Przepraszam za brudny obiektyw.
#ekologia #motoryzacja
https://youtu.be/2AJnZhEZ5nM
@SST82 no tak, z tego co kojarzę to ogrzewanie w elektrycznych autobusach jeszcze stosunkowo do niedawna było realizowane właśnie dieselem. Czemu? Bo projektując na wyścigi te autobusy nie przemyśleli kwestii tego, że grzejąc autobus normalnie z tego samego układu, który nie był układem wysokowydajnym, to ludzie prędzej własnymi ciałami podniosą w nim temperaturę, a jak dadzą na to ogrzewanie wyższe napięcie, to baterie zdechną w godzinę. Więc robili ulepa w postaci montowania ogrzewania dieselowskiego.
@NiebieskiSzpadelNihilizmu cicho, bo zaraz webasto ujebią. a kierowcy w januszeksie temperaurę w kabinie będą sobą podnosili.
@SST82 https://fppe.pl/autobusy-elektryczne-w-zimie-i-agregat-dieslowski-wyjasniamy/ to z filmu to pewnie te pierwsze co już po 10 lat mają. Acz ciekawe, nie wiedziałem w ogóle o takich systemach.
To jest piec dogrzewający płyn chłodniczy, tzw. Webasto. Jest jeden układ gdzie płyn odbiera ciepło z silnika i oddaje na chłodnicę/radiatory w kabinie. Jeśli jest zbyt zimno, używa się pieca, przy czym w takich autobusach to wszystkim steruje już automat.
Piec jest faktycznie działa na ropę i jest bezklasowy, w sensie żadne EURO itp. U nas w zimę elektryki potrafiły po 40 litrów ropy i więcej po całym dniu tankować.
Zaloguj się aby komentować