Wspolczesny samochod idealny:
-Bialy suv/crossover
i 90% kupujących nowe auta dostaje orgazmu na miejscu
#motoryzacja #gorzkiezale #heheszki
4d271959-519c-4839-a44a-d55943ed40fd
przemoko90

Musi być jeszcze na zielonych blachach, wtedy jest to co mówisz plus gang bang w głowie

michal-g-1

@jajkosadzone widzę że cię nie stać, stąd taka gadka

KierownikW10

@michal-g-1 zarąbisty argument na raka, jakim są suvy.

jajkosadzone

@michal-g-1

Spojrz na swoj portfel.

I nie spinaj sie, bo jeszcze zylka peknie w jednym miejscu🤣

@przemoko90

Ale to chyba na mitycznym Zachodzie, w Polsce chyba nie az tak bardzo.


Dodalem tag #heheszki, zeby juz sie tak nie spinal pod wpisem:)

przemoko90

Zdziwilbyś się ilu ludzi mówi, że spełniło by swoje marzenie, a tymczasem spełnia się marzenia koncernów takim wyborem. Jeszcze łeb mi rozwalają typy w pickupach, fura w teren, do prac różnorakich, na bezdroża to wpierdala się Raptorem w miejsca parkingowe niczym ciężarówka i widzi w tym lans.

jajkosadzone

Kiedys pikapy byly popularne, bo pozwalaly na kombinacje z podatkami i vatem- 90% tych aut nigdy poza asfalt nie zjechalo:)

przemoko90

Może i tak, dzisiaj też tak jest? Widuje wielkie RAMy jak próbują kołować na parkingach dyskontowych niczym krążowniki, kombinuje jeden z drugim na centymetry między autami i czekasz, czekasz jak tym autobusem ogarnie proste manewry.

jajkosadzone

Nie wiem czy dalej tak jest, moze czesc wykupila z leasingu te auta i tak z nimi zostali, nie wiem.

pol-scot

@jajkosadzone w życiu bym nie kupił, podobnie jak elektryka...

PanNiepoprawny

Motoryzacja zrobiła się tak nijaka, że tylko się zrzygać w każdym z salonów do każdego z aut. Na dodatek SUV to idalny przykład konformizmu i wygodnictwa dzisiejszego społeczeństwa. Pali w chuj, prowadzi się chujowo, miejsca ma tyle co kombi albo nawet mniej. Właściwości terenowe ma jak zwykła osobówka. Jedyne co, to się do niego wygodniej wsiada. No i ma przewagę masy przy wypadku.

rm-rf

@jajkosadzone @przemoko90 ale co jest złego w tym, że ktoś ma fantazję jeździć f150 czy ramem? Samochód jak samochód, dla mnie porażka to kupienie 5l silnika i ładowanie do niego gazu. Ja ze swojego przypadku wiem, że duży samochód to nie jest zły wybór, zwłaszcza jak jeździsz w więcej niż 1 czy 2 osoby. Miałem kręgosłup połamany i wsiąść do mnie do samochodu, w którym nie mam pozycji siedzącej prosto jest nie możliwe na dłużej niż godzinę. Auta u mnie od ostatnich lat to wielkie krowy, przewinęło się też kilka innych aut ale niestety nie miało to sensu żadnego gdy co godzinę musiałem robić postój bo mi nogi zdrętwiały i dojście do siebie zajmowało mi kolejne 15 minut. Ja trochę jebnięty jestem więc aut na dziś dzień mam 4 i mam zamiar kupić piąte i sprzedać 2 sztuki więc tak w sumie nie wiem z jaką liczbą zostanę. Każdy samochód ma swoje plusy, minusy i przeznaczenie. Pewnie jak bym mieszkał w bloku to bym celował w jakiegoś Family vana. Ogólnie każde auto idzie skrytykować

Coupe? A gdzie tym jeździć, drogi dziurawe, ograniczenia prędkości

Sedan? A jak tym szafę z giełdy przywieziesz?

Mini Truck? Powietrze na pace będziesz woził?

SUV? A jak tym parkować, to nawet do terenu się nie nadaje.

Terenowe? Przecież to się do miasta nie nadaje, ledwo się wlecze po tej autostradzie.

Kompakt? A co ty samotnym skrzatem jesteś? Przecież trasa tym to udręka.

I tak można bez końca.

PanNiepoprawny

@rm-rf dlaczego niby oszczędzanie jest porażką? Bo nie przystoi? Bogaci się śmieją z biednych i ich wytkania, że patrzcie, gazuje porszaka.

rm-rf

@PanNiepoprawny w sensie, że gaz? Jak kupuję 5 litrów a nie 3 to mnie na to stać i jest to w pełni świadomy wybór. Nie wyobrażam sobie kupić jakiegoś powerstroke (to akurat diesel) czy 5.7 Hemi i go gazować, podobnie Mercedesa Compressora. Wyobrażasz sobie kupić GTRa i go gazować? Utrzymanie tego auta to około 60k rocznie, to paliwo to najmniejszy problem. Więc tak, jestem zdania, że jeśli kupujesz auto za 300+ tysięcy, którego roczne utrzymanie+amortyzacja wartości to kolejne 50tys to po prostu wiesz co robisz. U nas niestety ludzie często kupują auto by sąsiada zapiekło i później masz chrupki zapuszczone bo okazało się, że zawieszenie to zabawa za 30tys. W takim wypadku wolał bym tańsze auto ale ze świadomością, że mnie na nie stać.

pol-scot

@rm-rf utrzymanie auta 60k rocznie?

przemoko90

No i ok, miałeś wypadek, masz teraz uraz i to pomaga Ci w codziennym życiu. Raczej wątpliwe by co druga osoba miała połamany kręgosłup i wybiera przez to wysokie auto typu SUV. Mnie bawi, że ludzie biorą auta, którymi nie potrafią wykonać normalnych manewrów. Sedan, kombi, coupe czy hatchback segmentu C są jednak rozmiarów normalnych i każdy poradzi sobie z nimi na wąskich, krętych drogach, parkingach i o to mi chodzi itp. Jedzie z przeciwka taki monstertruck drogą gminną i ja muszę spieprzać gdzieś na pobocza kilka cm od drzew bo mnie zmiecie. Plus jak wspomniałem parkingi, stoi prawie od linii do linii, zaparkuje obok i praktycznie muszę przeciskać się by wysiąść. Jeden gość ma działalność w budynku, w którym też pracuję. Podbija Raptorem sam jedyny, nic nim nie wozi jedynie siebie. Zaparkuje on, zaparkuje ktoś Suvem a pomiędzy nimi gdy jest jedno miejsce wolne to nie na opcji by tam wjechać i po ludzku wysiąść.

PanNiepoprawny

@rm-rf nigdy nie zrozumiesz w takim razie.

rm-rf

@pol-scot Nissana GTR? Tak, niestety.

rm-rf

@przemoko90 wiadomo o co chodzi a klepanie myślników z telefonu ciężko idzie.

rm-rf

@przemoko90 pod względem umiejętności jazdy takim autem to niestety masz rację. Niestety też są ludzie co nie powinni nawet na rower wsiadać ale to całkiem inna para kaloszy. Mówiliśmy o świadomym wyborze samochodu, niestety wielu ludzi kupuje wzrokiem.

przemoko90

Na luziku nie poprawiam Ciebiez nazwą, a odpowiadam koledze. 😁

przemoko90

No dokładnie o to mi chodziło, nie zada sobie pytanie na co mi taka kobyła, tylko w sensie, a jest duże, fajne, znajomi mają, duże koła, duża fela.

rm-rf

@pol-scot Wymiana oleju w skrzyni i dyfrze to na dziś dzień około 10k - wymiana po każdym upalaniu, komplet opon kolejne 10k + standardowe elementy, których cena jest 3-6 razy wyższa niż zwykłego auta. 60k pln robisz tym autem wyjeżdżając w weekend i szalejąc 3 razy w roku.

pol-scot

@rm-rf jesli jeździsz jak głupi to i płacisz jak głupi... 60k to nie koszty utrzymania tylko szalenie... Nie przegrzejesz oleju to nie musisz go zmieniać bo 60k rocznie raczej takim samochodem nie zrobisz

rm-rf

@PanNiepoprawny widzisz to wszystko zależy od podejścia. 90% ludzi w Polsce kupuje auta jako daily czy ze względów użytkowych i rozumiem to w pełni, tacy ludzie kupują samochód do jazdy i często i tak są to zapuszczone chrupki bo po co wymieniać olej w skrzyni skoro producent mówi, że nie trzeba? Nie licząc przeciagnietych wymian filtrów czy olejów a zawieszenie to pamięta linię produkcyjną. Ja wszystko rozumiem, że dla wielu ludzi samochód to przedmiot użytkowy i rozumiem, że inwestycja 30tys w samochód by wszystko było na tip top się nie zwróci bo tyle to auto jest warte rynkowo. 10% ludzi kupuje auta bo lubi - ja na 4 auta robię rocznie 10k km łącznie - jaki jest tego sens poza tym, że po prostu lubię samochody? Dla ciebie pewnie żaden, dla mnie hobby. Nie prowadzę warsztatu żadnego ani nie naprawiam aut nikomu a sprzętu zaczynając od interfejsow po klucze kończąc mam więcej niż w połowie warsztatów w okolicy. Jak bym chciał oszczędnie to bym oddawał do robienia do warsztatu zamiast kupić sobie interfejs za 10tys by wykonać procedury, które by mnie kosztowały w warsztacie 1500. Rozumiem, że ty takiego podejścia też nie rozumiesz bo nie traktujesz samochodów jako hobby.

rm-rf

@pol-scot Mowa o 60k kosztów nie kilometrów. Ja akurat nie mam GTRa ale kolega ma więc jak traktujesz to jako hobby to musisz brać pod uwagę takie koszty. W sumie o czym mówimy, skoro jakiś mod od Rousha zaczyna się od 40k pln. Tuning w wersji profesjonalnej to droga zabawa i nie mówimy tu o przygotowywaniu auta na tor bo tu koszty rosną niesamowicie.

Jak byś GTR traktował jak babciowóz to kosztów będzie z 30tys.

pol-scot

@rm-rf co 60k km wymienia się olej w skrzyni

dziedzicpruski

@rm-rf Czemu ludzie tak bóldupią, kiedy ktoś do fury z dużym silnikiem założy gaz?

W czym problem? Ktoś ma przyjemność z jazdy autem innym niż pierdziawka bi-turbo, a portfel nie cierpi przy tym.

Polecam nie wsiadać do takich aut.

rm-rf

@pol-scot to taka bardzo naciągana teoria, 60k km. Jak pamiętam to w zależności od producenta jest to 30-60k km nie rzadziej niż co 2 lata. W teorii również olej silnikowy co 15k km wymieniasz a w praktyce każdy po 10k zmienia przeważnie lub po roku.

Ja się trzymam wymian na zasadzie: silnikowy co 10k/rok a skrzynia co drugą wymianę silnikowego czyli co 20k/2 lata. Pewnie w GTR, którym bym robił z 1-5tys normalnej jazdy wymieniał bym razem z silnikowym bo skrzynia do niego to 1/5 wartości auta.

rm-rf

@dziedzicpruski to chyba zależy od wizji użytkowania samochodu i jak już pisałem mówię o swoich odczuciach. Dajmy na dziś dzień kupuję sobie rocznego 2023 F150 z 5.0 Coyotee - spalanie średnio 17L/100. Mówimy o aucie z USA, którego koszt kupna, importu i naprawy drzwi czy dziur po kulach to koszt 240-250tys (tak dla ciekawskich to koszt kompletnych drzwi w tym aucie to 20k pln a samej szyby w drzwiach około 8k pln). Cena rynkowa tego auta w Polsce będzie powyżej 320tys. Za 3 lata użytkowania sprzedam to auto za 250-270tys (uwzględniając brak inflacji). Robiąc w 3 lata 50k km spale 8500L za 7 zł/L czyli benzyny za 60k pln. Pomijając koszt instalacji zysk na gazie niech będzie 50% i pomińmy koszty dodatkowe - przeglądów, paliwa na rozruch itd. W 3 lata oszczędzę 30k pln - czyli jakieś dobre wakacje. I to jest bardzo optymistyczna wersja bo realnie przez 3 lata to auto zrobi u mnie max 30k km. Co innego gdybym jeździł na taxi albo walił 20k km miesięcznie. Jak mam zamontować 4 instalacje gazowe by wszystkie auta były w gazie to to już wogóle nie ma żadnego sensu. A miałem auta co po prostu mi nie leżały i sprzedałem je po roku. Jak bym sobie założył, że kupię auto na dłużej niż 3 lata, poszedł na etat i dojeżdżał 60km samochodem do pracy pewnie bym widział w tym jakiś sens. Przy kuponie auta na kilka lat nie ma to żadnej podstawy finansowej a tym bardziej logicznej.

SzubiDubiDU

@rm-rf a jaki masz problem z LPG, lepiej mieć 5.0 z instalacją niż 1.6 benzyna

rm-rf

@SzubiDubiDU ale czytałeś całość czy tylko kawałek?

Zaloguj się aby komentować