Wszystko piszę moim skromnym zdaniem... Jeśli się nie zgadzasz z moimi opiniami śmiało możesz napisać swój post u nas w społeczności
i proszę !!! UDOWODNIJ MI, ŻE SIĘ MYLĘ!
Program do tworzenia plików (STL) do wydruków.
Ilość programów jest ogromna, ale omówię tylko parę z nich... To lecimy...
Ogólnie są dwa rodzaje tworzenia plików do druku.
Rzeźba - dosłownie jak byście trzymali narzędzie i wycinali kawałki
Matematyczny - Rysujecie linię i ustawiacie, jakie ma mieć dokładnie parametry
Długość, wysokość, grubość ...
Każdy z rodzajów nadaje się do czegoś innego
Łatwiej będzie się robiło figurkę rzeźbiąc ją niż ustawiając kwadraty... koła itp...
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby połączyć obie metody albo robić figurę metodą matematyczną
Tu tylko chodzi o waszą wygodę i nic więcej :-).
Długi ten wstęp.
----------------------------------------
Kiedyś pięknie i ładnie opiszę każdy z softów, dodam filmiki, linki ,zdjęcia itp....
----------------------------------------
Na pierwszy ogień idzie program (ile można to nazwać programem).
No dobra program/strona online który w całości znajduje się na
-->
https://www.tinkercad.com/ <--
Soft jest prosty typu rzeźba - polega on na składaniu modelu z figur geometrycznych
Zalety:
-
Jest online.
-
Darmowy.
-
Łatwy w obsłudze.
-
Duża ilość poradników na youtubku
Wady:
-
Jest online.
-
Nie jest dokładny - cieżko w nim ustawić coś do ułamków milimetrów .
-
Ma limit ilości trójkątów.
-----------------------------------------
Autodesk Meshmixer - Soft jest stworzony typowo do rzeźbienia
-->
https://www.meshmixer.com/ <--
Jestem z podstawowych softów, który jest nieodłączny przy próbie projektowania obiektów 3d.
Program jest typowym narzędziem rzeźbiarza
Ten program jest tak hardkorowo rozbudowany ... Aż nie da się tego opisać. Jeśli go zrozumiesz, pojmiesz i pokochasz... to stworzysz każdą figurkę i będziesz mógł je sprzedawać online
Zalety:
-
Darmowy
-
Fajna edycja plików
-
Dużo tutoriali (głównie anglojęzyczne)
Wady:
-
Intuicyjną obsługa ! ha! a co to ?
-
Trochę zakręcony, ale daje rade
-----------------------------------------
Blender
-->
https://www.blender.org/ <--
Większość z was pewnie słyszała a tym KOMBAJNIE do edycji filmów i animacji
I właśnie dla tego bledner posiada genialną obsługę rzeźby w 3d.
Zalety:
-
Darmowy
-
Ilość tutoriali jest przytłaczająca.
Wady:
-
Ciężko jest zacząć
-
Jest to dosłownie kombajn do wszystkiego i posiada funkcję, które dosłownie nie będą nam potrzebne.
-
Różnice między wersjami (czasami coś inaczej się robi w starszej i nowszej wersji)
-----------------------------------------
FreeCad
-->
https://www.freecadweb.org/ <--
Jest to program matematyczny
Wszystko można ustawić co do nanometra
Zalety:
-
Darmowy (nawet do użytku komercyjnego).
-
Dokładny.
-
Brak ograniczeń.
-
Ilość tutoriali jest ogromna!
-
duża ilość pluginów.
-
W 100% offline!
Fajny export do HTML!
Wady:
-
Prosty toporowaty wygląd. (rodem z lat 90'tych).
-
Trzeba trochę w nim posiedzieć, aby go pokochać.
-
Czasami wywala błąd i sam nie wie o co w tym chodzi (zazwyczaj węzły - części - nie są połączone).
----------------------------------------
Fusion 360
-->
https://www.autodesk.pl/products/fusion-360/ <--
Program matematyczny.
Soft jest, ale nie jest darmowy. Za free Można mieć delikatnie ograniczoną wersję, którą trzeba odnawiać co roku. Niestety za użytek komercyjny trzeba zapłacić...
Zalety:
-
Ehh program jest genialny.
-
Interface jest ładny, prosty i przyjemny.
-
Bardzo intuicyjny.
-
Duża ilość tutoriali.
Wady:
-Musisz mieć net aby działał.
-
Eksport (tak pełen export pliku to stl) trwa wieki
-
W wersji free możesz mieć 10 projektów (ale nie ma ograniczenia do ilości obiektów w projekcie
-----------------------------------------------
Dobra to wystarczy na wstęp