmą to co spoko wygląda i jest tanie.. Mnie osobiście te samochody nie przekonują, nie mają żadnego charakteru, są jak Xiaomi do Apple... Chińczycy nie mają żadnych tradycji które interesowałyby przeciętnego zachodniego konsumenta więc mogą jedynie naśladować. Europejscy producenci czują przynajmniej oddech konkurencji na karku i na pewno będzie to impuls do przemyślenia czym jest europejska motoryzacja
@radidadi
Gdzieś czytalem( czy uslyszalem) taka opinie z ktora sie zgadzam,ze jezeli chodzi o samochody wspolczesny klient ma duzo mniejsze wymagania niz taki z lat ubieglych- nie ma wymagan( dotyczacych parametrow technicznych,wlasnosci jezdnych,"charakteru" itede),dlatego takie ratatuj jak suv mu pasuje- bo to jest synonim takiego srodka transportu,nie samochodu- duza czesc rynku nawet za doplata nie oferuje nawet najprostszego napedu 4x4( jakis dolaczany,prosty,bez reduktorow itede)
A w srodku bardzo podobnie wygladaly oba auta( mg i toyota),dlatego je porownuje- sa tak samo bezplciowe i nijakie,ale przynajmniej w srodku jest sporo miejsca i w miare latwo sie wsiada.
P.S sam mam suva i to brzydkiego xD renault koleos
@jajkosadzone Tesla zmieniła trend w motoryzacji - teraz ważne są gadżety, nie silnik czy zawieszenie.. Toyota ma jednak ponad 70 lat doświadczenia w budowaniu solidnych samochodów gdzie Chiny robią coś co ma być tylko pozornie ok..
Słyszałeś o tym jak Xiaomi powiedziało użytkownikom SU7 że to jest samochód do spokojnej jazdy po tym jak parę osób rozbiło się na torze?
Jechałem niedawno nowym australem i wnętrze ma super, za 150k wszystkie gadżety które potrzebujesz, fajne materiały i wygodne fotele.. Zawsze lubiłem te bardziej dziwne marki ale teraz wszystko się globalizuje i traci te wyjątkowe cechy które kiedyś były wyznacznikiem danej marki..
@radidadi
XXI wiek,globalizacja.
W telefonach komórkowych masz to samo- wszystko sa do siebie bardzo podobne od kiedy nie ma juz ekranow 16:9
@jajkosadzone Jeżdżę nową ravką od 1,5 roku. Na codzienną jazdę ok , czyli wyjazd ze wsi i doturlanie się do miasta, maks. prędkość dozwolona to 70 kmh przez jakieś 500 m, reszta jeszcze wolniej. Czas przejazdu 20-30 min w jedną stronę. Zalety: małe spalanie, wygodnie w środku również dla dzieciaków z tyłu, duży bagażnik. Ogólnie ok.
Ale na dłuższych trasach to masakra. Strasznie wyje przy przyspieszaniu no i pali jak smok. Nie polecam do dużych przebiegów.
@A.Star
Hybryda i elektryk w miescie sa spoko,ale w trasie to jest duzy klopot.
Na trasy nic nie pobije diesla.
Rav4 i hsem jezdzilem tyle o ile- auta zastepcze z assistance/oc,wiec i w sumie tych kilometrow to bylo ja wiem z 500-600
@jajkosadzone Tylko coraz trudniej je kupić.
Pasek bedzie najlepszy w trasie.
@pionter wybór tak ekscytujacy jak kluski z dziurka czy bez dziurki do gulaszu....
Mam Hyundaia i30 Wagon i jestem zachwycony tym autem.
Nie brałbym w ogóle pod uwagę VW bo manual.
Od 2023 Corolla 2.0 ma 196KM. Słabo wyciszona. Przekładnia e-CVT (nie CVT) bardzo dobrze się sprawuje w hybrydzie. Wersja 2.0 ma chyba łopatki zmiany biegów przy kierownicy. Przekładnia jest bezstopniowa więc te biegi wirtualne raczej.
Przymierz sobie fotele w Corolli - bo siedzisko jest krótkie i może Ci to przeszkadzać. Kwestia czy więcej jeździsz po mieście czy raczej trasa - Corolla jest świetna po mieście/trasa podmiejska, ale w trasie średnia bo tracisz zalety hybrydy (niskie spalania i cisza ze względu na napęd elektryczny).
@pionter mam tego hujdaja w tej wersji już ponad rok, tylko z tym starszym silnikiem co miał jeszcze 160KM, jak chcesz coś konkretnego wiedzieć to pytaj. Jedno co mogę powiedzieć na pewno - jest to jedna z najgorszych, jeśli nie najgorsza, skrzynia automatyczna ze wszystkich aut w podobnych pieniądzach. Jeżeli ktoś pisze inaczej to albo nigdy nie jeździł żadnym automatem, albo się zatrzymał na automatach z lat '90.
nie świruj
bierz paska
Zaloguj się aby komentować