Zwidy sprzedawcy "powietrza": Rahim Blak sprzedaje wina za tokeny - #RAHIMGATE
hejto.plTokenizacja — słowo wytrych coraz częściej pojawiające się w biznesie crowdfundingowym. Proces tokenizacji można opisać, jako nadanie czemuś fizycznemu odpowiednika w świecie blockchain. Powinno to działać podobnie do udziałów i akcji, jednak kompletna rama regulacyjna dla cyfrowych aktywów jeszcze nie powstała. Wielu twierdzi, że najpopularniejszym tokenizatorem w Polsce jest Rahim Blak — twórca platformy Mosaico, serwisu crowdfundingowego zajmującego się emisją tokenów, a także wielu innych firm i projektów.
Rahim Blak — polski wehikuł sprzedażowy zbudowany na marce osobistej
Rahim Blak to jednocześnie persona i marka osobista, powstała w 2003 roku na ASP w wyniku spotkania Rahima Ajdareviča i Michała Blaka. Persona/marka promowana jako „artysta biznesu”, „król social mediów”, osoba „bogata w content”.
Różne etapy działalności Rahima Blaka przynosiły rozmaite aktywności gospodarcze. W świadomości publicznej zapisał się przede wszystkim jako artysta, showman i szkoleniowiec szeroko oferujący swoje — różnej maści — produkty.
Bieżąca działalność Rahima Blaka
Rahim Blak związany jest ze spółkami: Mosaico, Sapiency, Edrone, Copernic (i 9 spółek powiązanych), Click Community, Click Apps, SH3.
Rejestr KRS spółek - Rahim Blak
Spółki Mosaico i Sapiency są ze sobą mocno powiązane i prowadzą do kolejnych podmiotów — m.in. Z ZIEMI WŁOSKIEJ DO POLSKI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ odpowiadającej za projekt Toscanizzazione — gwiazdę tej publikacji.
Toscanizzazione
Ekosystem kilku projektów zbudowany wokół zakupu winnic w Toskanii we Włoszech w okolicach Capannoli z celem rozwoju o następne obiekty i usługi.
Autorzy projektu zamierzają stworzyć sieć winnic z niezależnym systemem dystrybucji. Działająca winnica ma pełnić funkcję producenta wina, oliwy oraz działalności agroturystycznej dla swoich inwestorów i potencjalnych klientów. Wspomina się także inne szerokie możliwości zagospodarowania gruntów.
Toscanizzazione to nie tylko winnice i produkty stamtąd pochodzące, ale także usługi peryferyjne.
Inwestycja w token Toscanizzazione bez względu na rundę ma być odzwierciedleniem posiadania 1m2 terenów winnicy (płody rolne), co emitent nazywa w regulaminie “kontraktacją winogron”, a „odsetkami” w tym przypadku są tokeny VINO (VIN). Tokeny VIN uprawniają do odbioru „dywidendy” w postaci produktów, bądź gotówki.
Pierwsza winnica - Toscanizzazione 1
Organizatorzy zbiórki reklamują obiekt i produkt jako “Terra di Dio” - (z j. włoskiego “Kraina boga”). Po wpisaniu tej nazwy wyszukiwarki zwracają jedynie materiały promocyjne zbiórki. Emitent tokenów nie dzieli się w publicznie dostępynych materiałach informacją o dokładnej lokalizacji winnicy, ale podaje jej miejscowość. Do winnicy wrócimy za moment, przybliżmy najpierw “co za co?”.
Tokeny TOS1
Zbiórka Toscanizzazione dla tokenów TOS1 odbyła się między 25.03.2021 a 31.05.2022. Inwestor, który wówczas kupił w cenie $23.11 token TOS1 stał się rzekomo posiadaczem stokenizowanego 1m2 gruntu zakupionej winnicy.
Zebrano $532,579.00 (22,914.66 TOS1). Cena winnicy, do której zakupu miało dojść, to na moment promocji zbiórki ~2,000,000.00 EUR.
W ramach wynagrodzenia dla inwestorów token TOS1 produkuje codziennie 1 token VIN, który odpowiada 1 ml wina lub 0,5 ml oliwy (później podwyższona o 100%).
Emitenci zobowiązują się do co półrocznego skupu tokenów pochodnych w cenie hurtowej. “Dywidendę” można odebrać w formie wina, oliwy lub jako gotówkę - 2 EUR za 750 tokenów VIN. Inwestorzy mogą odebrać nagrodę wynikającą z emisji tokenów pochodnych VIN co dwa lata, a wartość nagrody ma wzrastać o 5% rocznie.
Nieruchomości - winnica, pola uprawne i grunty
Winnica reklamowana przez Z ZIEMI WŁOSKIEJ DO POLSKI Sp. z o.o. “jest gospodarstwem agroturystycznym we Włoskiej Toskanii w okolicach miejscowości Capannoli prowincja Piza”.
Choć nie podano dokładnej lokalizacji, to dzięki materiałom promocyjnym bogatym w grafiki, zdjęcia i filmy (szczególnie w ujęcia z drona) bez trudu udało nam się zlokalizować miejsce istnienia opisywanej inwestycji i powstania materiałów promocyjnych do zbiórki.
Obiekt Agriturismo Santo Pietro, jak brzmi nazwa w mapach Google w niedawnej przeszłości funkcjonował jako hotel oraz sklep z winem “il Ganzo Rosso Di Toscana” własnej produkcji. Wina pochodzące z tej konkretnie agroturystycznej winnicy Santo Pietro Agriturismo zgodnie ze zgłoszeniami klientów kosztowały średnio $7.44 za butelkę.
Adres winnicy potwierdza także Pani Magdalena Goczoł, która w odpowiedzi na prośbę przedstawienia oferty organizacji wesela w winnicy przesłała materiały odnoszące się do w/w nieruchomości.
Do kogo to wszystko należy?
Dzwoniąc na podany w Google numer telefonu do winnicy Toscanizzazione, głos w słuchawce oznajmia, iż obiekt jest zamknięty na stałe. Na pytanie o Toscanizzazione słyszymy “Call to Ariel”.
Znając lokalizację obiektu, spojrzeliśmy do włoskiego systemu katastralnego. Zrzut ekranu poniżej przedstawia wynik, oznaczenia regionu i parceli.
Po uzyskaniu numerów działek w obrębie zapytaliśmy rejestr ksiąg wieczystych. Prezentowany w materiałach promocyjnych obiekt Agriturismo Santo Pietro przedstawiany jako winnica „Terra di Dio” projektu Toscanizzazione na dzień 21.02.2023 jest własnością:
“SOCIETA' AGRICOLA SANTO PIETRO S.R.L.” - spółka posiada 103 tereny gruntowe oraz 8 budynków o łącznej powierzchni 749 507 m2 i jest własnością 3 udziałowców:
W materiałach promocyjnych Toscanizzazione w/w obiekt przedstawiany jest jako własność “Z ZIEMI WŁOSKIEJ DO POLSKI” Sp. z o.o., a kupno tokenu TOS1 jest równoznaczne z nabyciem 1m2 w/w obiektu (wg. regulaminu zbiórki “kontraktacja”), co jest niezgodne z prawdą, ponieważ emitent nie posiada własności w/w nieruchomości.
W zamieszczonym na Instagramie filmie promocyjnym, prezes spółki Z ZIEMI WŁOSKIEJ DO POLSKI Sp. z o.o. - Ariel Goczoł, bezpośrednio tłumaczy, jak wygląda udział w inwestycji Toscanizzazione.
Toscanizzazione-2
Druga zbiórka według twórców i emitentów ma posłużyć zakupowi drugiego, sąsiadującego obiektu z hotelem i restauracją. W tym celu w styczniu rozpoczęto drugą rundę zbiórki na tokeny TOS (pierwotnie zakładano tokeny TOS2)
Zbiórka wystartowała 12 stycznia 2023, zakończy się 12 kwietnia 2023, cena emisji TOS to $33.39, czyli ponad $10 więcej niż TOS1.
Sąsiedni obiekt to hotel i restauracja “La Sorgente”. Jest to obiekt kompleksowy - posiadający basen, duże boisko, kilka budynków i pokaźny ogród. Obiekt ten działa regularnie i można w nim zarezerwować pobyt (z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem), choćby za pośrednictwem booking. Szefem i zarządcą hotelu jest Gioele Di Gianni.
W tym obiekcie powstało wiele materiałów wykorzystywanych podczas promocji i sprzedaży tokenów, chociaż obiekt ten nie stanowi żadnej składowej Toscanizzazione, a ma rzekomo być zakupem finansowym przez najnowszą zbiórkę Toscanizzazione 2.
Własność obiektów La Sorgente w żadnym punkcie nie łączy się z Santo Pietro (Toscanizzazione), a sama nieruchomość wraz z usługami zdaje się dobrze prosperującym biznesem o dużej wartości rynkowej (daleko wykraczającej poza cele zbiórki Toscanizzazione).
Co istotne - poza zwiększeniem ceny emisji o nieco ponad 10$, podwyższeniu uległa także wysokość nagrody w postaci tokenów VIN. W przypadku TOS1 zaoferowano nagrodę w wysokości 1 VIN dziennie odpowiadającego 1 ml wina lub 0,5 ml oliwy. Najnowsza zbiórka uwzględnia nagrody o 100% wyższe, czyli 2 ml wina lub 1 ml oliwy za każdy jeden token VIN. Taka obietnica bezpośredniego uznaje osiągnięcie 100% wyższej efektywności rolnej (ilość i jakość płodów) z tego samego obszaru - 1m2.
Wnioski
Powyższe nieścisłości i niejasności w praktykach marketingowych i biznesowych skłaniają do refleksji nad projektem w który zaangażowani są Rahim Blak i platforma Mosaico, zwłaszcza w zestawieniu z często spotykanymi i bardzo barwnymi wypowiedziami tokenariuszy.
Reklamowanie tokenów jako umożliwiających “stanie się właścicielem ziemi we Włoszech” jest wprost nie do przyjęcia.
Polskie środowisko inwestycyjne przygląda się wielu projektom pojawiającym się na rynku, a to tylko jeden z nich, z pewnością jednak przykuł naszą uwagę. W ramach tej publikacji nie mamy możliwości ujawnienia wszystkich informacji jakie udało nam się zebrać, zwłaszcza, że wymagają one jeszcze weryfikacji. Jeżeli nasze przypuszczenia zostaną potwierdzone planujemy jako środowisko podjąć właściwe kroki.
_
Kontakt: research@bigshortbets.com
Oficjalna strona: Bigshortbets Research
Twitter: @bigsb_research
Rahim Blak — polski wehikuł sprzedażowy zbudowany na marce osobistej
Rahim Blak to jednocześnie persona i marka osobista, powstała w 2003 roku na ASP w wyniku spotkania Rahima Ajdareviča i Michała Blaka. Persona/marka promowana jako „artysta biznesu”, „król social mediów”, osoba „bogata w content”.Różne etapy działalności Rahima Blaka przynosiły rozmaite aktywności gospodarcze. W świadomości publicznej zapisał się przede wszystkim jako artysta, showman i szkoleniowiec szeroko oferujący swoje — różnej maści — produkty.
Bieżąca działalność Rahima Blaka
Rahim Blak związany jest ze spółkami: Mosaico, Sapiency, Edrone, Copernic (i 9 spółek powiązanych), Click Community, Click Apps, SH3.Rejestr KRS spółek - Rahim Blak
Spółki Mosaico i Sapiency są ze sobą mocno powiązane i prowadzą do kolejnych podmiotów — m.in. Z ZIEMI WŁOSKIEJ DO POLSKI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ odpowiadającej za projekt Toscanizzazione — gwiazdę tej publikacji.
Toscanizzazione
Ekosystem kilku projektów zbudowany wokół zakupu winnic w Toskanii we Włoszech w okolicach Capannoli z celem rozwoju o następne obiekty i usługi.Autorzy projektu zamierzają stworzyć sieć winnic z niezależnym systemem dystrybucji. Działająca winnica ma pełnić funkcję producenta wina, oliwy oraz działalności agroturystycznej dla swoich inwestorów i potencjalnych klientów. Wspomina się także inne szerokie możliwości zagospodarowania gruntów.
Toscanizzazione to nie tylko winnice i produkty stamtąd pochodzące, ale także usługi peryferyjne.
-
Motorizzazione — biznes związany z remontowaniem i późniejszym najmem i/lub handlem skuterów Vespa oraz włoskich samochodów.
-
Art-Bistro Toscanizzazione — sieć restauracji mająca dystrybuować produkty i kulturę związaną z winnicami “Toscanizzazione”. Projekt aktualnie posiada 2-miesięczne opóźnienie w otwarciu pierwszego lokalu we Wrocławiu.Spółka reklamuje również organizację wesel w “ich winnicy” oraz wycieczki po Toskanii “jak nie dla turystów” (KRS spółki “Toscanizzazione Art-Bistro PSA).
Dane rejestrowe:
-
Projekt Toscanizzazione prowadzony i zarządzany przez Z ZIEMI WŁOSKIEJ DO POLSKI Sp. z o.o.
-
Bracka 28, 40-858 Katowice, Polska
-
Data rejestracji 16 marca 2021 r.
-
Prezes Zarządu: Ariel Tymoteusz Goczoł
Inwestycja w token Toscanizzazione bez względu na rundę ma być odzwierciedleniem posiadania 1m2 terenów winnicy (płody rolne), co emitent nazywa w regulaminie “kontraktacją winogron”, a „odsetkami” w tym przypadku są tokeny VINO (VIN). Tokeny VIN uprawniają do odbioru „dywidendy” w postaci produktów, bądź gotówki.
Pierwsza winnica - Toscanizzazione 1
Organizatorzy zbiórki reklamują obiekt i produkt jako “Terra di Dio” - (z j. włoskiego “Kraina boga”). Po wpisaniu tej nazwy wyszukiwarki zwracają jedynie materiały promocyjne zbiórki. Emitent tokenów nie dzieli się w publicznie dostępynych materiałach informacją o dokładnej lokalizacji winnicy, ale podaje jej miejscowość. Do winnicy wrócimy za moment, przybliżmy najpierw “co za co?”.Tokeny TOS1
Zbiórka Toscanizzazione dla tokenów TOS1 odbyła się między 25.03.2021 a 31.05.2022. Inwestor, który wówczas kupił w cenie $23.11 token TOS1 stał się rzekomo posiadaczem stokenizowanego 1m2 gruntu zakupionej winnicy.Zebrano $532,579.00 (22,914.66 TOS1). Cena winnicy, do której zakupu miało dojść, to na moment promocji zbiórki ~2,000,000.00 EUR.
W ramach wynagrodzenia dla inwestorów token TOS1 produkuje codziennie 1 token VIN, który odpowiada 1 ml wina lub 0,5 ml oliwy (później podwyższona o 100%).
Emitenci zobowiązują się do co półrocznego skupu tokenów pochodnych w cenie hurtowej. “Dywidendę” można odebrać w formie wina, oliwy lub jako gotówkę - 2 EUR za 750 tokenów VIN. Inwestorzy mogą odebrać nagrodę wynikającą z emisji tokenów pochodnych VIN co dwa lata, a wartość nagrody ma wzrastać o 5% rocznie.
Nieruchomości - winnica, pola uprawne i grunty
Winnica reklamowana przez Z ZIEMI WŁOSKIEJ DO POLSKI Sp. z o.o. “jest gospodarstwem agroturystycznym we Włoskiej Toskanii w okolicach miejscowości Capannoli prowincja Piza”.Choć nie podano dokładnej lokalizacji, to dzięki materiałom promocyjnym bogatym w grafiki, zdjęcia i filmy (szczególnie w ujęcia z drona) bez trudu udało nam się zlokalizować miejsce istnienia opisywanej inwestycji i powstania materiałów promocyjnych do zbiórki.
Obiekt Agriturismo Santo Pietro, jak brzmi nazwa w mapach Google w niedawnej przeszłości funkcjonował jako hotel oraz sklep z winem “il Ganzo Rosso Di Toscana” własnej produkcji. Wina pochodzące z tej konkretnie agroturystycznej winnicy Santo Pietro Agriturismo zgodnie ze zgłoszeniami klientów kosztowały średnio $7.44 za butelkę.
Adres winnicy potwierdza także Pani Magdalena Goczoł, która w odpowiedzi na prośbę przedstawienia oferty organizacji wesela w winnicy przesłała materiały odnoszące się do w/w nieruchomości.
Do kogo to wszystko należy?
Dzwoniąc na podany w Google numer telefonu do winnicy Toscanizzazione, głos w słuchawce oznajmia, iż obiekt jest zamknięty na stałe. Na pytanie o Toscanizzazione słyszymy “Call to Ariel”.Znając lokalizację obiektu, spojrzeliśmy do włoskiego systemu katastralnego. Zrzut ekranu poniżej przedstawia wynik, oznaczenia regionu i parceli.
Po uzyskaniu numerów działek w obrębie zapytaliśmy rejestr ksiąg wieczystych. Prezentowany w materiałach promocyjnych obiekt Agriturismo Santo Pietro przedstawiany jako winnica „Terra di Dio” projektu Toscanizzazione na dzień 21.02.2023 jest własnością:
“SOCIETA' AGRICOLA SANTO PIETRO S.R.L.” - spółka posiada 103 tereny gruntowe oraz 8 budynków o łącznej powierzchni 749 507 m2 i jest własnością 3 udziałowców:
-
CONFALONIERI PAOLO
-
CONFALONIERI ROBERTO
-
CONFALONIERI ANDREA
W materiałach promocyjnych Toscanizzazione w/w obiekt przedstawiany jest jako własność “Z ZIEMI WŁOSKIEJ DO POLSKI” Sp. z o.o., a kupno tokenu TOS1 jest równoznaczne z nabyciem 1m2 w/w obiektu (wg. regulaminu zbiórki “kontraktacja”), co jest niezgodne z prawdą, ponieważ emitent nie posiada własności w/w nieruchomości.
W zamieszczonym na Instagramie filmie promocyjnym, prezes spółki Z ZIEMI WŁOSKIEJ DO POLSKI Sp. z o.o. - Ariel Goczoł, bezpośrednio tłumaczy, jak wygląda udział w inwestycji Toscanizzazione.
Toscanizzazione-2
Druga zbiórka według twórców i emitentów ma posłużyć zakupowi drugiego, sąsiadującego obiektu z hotelem i restauracją. W tym celu w styczniu rozpoczęto drugą rundę zbiórki na tokeny TOS (pierwotnie zakładano tokeny TOS2)Zbiórka wystartowała 12 stycznia 2023, zakończy się 12 kwietnia 2023, cena emisji TOS to $33.39, czyli ponad $10 więcej niż TOS1.
Sąsiedni obiekt to hotel i restauracja “La Sorgente”. Jest to obiekt kompleksowy - posiadający basen, duże boisko, kilka budynków i pokaźny ogród. Obiekt ten działa regularnie i można w nim zarezerwować pobyt (z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem), choćby za pośrednictwem booking. Szefem i zarządcą hotelu jest Gioele Di Gianni.
W tym obiekcie powstało wiele materiałów wykorzystywanych podczas promocji i sprzedaży tokenów, chociaż obiekt ten nie stanowi żadnej składowej Toscanizzazione, a ma rzekomo być zakupem finansowym przez najnowszą zbiórkę Toscanizzazione 2.
Własność obiektów La Sorgente w żadnym punkcie nie łączy się z Santo Pietro (Toscanizzazione), a sama nieruchomość wraz z usługami zdaje się dobrze prosperującym biznesem o dużej wartości rynkowej (daleko wykraczającej poza cele zbiórki Toscanizzazione).
Co istotne - poza zwiększeniem ceny emisji o nieco ponad 10$, podwyższeniu uległa także wysokość nagrody w postaci tokenów VIN. W przypadku TOS1 zaoferowano nagrodę w wysokości 1 VIN dziennie odpowiadającego 1 ml wina lub 0,5 ml oliwy. Najnowsza zbiórka uwzględnia nagrody o 100% wyższe, czyli 2 ml wina lub 1 ml oliwy za każdy jeden token VIN. Taka obietnica bezpośredniego uznaje osiągnięcie 100% wyższej efektywności rolnej (ilość i jakość płodów) z tego samego obszaru - 1m2.
Wnioski
Powyższe nieścisłości i niejasności w praktykach marketingowych i biznesowych skłaniają do refleksji nad projektem w który zaangażowani są Rahim Blak i platforma Mosaico, zwłaszcza w zestawieniu z często spotykanymi i bardzo barwnymi wypowiedziami tokenariuszy.-
Bardzo niskie progi zbiórek względem realnych kosztów (Toscanizzazione-1 zebrało ~500.000,00 EUR ($532,579.28) podczas, gdy szacunkowa cena nieruchomości to ~2.000.000,00 EUR potrzebnych na zakup. Podobnie to wygląda w przypadku Toscanizzazione-2.
-
Winnica, inne nieruchomości, grunty — brak własności, potwierdzony przez wypisy z rejestrów ksiąg wieczystych i spółek. Niewielka ilość zebranych środków nie pozwala na realizację planowanych celów zbiórki. Nieruchomość nie została zakupiona, co jednoznacznie wynika z wypisu z rejestru ksiąg wieczystych oraz rejestru działalności (właścicielem jest włoska spółka). Toscanizzazione nie posiada żadnych oficjalnych administracyjnych i publicznych powiązań z tym obiektem oraz podmiotem który jest właścicielem obiektu.
-
Informowanie inwestorów i otoczenia jakoby nieruchomość była własnością spółki organizującej emisje tokenów, jest nieprawdą. Informowanie potencjalnych inwestorów jakoby spółka Z ZIEMI WŁOSKIEJ DO POLSKI Sp. z o.o. była właścicielem winnicy jest niezgodne ze stanem rzeczywistym w urzędowych rejestrach.
-
Już na etapie prowadzenia zbiórki Spółka wprost informowała inwestorów, że: “Przedmiotem inwestycji są tokeny podstawowe Tosken1 (w skrócie TOS1). Każdy z tych tokenów odpowiada jednemu metrowi kwadratowemu ziemi w zakupionej winnicy. Dlatego inwestując w projekt Toscanizzazione stajesz się właścicielem ziemi we Włoszech.” Podczas gdy oczywistym jest, że token nie jest nośnikiem prawa własności i do nabycia własności, a zwłaszcza własności nieruchomości konieczne jest zawarcie umowy we właściwej prawnie zastrzeżonej formie - prawo włoskie wymaga, aby umowa przenosząca własność nieruchomości została zawarta przed notariuszem.
-
Koloryzowana retoryka wraz ze sloganami marketingowymi opiera się o nieprawdziwe dane (np. powierzchnia gruntów - obiekt ma 74,65ha przedstawiany jest jako 77 ha). W audiowizualnych materiałach marketingowych “Z ZIEMI WŁOSKIEJ DO POLSKI Sp. z o.o. wykorzystane są często obiekty, które nie należą do w/w spółki.
-
Token VIN będący rodzajem dywidendy od tokenów TOS1 i TOS określa różne wartości nagrody. 1 ml wina (TOS1) vs 2 ml wina (TOS) - zwiększenie produkcji o 100% to obietnica śmiała, jednak w opinii osób z branży mało realna do wykonania w krótkim okresie, w sytuacji w której rolnictwo boryka się z różnymi problemami w ostatnich latach generującymi straty.
-
W powyższym kontekście bardzo niepokoi brak merytorycznego poruszenia kwestii upraw winorośli, które są przecież bardzo wymagające.
-
Toscanizzazione-2 (TOS) ma rzekomo posłużyć do wykupu sąsiedniej nieruchomości, która jest prężnie działającym hotelem i obiektem rekreacyjnym. W obliczu faktu, że zakup pierwszej winnicy nie został zrealizowany, reklamowanie celu zakupu innego obiektu jest absurdalny. Taki sposób zarządzania sprawia, że niejasne jest na co tak właściwie zostały przeznaczone środki ze zbiórki Toscanizzazione-1 i na co zatem zostaną przeznaczone środki z bieżącej zbiórki Toscanizzazione-2?
-
Niepokoi także fakt, że dnia 30.01.2023 powstała nowa spółka Mosaico, przy czym nie ma żadnych wyjaśnień tej kwestii. To rodzi pytania o faktyczny stan finansowy, kadrowy i administracyjny pierwotnych podmiotów Mosaico.
Reklamowanie tokenów jako umożliwiających “stanie się właścicielem ziemi we Włoszech” jest wprost nie do przyjęcia.
Polskie środowisko inwestycyjne przygląda się wielu projektom pojawiającym się na rynku, a to tylko jeden z nich, z pewnością jednak przykuł naszą uwagę. W ramach tej publikacji nie mamy możliwości ujawnienia wszystkich informacji jakie udało nam się zebrać, zwłaszcza, że wymagają one jeszcze weryfikacji. Jeżeli nasze przypuszczenia zostaną potwierdzone planujemy jako środowisko podjąć właściwe kroki.
_
Kontakt: research@bigshortbets.com
Oficjalna strona: Bigshortbets Research
Twitter: @bigsb_research