Zaloguj się aby komentować
Społeczność
F1
Społeczność dla fanatyków F1
Zaloguj się aby komentować
No i brawo McLaren.
Zaloguj się aby komentować
Zostań Patronem Hejto i tylko dla Patronów
- Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
- Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
- Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
- Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
chyba ta
@Solar Wygląda że wszyscy jadą. Ale ci co startowali na pośrednich i teraz są na twardych już cierpią.
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
w sumie to nie, casualowy fan ze mnie i wpadam przeważnie tylko na wyścig
@Solar No jak wpadasz na wyścig, to nie oglądasz wywiadów z nim.
Zaloguj się aby komentować
Ciekawe, czy da radę odmienić układ sił? ( ͡o ͜ʖ ͡o)
@Aksal89 Tam nic nie zależy od jednej osoby, ale typ to geniusz i za względu na to na początku 2026 r. Aston może mieć przewagę.
Zaloguj się aby komentować
#f1 #formula1
Nie, tylko i wyłącznie dorobek z wyścigu w którym jedzie jako Haas przejdzie na Haasa, a gdyby zdobył np kolejne 6pkt to będzie miał prywatnie 12
@ZohanTSW Czyli będzie na dwóch miejscach w klasyfikacji?
@IronFist na jednym. Podobna sytuacja była kiedy Russell jeszcze wtedy w Williamsie pojechał Mercedesie za Hamiltona - prywatnie zarobił punkty, ale Williams nie
Zaloguj się aby komentować
Vettel też był mlody
@Semicolon Ale zrobił tylko 1 wyścig w miejsce kontuzjowanego Kubicy w BMW Sauber, a potem jeździł sezon z groszami w Toro Rosso przed awansem do Red Bulla.
Verstappen też przed przejściem do Red Bulla pojeździł rok w stajni z Faenzy, gdzie nie było ciśnienia na podia tak jak będzie w przypadku Antonellego.
Włoch będzie przed 19 urodzinami, a już od pierwszego sezonu będzie porównywany z wynikami Russella. Początkowo pewnie kibice i zespół będą w stanie wybaczać mu błędy, lecz z czasem przyjdzie presja na wyniki, gdy nie będzie spełniać oczekiwań.
Ktoś powie, że Hamilton w 2007 też wskoczył od razu do wielkiego McLarena z wielkim wówczas Alonso, lecz IMO jest to trochę inna sytuacja. Lewis wbijał do F1 z tytułami w F3 (2005) i dopiero co zdobytym w GP2.
Moim zdaniem najlepsze co mógł dla niego zrobić Wolff to dogadać się z Williamsem (co w tym przypadku jest bardzo proste patrząc na wieloletni deal) i wziąć miejsce po Sargeancie by oswoić się z serią.
Zaloguj się aby komentować
I nos zmniejszyli
Zaloguj się aby komentować
Słaby Sauber przysłania dobrą jazdę starego Bottasa w tym roku. #f1
Zaloguj się aby komentować
Sainz już się przyzwyczaja do pozycji numer 2 w Williamsie
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
jak wiadomo, na początku sierpnia pojawiła się kompletnie losowa poprawka do regulaminu technicznego zabraniająca systemów umożliwiających "asymetryczny rozkład siły hamowania na danej osi" - w zasadzie nie bardzo było wiadomo o co chodzi... wczoraj (15.08.2024) w nocy Peter Windsor wrzucił dość interesującego tweeta:
https://x.com/peterdwindsor/status/1824198674336948377
co on nam mówi? ano to, że najwyraźniej Red Bull stosował tego typu system, ale został on zdemontowany z samochodów przy okazji GP Miami - co by tłumaczyło nagłe problemy Verstappena z hamulcami (pamiętamy GP Węgier), albo pożar na prawym tyle w Australii.
system prawdopodobnie był/jest genialny w swojej prostocie - zawór reagujący na przeciążenia, czyli jak wykonujemy mocny skręt w danym kierunku to zmniejsza się ciśnienie w układzie po zewnętrznej stronie. dzięki temu samochód lepiej pokonuje taki zakręt.
jest to równie proste co słynny "trzeci pedał" (albo czwarty, jeśli mówimy o bolidzie Coultharda - DC używał sprzęgła kontrolowanego nogą) w McLarenie - gdzie rozwiązaniem był dodatkowy cylinder i przewody prowadzące do danego hamulca (w 1997 był on ustalony z góry, w 1998 kierowca mógł już wybrać w trakcie jazdy), oraz sam dodatkowy pedał w kokpicie:
https://x.com/scarbstech/status/1824228759567814841
(wbrew temu co Scarbs napisał, twórcą tego systemu w McLarenie NIE był Newey)
UPDATE 21.08.2024 - inba odwołana, proszę się rozejść.
zgodnie z tym newsem: https://www.motorsport.com/f1/news/what-was-really-behind-the-fias-f1-asymmetric-brake-rule-change/10645992/
to same zespoły chciały zamknięcia szarej strefy, a dodatkowo odpowiednie zapisy i tak mają się znajdywać w regulaminie na sezon 2026
Zaloguj się aby komentować
@Okrupnik coś w tym jest, przez rok bardzo polubiłem 1.3 ohv w skórze w favorit
Zaloguj się aby komentować
@asymetryczny jeszcze tylko niech Honda ogłosi współpracę z Wiliamsem i Adrian Newey podpisze z nimi kontrakt domykając jego piękną karierę
Zaloguj się aby komentować
@asymetryczny Czy w czasie wyścigu Stroll nie płakał przypadkiem, jaki to mają wolny bolid na prostych?
@Aksal89 jeszcze jak ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Też tak myślę
Zaloguj się aby komentować
@ZygoteNeverborn yay będzie ciekawie
Zaloguj się aby komentować