#barteknamorzu #marynarz #statki #pracbaza
Zaloguj się aby komentować
Społeczność
Społeczność zrzeszająca miłośników żeglugi większej, jak i tej mniejszej.
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@bartek555 na kołach jest przyjrzyj sie, przypływał chiński ciężarowiec z takim elementem 3-8k ton (platforma dla gaspromu) i trzeba było go zdjąć poziomując statek na równo z nabrzeżem a potem wjechać tym na nowy statek (zbudowano dwa z klasą lodową audax i pugnax pod to) i płynął dalej na syberie. Przeładunek w antwerpii
@Sakta 60 000ton, 230m, klasyczny ultra deep water drillship 7 generacji. Na filmikach z innych postow znajdziesz nazwe
@bartek555 dzięki, poszukam
Zaloguj się aby komentować
@bartek555 fajnie że przeżył
Jak go wyciągnęliście z wody po złapaniu w sieć? Ręcznie czy był potrzebny jakiś sprzęt? Trochę taki diaboł pewnie waży. A no i super wpisy - w każdym jakaś ciekawostka, jak w tym - nie wiedziałem że istnieją takie 'wewnetrzne' baseny jak moonpoole
Płaszczka bojowa z dwiema uzbrojonymi torpedami przeciw lotniskowcom.
Zaloguj się aby komentować
@bartek555 to zdrowia psychicznego w takim razie
Zdrówka Panowie
Coś ode mnie.
@Skrewdriver14 zajebiste to pierwsze zdjecie
Zaloguj się aby komentować
@bartek555 widoczne nad każdym jeziorem po przejściu burzy w letnie popołudnie. Nawet nie wiedziałem, że to coś specjalnego, że ciepła woda paruje po schłodzeniu powietrza ¯\_(ツ)_/¯
@tellet dym arktyczny wystepuje tylko na otwartych akwenach. Na jeziorach mamy tzw. steam fog, ktory nie wiem jak sie nazywa po polsku
@bartek555 ok, ale niby czym się różni, skoro i to i to powstaje w ten sam sposób - "zimne powietrze napływa nad cieplejszą wodę"? xD
Zaloguj się aby komentować
@bartek555
Zaloguj się aby komentować
@bartek555 @off w polskich szkołach w ogóle nie uczą i na kursie sternika morskiego powinien być osobny dział o omijaniu statków, jak sie sam nie douczysz to skończysz jak ten co myślał że jest na autostradzie https://dziennikbaltycki.pl/tragedia-na-kanale-kaszubskim-w-gdansku-powiekszyla-sie-liczba-ofiar-wypadku-lodzi-wycieczkowej-nie-zyja-4-osoby-zaloga/ar/16946447
@SUQ-MADIQ cos tam ucza, ale jakosc wykladowcow i praktyki pozostawia wiele do zyczenia. Pamietam jak po swoim pierwszym rejsie stwierdzilem, ze nauczylem sie wiecej niz przez 3 lata w szkole. Napychaja ci glowe jakimis gownowartymi informacjami, zebys potem mogl obnosic sie gownowartym tytulem inzyniera.
@SUQ-MADIQ W szkołach morskich akurat takich rzeczy to uczą, z tego co pamiętam. Miałem na myśli, że polska myśl nawigacyjna to nauka o prostych statkach handlowych, offshore tam nie istnieje.
Zaloguj się aby komentować
@moderacja_sie_nie_myje to sie nie kotwiczy
A tak serio, to te 120 ton kotwicy coś trzyma jak statek ma 300 metrów? Przeciez to smieszne obciazenie.
@moderacja_sie_nie_myje nawet polowa tego spokojnie. Kotwica ma male znaczenie, to lancuch robi robote. Statek zawsze ustawia sie „pod” najwieksza sile, ktora na niego dziala - prad/ wiatr. Pomysl teraz jak takie malutkie holowniczki potrafia we 2 obracac czy pchac taki wielki statek w bok.
Natomiast niedawno w panamie mielismy sytuacje, ze przyszedl szkwal i statki dragowaly (ciagnely) kotwice, bo mialy wydane za malo lancucha. Wtedy dopiero jest sraczka na radiu
P.s. Te 300m ma male znaczenie, bardziej liczy sie tonaz statku. Bo 300m masowiec na pusto to calkiem inna bajka niz 300m masowiec zasypany.
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@bartek555 tak wyszło, po pracy odreagowuje - wybacz
@KURDEFlKSJAPIERDU ale kulturka!
Zaloguj się aby komentować
@bartek555 fajne widoczki. Ja zrobilem trase rzeka, ale helikopterem. Polecam bardzo :)
Calkiem tam slonecznie. Kiedy plynales?
@rubber_plant chcialem napisac, ze nie pamietam dokladnie, ale jednak pamietam, bo to bylo w moje urodziny
Zaloguj się aby komentować