Brera została zaprezentowana światu w 2006 roku w Genewie, za projekt nadwozia odpowiedzialny był legendarny Giorgetto Giugiaro. Samochód oparty była na płycie Alfy 159 i przednia część pojazdu była praktycznie taka sama w obu samochodach za co Alfa zebrała wiele negatywnych opinii od swoich fanów. Oferowano szereg silników Diesla oraz benzynowych z czego najkorzystniejszy (masa/moc) był 1,75TBi oferowany od 2009 roku - te samochody są najbardziej poszukiwane na rynku wtórnym. Łącznie wyprodukowano niecałe 22 tys egzemplarzy co było dość rozczarowującym wynikiem. Samochód z olbrzymim potencjałem na youngtimera.
#motoryzacja #alfaromeo #codziennawloszczyzna
o. 1.75 tbi, to ten co nie był za szybki ale za to dużo palił?
Brera z czasem podzieli los Corrado
@mcy to ten z Alfy 4C który miał 200KM w standardzie ale spokojnie znosi 300, myślisz pewnie o 3,2 jts albo 2,2 jts które pochodziły z GM
@radidadi z tej perspektywy wygląda to auto źle
@radidadi wyłamię się z hejtowego kononu jojczenia i napiszę, że śliczne jest to auto
@KierownikW10 na żywo jest mega, Alfy mają zawsze nieco inne proporcje i zdjęcia tego nie oddają
@radidadi a dla mnie się nie podoba, właśnie ze względu na ten tył. I tak oglądałem ją na żywo. Alfy 159 są mega i z przodu i z tyłu, zaś Brera dla mnie ma downa patrząc z tyłu.
@KierownikW10 rozumie, też generalnie bardziej pasuje mi 159 w sedanie, Brerę się albo kocha albo nienawidzi
jakoś nie podchodzi mi wygląd Alfy, w każdej jest coś co mi się podoba ale jednocześnie coś innego jest skopane. W tej np. podoba mi się przód, ale ogólny kształt auta mi nie podchodzi. Co do awaryjności to krążą różne legendy ale nie miałem więc się nie wypowiem, chociaż znałem gościa który miał chyba model 166 i trzy razy zatarł silnik mimo, że dbał o auto.
@radidadi wygląda jak 159 z dospawaną dużą z innej parafii XDDD
Trochę nijakie właśnie ze względu na zbyt obłe kształty. Choć z gustem jak z dupą, każdy ma swoją. Jeśli chodzi o sam kształt, proporcje tyłu to wolę Scirocco III czy Megane 3 coupe
@Mareczuczek Co ciekawe Scirocco to projekt pana de Silva, który zaczynał karierę w Alfa Romeo i był odpowiedzialny między innymi za rewelacyjny projekt Alfy 156, meganka imo się słabo zestarzała, Laguna Coupe ma lepsze proporcje
@radidadi śliczna, jak to Alfa ma w zwyczaju. Główny minus, że przy 3.2 przód samochodu jest zajebiście ciężki i manewrowość jest specyficzna. Na youngtimera to z Alfy brałbym 166 3.0 V6, ale na polskim necie już prawie tego nie ma. Jakieś 3 tygodnie temu widziałem wystawioną za 27,5k, ok. 120kkm przebiegu i chyba 2001 r. No to jak sprawdzałem następnego dnia to już jej nie było. Nic to, muszę się cieszyć Giulią.
@beerman wszystkie Busso stają się powoli bardzo poszukiwane i drogie, jeszcze parę lat temu mogłeś kupić GTV z Busso za mniej niż 10k €
Brera generalnie miała nadwagę ale są to bardzo przyjemne samochody na grand tour
@radidadi Brera i 159 są z zewnątrz piękne, ale mają jedną zasadniczą wadę: płyta nagrobkowa z lastriko na środkowej konsoli.
@KHOT jeździłem 4 lata 159, miałem ryflowane alu na konsoli i wyglądało to bardzo dobrze, generalnie bardzo ładne i solidnie zrobione wnętrze, jedyny minus był taki iż aluminium jest gorące latem i mrozi zimą. Korozja w Alfach to też trochę temat na wyrost, jeżeli samochód był bezwypadkowy to raczej nic szczególnego się nie dzieje - miałem 9 AR i żadna nie miała problemów z korozją.
@radidadi oj dzieje się, tylko zwyczajnie możesz tego nie widzieć. W 147/156/166 normą było, że blacha wielowarstwowa na podłodze gniła sobie od góry i auto na podnośniku wyglądało świetnie aż do momentu kiedy zaczęła odpadać warstwa zabezpieczenia. Na korozję był prosty test: jedziesz na kanał i stukasz od spodu śrubokrętem w podłogę. W 8 na 10 przypadków z zewnątrz wygląda ładnie, a śrubokręt wchodzi w próchno jak olej w Hondę. 159 ma swoje bolączki: gnije zawias z tyłu, w szczególności wahacze tylne, oraz sanki zarówno z przodu i z tyłu i dbanie tu nie ma nic do gadania.
@KHOT wiem że część osób ma z tym problem ale na szczęście ja tego nigdy nie doświadczyłem, tyle że moje Alfy pochodziły z NL gdzie raczej się soli nie sypie
@radidadi moja piękna 156 poszła na żyletki dwa lata temu. We wrześniu grzebałem w niej na kanale i podłoga wyglądała idealnie, a w styczniu mechanik bał się przy wymianie rozrządu pod kolumnę wejść, bo było ryzyko że spierdzieli mu się na łeb. Akurat często z kumplem odwiedzamy znajomego mechanika który robi dużo alf i prawie na każdej jaką widziałem u niego na windzie albo było rudo na sankach i sławetnych wahaczach tylnych, albo wręcz wahacze już miały piękne linie spawu.
@KHOT 156 mają już po 20 lat i więcej, za chwilę znikną wszystkie jak 145/156 czy 33 wcześniej
@radidadi de Silva zaczynał karierę w Centro Stile Fiat tak btw, jednym z jego pierwszych dzieł była deska rozdzielcza do Polskiego Fiata 125p MR75 XD on Alfy zaczął dopiero koło 2000 roku rysować. Co do Giugiaro to jak tak patrzę na jego dokonania, to mam wrażenie że ostatnie dobre projekty jego autorstwa to Golf, DeLorean i Yugo Florida XD
@SonyKrokiet Centro stile nie było wyłącznie fiatowskie, de Silva był odpowiedzialny już za alfę 145/146
Zaloguj się aby komentować