#samochody #polskiedrogi #motoryzacja
@Aksal89 oni wolą mieć kontrolę nad hamulcami
@Aksal89 No bo ma dłuższą drogę hamowania. W zamian za to zyskuje się kontrolę nad autem podczas hamowania awaryjnego.
@Aksal89 bo ma dłuższa. i to dużo im gorszy abs tym gorzej. wiem jak na nerownosciach moja yamaha głupieje z abs - klamka pulsuje a moto jedzie dalej.
@Aksal89 kurwa dałbym sobie rękę uciąć że z ABS drga dłuższa.
Czytałem test nowej hondy hornet (świat motocykli wydanie z tego roku) i redaktor narzekał na hamulce w sensie pracy abs że bardzo nadgorliwy jest. i jeden z dziennikarzy na pofałdowanym asfalcie przed zakrętem przestrzelił go bo moto nie zdążyło wyhamować do odpowiedniej prędkości z winy abs.
Ale wszystkie testy są robione na suchym albo mokrym. Nie słyszałem o testach na drodze z uszkodzoną nawierzchnią itp
@Aksal89 W pytaniach egzaminacyjnych są celowo pytania-podpuchy o ABS ze sformułowaniami że "zawsze" skraca lub wydłuża właśnie dlatego że w niektórych warunkach skraca a w niektórych wydłuża
@SuperSzturmowiec nie wiem, jak jest z motocyklami, tu przyznaję. Może w ich przypadku ABS jest inaczej dostrojony. Ale w samochodzie jest dostrojony tak, żeby opona była cały czas na krawędzi poślizgu, bo tarcie statyczne jest większe niż dynamiczne.
ABS wydłuża drogę hamowania właściwie tylko na śniegu i lodzie. Lub ewentualnie w jakichś dziwnych warunkach typu droga przysypana liśćmi.
Zaloguj się aby komentować