@Hejto_nie_dziala nie rozładowuje per se , a spowalnia ładowanie. Jak Ci alternator ssie kilkaset amperow przy starcie, co prawda przez kilka sekund, a potem alternator ładuje obniżonym napięciem i natężeniem przy włączonej klimie to na logikę gasząc auto masz deficyt. Dodatkowo 14,4V ładowania to nie to co 16V jakie potrafi dać prostownik. Prostownik jest w stanie uratować zasiarczony akumulatora alternator już nie.
Więcej zużyło się na uruchomienie niż udało się doładować. Start-Stop jeszcze to pogarsza, ale to już nowe auta, większe akumulatory i w innej technologii niż typowe kwasiaki, więc tych aut ten temat nie dotyczy.
Serio, poczytajcie sobie w sieci fora, kanały osób prowadzących działalność związana z akumulatorami itp. Ja was nie przekonam. Może im się uda. Ale jak. Ktoś wymienia Aku co 4-5 lat to mógłby wydłużyć ten okres o kilka lat stosując profilaktykę zaprostownikiem przed sezonami zwiększonego zużycia akumulatora.
https://youtu.be/3iERvCXCEKI