Tak napieprzalo, ze moj telefon probowal sie ewakuowac xD
Takich zrzutów oczywiscie bylo duzo wiecej, bo musielismy wywalic 10 szakli lancucha, czyli 275m.
#barteknamorzu #marynarz #statki #pracbaza #ciekawostki
https://streamable.com/7is8xa
Jak to nie czeka teaser był o nagiej kąpieli to teraz musisz dowieść. To jak łańcuch jest taki jebany to jak wygląda kotwica xd ?
@ErwinoRommelo kotwica nie jest jakas wyjatkowo wielka. To lancuch robi cala robote trzymania statku :)
@bartek555 a jest jakiś awaryjny system do teogo łańcucha? Taki wiesz na korbkę?
@ErwinoRommelo jedyny to taki, ze wybijasz tzw. Bitter end, czyli bolec trzymajac koniec lancucha na statku i robisz arrivederci :)
@ErwinoRommelo Na chłopski rozum, to ten łańcuch łatwiej jest opuszczać, niż zatrzymać ten proces. Chyba, że pytasz o hamulec na korbkę 🙂
@bartek555 @karwojtek no a z powrotem? jak trzeba wyciagnac a mechanizm padnie a stuacja nieciekawa i trzeba sie zmyc, czy wtedy sie poprostu odczepia i spierdala?
@ErwinoRommelo no to wlasnie o takiej sytuacji napisalem. Jak ci winda zdechnie, a musisz plynac to wywalasz lancuch i siema. Takie normalne statki maja 2 kotwice, wiec druga sie raportuje ze wyjebana i jak armatorowi zalezy to zaplaci komus zeby wyciagnal. Chlopaki od nas z firmy jak im sie hamulec na nowej windzie rozpadl i kotwica pofrunela to sami wyciagneli, bo mieli odpowiednio duzy dzwig i rov zeby podczepic liny ;)
@bartek555 ile jest tego łańcucha i ile waży zestaw z kotwicą?
@karwojtek lacznie 14 szakli po 27,5m plus jakis krotki kawalek. Kotwica jakies 120t + kazdy szakiel mniej wiecej tyle samo.
@bartek555 Płytko
@szczelamseczasem po czym wnosisz?
@bartek555 Generalnie po schodach
@bartek555 Obejrzałem i stawiam, że po tym, że się szybko przestało kręcić
@szczelamseczasem @KLH2
A wystarczylo doczytac post do konca ;) ten zlom to zapas lancucha, palety i inne rzeczy byly uzywane, bo chlopaki stukali i malowali te winde, ale teraz niestety musieli przestac.
@bartek555 Dobra, dobra. Mam patent motorowodny na śródlądowe od lat i mnie nie oszukasz cwaniaczku.
@bartek555
A wystarczylo doczytac post do konca ;)
Jakbym chciał czytać, to bym poszedł do szkoły
@Trismagist tutaj nie, ale kiedy plynelismy malym statkiem w konwoju, do portu w norwegii. nasz statek byl w srodku. jestesmy w kanale zeglugowym, dookola skaly, wyspy, fiordy jedzace z reki. tor ogolnie dosyc waski i malo miejsca na blad. pelna predkosc, ok 10 wezlow. glebokosc moze 30 m, nagle slychac z dziobu jak kotwica z pelna predkoscia xD
na szczescie szybko zamkneli hamulec zanim doleciala do dna, bo bysmy odjebali warship manouever obrot na kotwicy i staneli twarza w twarz ze statkiem plynacym blisko za nami. no bylo cieplo xD
a okazalo sie, ze marynarz postanowil otworzyc hamulec, zapominajac ze nie ma motoru wsprzeglonego w winde, wiec poszla sobie luzem xDDDD
@bartek555 where running anchor brake failure?
@bartek555 Swoją drogą to ciekawy jestem czemu na hamulcu nie ma zastosowanego mechanizmu zegarowego (hamowanie ogniwo po ogniwie), albo ślimaka, aby puszczać kotwicę wolniej, albo mechanicznych kleszczy, jak na kabestanach. Jest przecież wiele nagrań, że nawet hamulce nie dają rady, a to by ograniczało prędkość zrzutu.
@976497 mozna opuszczac z windy, sle to dlugo trwa. Te urzadzenia sa przystosowane do zrzucania. Jest rowniez wiele nagran, ze samochody sie rozbijaja, a jednak nie mamy wielkich odbijaczy dookola ;)
Where człowieczek?
@Wido z tylu za winda, zamyka hamulec
@bartek555 w pionie kręcisz? Ehh...
@aleextra oczywiscie, jak kazdy normalny czlowiek
Zaloguj się aby komentować