1930 Henderson KJ Streamline: motocyklowe dzieło sztuki art deco

1930 Henderson KJ Streamline: motocyklowe dzieło sztuki art deco

Motogen.pl - motocykle, porady, testy
Henderson KJ Streamline otrzymał pełne, stalowe owiewki. Powstała tylko jedna sztuka.
Wbrew nazwie nie był ani trochę opływowy, bardziej przypominał nakeda. Za to był szybki. Napędzał go 4-cylindrowy, ustawiony wzdłużnie silnik o pojemności 1300 ccm. Moc 40 KM pozwalała mu rozpędzić się do oszałamiających wtedy 160 km/h. Późniejsza modyfikacja dodała kolejne 5 KM mocy, podnosząc barierę prędkości do ok. 180 km/h a to wszystko w 1930 roku.
#motoryzacja #historiamotoryzacji #motocykle

Komentarze (8)

MiernyMirek

@Yes_Man piękny potworek

Yes_Man

@MiernyMirek Takim nakedem też bym pojeździł

93f6e034-f139-4471-9f8b-ee55da51f1e2
GrindFaterAnona

@Yes_Man wygląda jak Triumph Rocket 3

dc5dc69d-3e71-4c33-b89b-02dbc5aebfeb
rain

@Yes_Man jak on skręcał?

Yes_Man

@rain Owiewki były tak dopasowane, że wewnątrz było dużo miejsca na swobodne kręcenie kierownicą. Ale, też mnie zastanawia jak z pochyłami na winklach przy wyższych prędkościach. Wg mnie to nie był użytkowy model, a raczej ciekawostka. Vmax kręcona zapewne na jakimś lotnisku i w linii prostej

GrindFaterAnona

@rain nie skręcał, jechał prosto na Berlin

rain

@GrindFaterAnona tak

NaczelnyRusofob

Ależ upadek. Z firmy która robiła motocykle upadli do firmy robiącej tanią bieliznę.

2af5e09d-f4cc-4373-8064-e285c7e2f3a7

Zaloguj się aby komentować