https://streamable.com/eyi2dk
Źródło: https://www.tiktok.com/@south_oceanic_airlines/video/7307716985796791583
#lotnictwo #katastrofylotnicze
Katastrofa lotu Aerofłot 3352 – katastrofa lotnicza, która wydarzyła się 11 października 1984 roku. Samolot Tupolew Tu-154B1, wykonujący lot krajowy z Krasnodaru do Nowosybirska, podczas międzylądowania w Omsku uderzył w stojące na pasie startowym pojazdy konserwujące pas startowy. W katastrofie zginęło 169 pasażerów i 5 członków załogi oraz 4 osoby obsługujące pojazdy lotniskowe. Przeżyło 4 pilotów oraz jeden pasażer. Podczas ustalania przyczyn wypadku, ustalono, że główną przyczyną wypadku było zaśnięcie kontrolera na lotnisku.https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Aerof%C5%82ot_3352
Aeroflot Flight 3352 was a regularly scheduled Aeroflot flight from Krasnodar to Novosibirsk, with an intermediate landing in Omsk. While landing at Omsk Airport on Thursday, 11 October 1984, the aircraft crashed into maintenance vehicles on the runway, killing 174 people on board and four on the ground. While a chain of mistakes in airport operations contributed to the accident, its major cause was an air traffic controller falling asleep on duty. As of 2022, this remains the deadliest aviation accident on Russian territory. It was also the deadliest aviation accident involving a Tupolev Tu-154 at the time until the crash of Aeroflot Flight 5143 nine months later; as of 2023, it still ranks as the second-deadliest accident involving a Tupolev Tu-154.[1][2][3][4] The tragedy was kept secret for twenty years, until Komsomolskaya Pravda published an article in 2004.[5]https://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_3352
Źródło: https://www.tiktok.com/@south_oceanic_airlines/video/7307716985796791583
#lotnictwo #katastrofylotnicze
Powodem było zaśnięcie kontrolera lotów i błędną informacja przekazana przez innego kontrolera, który nie widział pasa do lądowania. W radzieckim stylu olano wszelkie procedury bezpieczeństwa :v
@maximilianan to znany i z naszego podwórka, tzw. tupolewizm.
Zaloguj się aby komentować