#masseffect #gry #screenshot
ma swoje wady, ale przyjemnie się grało i miło wspominam wszystkie części.
Chyba muszę zagrać
2gi raz w życiu widzę masę effect polecane jako gra fabularna. Do strzelanek z automatu podchodzę sceptycznie. Możesz jakoś zachęcić szybkim wstępem?
@Dzban3Waza tl;dr jeden z najlepszych plotow scifi
@Dzban3Waza to bardziej gra akcji z elementami rpg niż czysta strzelanka. Ale fabułę ma niesamowitą, świetnie napisany scenariusz i bardzo dobre postacie, niepowtarzalny klimat. Ten świat całkowicie mnie kupił, uwielbiam się szwendać po zakątkach galaktyki w jedynce.
@RottenToTheCore ehhh no i namówił, jak już skończę to w co gram obecnie, znowu będę musiał przejść całą trylogię. Tylko kim tym razem...
@Oczk a jest rozwój postaci?
@Dzban3Waza jest -na początku wybierasz klasę postaci, punktami za poziom rozwijasz zdolności pasywne(hp, pancerz, celność itp) jak i odblokowujesz nowe umiejętności. Każda klasa ma własny wachlarz. Klasy takie raczej standardowe dla RPG, są 3 główne typy postaci:
żołnierz jako typowy wojownik,
inżynier - znający sie na technologii, potrafiący hakować systemy, otwierać zamki itp, coś a'la łotrzyk,
biotyk - sci-fi odpowiednik maga, rzucający przeciwnikami i strzelający kulami mocy xd
No i są klasy właśnie takie + klasy hybrydowe, tj. łączące po 2 specjalizacje, np szturmowiec, czyli żołnierz + biotyk - nie ma takiego mistrzostwa w broni jak typowy żołnierz, ani takich skilli biotycznych jak biotyk, ale za to świetnie posługuje się strzelbą i z pomocą biotyki może szarżować we wrogów i bić na bliskim dystansie. Mam nadzieję, że zrozumiale wyjaśniłem o co chodzi z klasami :d
Ogólnie rozwój postaci jest całkiem przyjemmny i z czasem czuć różnicę. Bronie i zbroje też możemy ulepszać i dodawać do nich specjalne moduły dające jakieś dodatkowe zdolności.
No i do tego w każdej misji mamy 2 towarzyszy, którymi bezpośrednio nie sterujemy, ale możemy wydawać im polecenia gdzie mają iść albo jakiego skilla użyć na komendę. Ale i bez naszego dowodzenia bardzo dobrze sobie radzą z używaniem zdolności czy pozycjonowaniem
@Dzban3Waza a no i seria ma swój specyficzny drogowskaz moralny, tj. podział na dobre i złe uczynki, idealista i renegat (w następnych częściach chyba jakoś inaczej to jest nazywane, ale to nieistotne), dobry-niebieski, czerwony-zły. Dostajemy punkty za podejmowanie określonych decyzji, im wyższy poziom danej drogi mamy, tym częściej możemy używać perswazji (dobry) albo zastraszania (zły). Generalnie wysoki poziom którejkolwiek ze ścieżek daje nam często możliwość na unikniecie walki i bardziej pokojowe rozwiązanie, co za tym idzie - pozwala uniknąć niepotrzebnych śmierci, także w naszej załodze
@Oczk bardzo dziękuję za odpowiedź
A jak oceniasz poziom trudności
@Dzban3Waza możesz ustawić i w dowolnym momencie gry go zmienić - więc od niskiego, do całkiem wymagającego
@Oczk bardzo cenne recenzje pozdrawiam
Zaloguj się aby komentować