Zdjęcie w tle
F1

Społeczność

F1

200

Społeczność dla fanatyków F1

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Magnussen z karnymi punktami i musi pauzować jeden wyścig. Jeżeli za niego wejdzie na wyścig Bearman, czy jego 6 punktów z Ferrari przejdzie na Haasa?

#f1 #formula1
ZohanTSW

Nie, tylko i wyłącznie dorobek z wyścigu w którym jedzie jako Haas przejdzie na Haasa, a gdyby zdobył np kolejne 6pkt to będzie miał prywatnie 12

IronFist

@ZohanTSW Czyli będzie na dwóch miejscach w klasyfikacji?

ZohanTSW

@IronFist na jednym. Podobna sytuacja była kiedy Russell jeszcze wtedy w Williamsie pojechał Mercedesie za Hamiltona - prywatnie zarobił punkty, ale Williams nie

Zaloguj się aby komentować

Dokonało się. Ciekawe czy ryzyko z wsadzeniem tak młodego zawodnika do topowego zespołu się opłaci. #f1
f863a8e8-ce35-4ffc-8b56-f218e691699c
asymetryczny

@Semicolon Ale zrobił tylko 1 wyścig w miejsce kontuzjowanego Kubicy w BMW Sauber, a potem jeździł sezon z groszami w Toro Rosso przed awansem do Red Bulla.


Verstappen też przed przejściem do Red Bulla pojeździł rok w stajni z Faenzy, gdzie nie było ciśnienia na podia tak jak będzie w przypadku Antonellego.

Włoch będzie przed 19 urodzinami, a już od pierwszego sezonu będzie porównywany z wynikami Russella. Początkowo pewnie kibice i zespół będą w stanie wybaczać mu błędy, lecz z czasem przyjdzie presja na wyniki, gdy nie będzie spełniać oczekiwań.


Ktoś powie, że Hamilton w 2007 też wskoczył od razu do wielkiego McLarena z wielkim wówczas Alonso, lecz IMO jest to trochę inna sytuacja. Lewis wbijał do F1 z tytułami w F3 (2005) i dopiero co zdobytym w GP2.


Moim zdaniem najlepsze co mógł dla niego zrobić Wolff to dogadać się z Williamsem (co w tym przypadku jest bardzo proste patrząc na wieloletni deal) i wziąć miejsce po Sargeancie by oswoić się z serią.

Zaloguj się aby komentować

dobra, bo jak ja nie napiszę to nikt nie napisze - jest wakacyjna inba w #f1

jak wiadomo, na początku sierpnia pojawiła się kompletnie losowa poprawka do regulaminu technicznego zabraniająca systemów umożliwiających "asymetryczny rozkład siły hamowania na danej osi" - w zasadzie nie bardzo było wiadomo o co chodzi... wczoraj (15.08.2024) w nocy Peter Windsor wrzucił dość interesującego tweeta:
https://x.com/peterdwindsor/status/1824198674336948377

co on nam mówi? ano to, że najwyraźniej Red Bull stosował tego typu system, ale został on zdemontowany z samochodów przy okazji GP Miami - co by tłumaczyło nagłe problemy Verstappena z hamulcami (pamiętamy GP Węgier), albo pożar na prawym tyle w Australii.

system prawdopodobnie był/jest genialny w swojej prostocie - zawór reagujący na przeciążenia, czyli jak wykonujemy mocny skręt w danym kierunku to zmniejsza się ciśnienie w układzie po zewnętrznej stronie. dzięki temu samochód lepiej pokonuje taki zakręt.
jest to równie proste co słynny "trzeci pedał" (albo czwarty, jeśli mówimy o bolidzie Coultharda - DC używał sprzęgła kontrolowanego nogą) w McLarenie - gdzie rozwiązaniem był dodatkowy cylinder i przewody prowadzące do danego hamulca (w 1997 był on ustalony z góry, w 1998 kierowca mógł już wybrać w trakcie jazdy), oraz sam dodatkowy pedał w kokpicie:
https://x.com/scarbstech/status/1824228759567814841

(wbrew temu co Scarbs napisał, twórcą tego systemu w McLarenie NIE był Newey)

Zaloguj się aby komentować