Na pierwszy rzut proponuje zapoznanie się z tematem dość mało znanym i mało zaznajomionym wśród entuzjastów broni pancernej czyli łączeniem gąsienic w czołgach.
Łączenia możemy podzielić głównie na dwa (istnieją inne typy ale są to egzotyczne lub nieużywane powszechnie w krajach nato i byłego zsrr)
Na obrazku pod jedynką widzimy łączenie jednosworzeniowe (łącznikowe np. T-34), a na drugim dwusworzeniowe (zawiasowe np. amerykański M4).
Pierwszy typ był używany głównie przez większość krajów przed i w trakcie IIWW a drugi przez kraje zachodnie podczas podczas zimnej wojny. Zdarzały się wyjątki jak pojazdy gąsienicowe Brytyjczyków czy też użycie gąsienic zawiasowych w czołach T-64.
Nasz popularny składak pół polskiej myśli technologicznej - 7TP używał gąsienic łącznikowych.
Jeżeli chodzi o rozwiązania we współczesnych pojazdach pancernych (np. gumowe Leoparda 2) to inna bajka ale wciąż wywodząca się z tych dwóch typów.
Źródło ciekawostki gdzie znajdziecie więcej informacji to blog milmoto.wordpress.com (POLECAM WSZYSTKIE WPISY PEŁNE QUALITY CONTENTU)
Source: https://milimoto.wordpress.com/2022/10/08/gasienice-czolgowe/
#czolgi #wojsko #militaria #ciekawostki #technologia
Jeżeli chcecie co jakiś czas otrzymywać inne i różne ciekawostki na temat broni pancernej to zapraszam do obserwowania tagu - #seventank
Interesujesz się bronią pancerną i pojazdami wojskowymi?
@7days haha, ta trzecia opcja w ankiecie doskonale mnie opisuje, miałeś niezłego nosa przy wstawianiu takiej pozycji
niedawno składałem gąsienice Abramsa przez bite 3 dni, więc konstrukcję ogniw znam na pamięć
@kimunyest jaka skala modelu?
@szad7 1/35
Zaloguj się aby komentować