1989 rok. Vector W8. Ale to musiało robić wrażenie na drodze. W sumie, niewiele osób wtedy je widziało na drogach, ponieważ zrobiono tylko 19 sztuk (wg. Wiki.). 6.0L twin turbo, 625 KM, 3,9s. do setki iprędkość maksymalna ponad 350 km/h.
#motoryzacja #samochody #ciekawostki
Tutaj jest film od Douga De Mouro:
https://m.youtube.com/watch?v=3WEhsS9ybwk
df9cbb8a-a2ef-4ced-8cc8-fee5cbb172df
8099c583-871c-4436-80ec-a2f65b693fdc
b314fa05-f137-447f-a25c-c471bdde93a7
e9465524-024e-4b33-9e07-416ba2087815
d08d2593-f490-4c48-b4a8-8858c1adc2de
Zielczan

@Pol616 ale kokpit xD

glebogryzka

Konsola jak w samolocie

Armo11

O tym, że taka marka samochodów istnieje dowiedziałem się z obrazka gumy Turbo.

konto_na_wykop_pl

@Armo11 jesteś stary jak ja.

Fulleks

Ciekawe czy radary łapią, wygląda jak by był zrobiony w technologii stealth

VonTrupka

@Pol616 miałem dziwne wrażenie że Złomnik też nakręcił o tym W8, ale chyba erbło mi się z testarossą


Niemniej jednak odnoszę wrażenie że te wszystkie superbryki z 80's dobrze wyglądały z zewnątrz, bo jeździło się tym tak wygodnie jakby siedziało na silniku odrzutowym (´・ᴗ・ ` )


Aczkolwiek countach cieszy moje oczy najbardziej.

Marchew

@Pol616 @Zielczan @glebogryzka @Armo11 @konto_na_wykop_pl @Fulleks

Proszę mi wytłumaczyć w jaki sposób działa ta trzy biegowa skrzynia biegów. Zawsze mi się wydawało że w każdym automacie biegi są spinane "na sztywno" jak w manualu, a jedynie proces zmiany bieg przebiega automatycznie. Ale tutaj 0-350km/h na 3 biegach? Chyba nie do końca.... Pamiętam że stare amerykańskie auta również posiadały 3 biegowy automat. Proszę o garść wiedzy

TEAM

@Marchew generalnie klasyczne automaty nie spinają biegów "na sztywno". Ruch obrotowy z silnika na skrzynie przekazywany jest przez przekładnie hydrokinetyczna(odpowiednik sprzęgła w manualu)

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Przek%C5%82adnia_hydrokinetyczna

Stąd w klasycznych skrzyniach straty mocy, większe spalanie, ale również bardzo płynna zmiana biegów.

W nowszych skrzyniach czesc biegów może być spinana na sztywno, jakby pomijając uslizg przekładni. Zazwyczaj jest to możliwe na wyższych biegach.

Tak więc mając odpowiednio wytrzymały konwerter i mocny silnik można byłoby ruszać na przykładowo 4 biegu z dużym poślizgiem "sprzegla"

Zaloguj się aby komentować