#barteknamorzu #technologia #ciekawostki #statki #marynarz
tylko pilnuj żeby za dużo nie przesypać
Nie da rady, jak to mowia, z pustego to i judasz nie naleje ;)
Tylko klikajo w te konkutery a do prawdziwej roboty to nie ma chetnych
Trzeba bylo sie uczyc 😂
@bartek555 co to jest trym na dziób/rufę i czemu chcesz go mieć na rufie?
Trym czyli roznica zanurzenia miedzy rufa i dziobem. Statki zazwyczaj ustawia sie z trymem na rufe, z kilku powodow, ale glownie dlatego, zeby wszystko sciekalo do odplywow/ sond/ czujnikow itp. Generalnie tak sa rury poukladane, ze jak jest trym na dziob to moga sie zatykac pewne miejsca. W przypadku plynacego (szczegolnie malo zaladowanego) statku trym na rufe, zeby sruba byla w wodzie, gruszka „ciela” wode zmniejszajac opory hydrostatyczne poprawiajac hydrodynamike i pewnie znalazloby sie jeszcze kilka innych powodow.
@bartek555 Czyli każdy statek powinien płynąć trochę jak motorówka, bo wtedy lepiej wszystko działa, tak?
Tak, albo ewentualnie na rownej stepce. Jak popatrzysz przy nastepnej okazji na statki to zauwazysz, ze sa wytrymowane na rufe. Najlatwiej zauwazyc po linii farby anti fouling (tej czerwonawej) w dolnej czesci kadluba.
@bartek555 czyli trochę krzywo na dupie i wszystko lepiej działa xD
To Wy tak krzywo chodzicie, czy ten odchył nie jest "wyczuwalny" dla przebywających na statku?
0,5m na 230m jest srednio wyczuwalne ;) krzywo chodzimy, bo najebani ciagle
@bartek555 na trzeźwo to strach pływać
@bartek555 Słaba grafika w tym symulatorze. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kurna tyle pieniedzy i takie dziadostwo sprzedaja lajzy. ;)
@moll to chyba daje taki docisk na tył jak spoiler w samochodzie
@bartek555 mnie bardziej ciekawi czy Ty tak kanał sueski umiesz zablokować
Daj cos trudniejszego
@bartek555 Kanał Panamski. Albo nie, Cieśnina Gibraltarska.
Przez paname sie nie zmieszcze na wysokosc. Oh wait… 😈
@bartek555 Jak duże jest ryzyko że coś się odkształci w kadłubie albo co? Program pewnie ma jakieś automatyczne zabezpieczenia, ale przecież to są ogromne masy.
Nie ma takiego ryzyka, bo zanim zacznie sie balastowac to trzeba policzyc, czy nie przekroczy sie limitow statecznosci i wytrzymalosci. Nie ma zabezpieczen, jak zaczniesz przelewac wszystko na dziob i rufe zostawiajac srodek pusty to zlamiesz statek i plyniesz wplaw na plaze.
@bartek555 Czyli teoretycznie jakiś psychol albo terrorysta mógł by kliknięciem guzika ogromny statek zatopić, trochę straszne.
Tylko, ze to trwa dziesiatki godzin i trzeba wiedziec jak, zeby do tego doprowadzic. No i nie jest to klikniecie guzika tylko zestawienie zaworow, pomp, zbiornikow i odpalenie calego systemu. Latwiej jest po prostu wysadzic to pizdu.
@bartek555 Przy okazji, bo tak sobie pomyślałem... Dostęp do zaworów dennych jest ściśle kontrolowany?
Nie tyle zawory, co jest dostep do bottom plugs - https://www.marineinsight.com/naval-architecture/what-are-ship-bottom-plugs-or-dock-plugs/ ale waza po kilkanascie kg i sa dopierdolone jak szwagier dopierdolil sruby od kol. Juz nie kombinuj terrorysto jeden ;)
@bartek555 podzielisz się czym płyniesz?
Jak przejrzysz moje stare posty to znajdziesz ;)
@bartek555 Ja od tego portalu oczekuję jakościowego kontentu a nie jakiegoś lania wody.
Gx
Zaloguj się aby komentować