#motoryzacja #samochody #ciekawostki
Tutaj jest film od Douga De Mouro:
https://m.youtube.com/watch?v=3WEhsS9ybwk
@Pol616 ale kokpit xD
Konsola jak w samolocie
O tym, że taka marka samochodów istnieje dowiedziałem się z obrazka gumy Turbo.
@Armo11 jesteś stary jak ja.
Ciekawe czy radary łapią, wygląda jak by był zrobiony w technologii stealth
@Pol616 miałem dziwne wrażenie że Złomnik też nakręcił o tym W8, ale chyba erbło mi się z testarossą
Niemniej jednak odnoszę wrażenie że te wszystkie superbryki z 80's dobrze wyglądały z zewnątrz, bo jeździło się tym tak wygodnie jakby siedziało na silniku odrzutowym (´・ᴗ・ ` )
Aczkolwiek countach cieszy moje oczy najbardziej.
@Pol616 @Zielczan @glebogryzka @Armo11 @konto_na_wykop_pl @Fulleks
Proszę mi wytłumaczyć w jaki sposób działa ta trzy biegowa skrzynia biegów. Zawsze mi się wydawało że w każdym automacie biegi są spinane "na sztywno" jak w manualu, a jedynie proces zmiany bieg przebiega automatycznie. Ale tutaj 0-350km/h na 3 biegach? Chyba nie do końca.... Pamiętam że stare amerykańskie auta również posiadały 3 biegowy automat. Proszę o garść wiedzy
@Marchew generalnie klasyczne automaty nie spinają biegów "na sztywno". Ruch obrotowy z silnika na skrzynie przekazywany jest przez przekładnie hydrokinetyczna(odpowiednik sprzęgła w manualu)
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Przek%C5%82adnia_hydrokinetyczna
Stąd w klasycznych skrzyniach straty mocy, większe spalanie, ale również bardzo płynna zmiana biegów.
W nowszych skrzyniach czesc biegów może być spinana na sztywno, jakby pomijając uslizg przekładni. Zazwyczaj jest to możliwe na wyższych biegach.
Tak więc mając odpowiednio wytrzymały konwerter i mocny silnik można byłoby ruszać na przykładowo 4 biegu z dużym poślizgiem "sprzegla"
Zaloguj się aby komentować