A oto legendarny Concorde.
Budowa pierwszych prototypów została rozpoczęta w 1965 roku równolegle we francuskim Tuluzie i brytyjskim Filton. Pierwszy prototypowy Concorde, który miał oznaczenie 001- został zaprezentowany w 1967 roku w Tuluzie.
Francuski Concorde o oznaczeniu 001 pierwszy raz wzbił się w powietrzę 2 marca 1969 roku, pilotowany przez Andre Turcata, a pilotowany brytyjski Concrode przez Briana Trubshawa wzbił się w powietrze 9 kwietnia tego samego roku.
Próby i przygotowania do lotu trwały długo, przyczyną było to, że piloci nie mieli doświadczenia z samolotami naddźwiękowymi. Na tym polu ustanowiono kilka rekordów, które nie zostały pobite do dziś.
Również w tym roku, po udanych testach Concorde został zaprezentowany na salonie lotniczym Paris Air Show.
Był to oczywiście niesamowicie rewolucyjny i elegancki wewnątrz samolot pasażerski.
Jak donoszą zapiski historyczne na ten temat, prace przy budowie prototypów szły mozolnie, co sugerowało, że projekt samolotu był skomplikowany i trudny do zrealizowania jak na ówczesne czasy.
Concerde mógł przewieźć od 92 do 128 pasażerów na swoim luksusowym pokładzie.
Ten charakterystyczny samolot napędzany był czterema turboodrzutowymi jednostkami Rolls-Royce/Scecma Olympus 593 Mk 610, co sprawiało, że samolot mógł spokojnie osiągać prędkość 2.04 macha, testy pokazały nawet, że mógł ów prędkość przekraczać z powodzeniem.
Warto wspomnieć iż jego prędkość rejsowa wynosiła 2.02 macha.
Co wiemy więcej o Concordzie?
Skrzydła tego samolotu były ułożone w układzie delta, ich rozpiętość wynosiła 25.56 metrów, zaś masa startowa Concorde wynosiła 185550 kilogramów.
Na jakie odległości mógł latać?
Jego zasięg wynosił 7250 kilometrów.
Warto wspomnieć, że pierwszy francuski prototyp o oznaczeniu 001 w 1971 roku pierwszy raz przeleciał Ocean Atlantycki, co rozpoczęło serie lotów pokazowych oraz reklamowych.
Pierwsze seryjne Concordy rozpoczęły loty rejsowe 21 stycznia 1976 roku na dwóch trasach – Londyn-Bahrajn i Paryż-Rio de Janeiro, zaś w lutym 1977 roku Amerykańskie władzę wydały zakaz lotów tych samolotów, z powodu głośnego hałasu generowanego przez turboodrzutowe silniki ponaddźwiękowego samolotu.
https://www.youtube.com/watch?v=1w5TLfKciQg&ab_channel=TVPolandAntena
Budowa pierwszych prototypów została rozpoczęta w 1965 roku równolegle we francuskim Tuluzie i brytyjskim Filton. Pierwszy prototypowy Concorde, który miał oznaczenie 001- został zaprezentowany w 1967 roku w Tuluzie.
Francuski Concorde o oznaczeniu 001 pierwszy raz wzbił się w powietrzę 2 marca 1969 roku, pilotowany przez Andre Turcata, a pilotowany brytyjski Concrode przez Briana Trubshawa wzbił się w powietrze 9 kwietnia tego samego roku.
Próby i przygotowania do lotu trwały długo, przyczyną było to, że piloci nie mieli doświadczenia z samolotami naddźwiękowymi. Na tym polu ustanowiono kilka rekordów, które nie zostały pobite do dziś.
Również w tym roku, po udanych testach Concorde został zaprezentowany na salonie lotniczym Paris Air Show.
Był to oczywiście niesamowicie rewolucyjny i elegancki wewnątrz samolot pasażerski.
Jak donoszą zapiski historyczne na ten temat, prace przy budowie prototypów szły mozolnie, co sugerowało, że projekt samolotu był skomplikowany i trudny do zrealizowania jak na ówczesne czasy.
Concerde mógł przewieźć od 92 do 128 pasażerów na swoim luksusowym pokładzie.
Ten charakterystyczny samolot napędzany był czterema turboodrzutowymi jednostkami Rolls-Royce/Scecma Olympus 593 Mk 610, co sprawiało, że samolot mógł spokojnie osiągać prędkość 2.04 macha, testy pokazały nawet, że mógł ów prędkość przekraczać z powodzeniem.
Warto wspomnieć iż jego prędkość rejsowa wynosiła 2.02 macha.
Co wiemy więcej o Concordzie?
Skrzydła tego samolotu były ułożone w układzie delta, ich rozpiętość wynosiła 25.56 metrów, zaś masa startowa Concorde wynosiła 185550 kilogramów.
Na jakie odległości mógł latać?
Jego zasięg wynosił 7250 kilometrów.
Warto wspomnieć, że pierwszy francuski prototyp o oznaczeniu 001 w 1971 roku pierwszy raz przeleciał Ocean Atlantycki, co rozpoczęło serie lotów pokazowych oraz reklamowych.
Pierwsze seryjne Concordy rozpoczęły loty rejsowe 21 stycznia 1976 roku na dwóch trasach – Londyn-Bahrajn i Paryż-Rio de Janeiro, zaś w lutym 1977 roku Amerykańskie władzę wydały zakaz lotów tych samolotów, z powodu głośnego hałasu generowanego przez turboodrzutowe silniki ponaddźwiękowego samolotu.
https://www.youtube.com/watch?v=1w5TLfKciQg&ab_channel=TVPolandAntena
Zaloguj się aby komentować