Wołam zainteresowanych!
@Vrake @Half_NEET_Half_Amazing @Faziorz @DiscoKhan @ErwinoRommelo @Redwood @KochanekJaroslawaKaczynskiego @Erebus @Acrivec @hist4min4 @Rafau @Dildo_Baggins @Felonious_Gru @maly_ludek_lego @binarna_mlockarnia @Quassar @ElegantiaGallia @maximilianan @jimmy_gonzale @ElegantiaGallia @UzytkownikHejto @ErwinoRommelo @GitHub @Olmec @DziwnaSowa @hellgihad @cec @Kilik @wombatDaiquiri @Szuuz_Ekleer @Naiken @Herrmann @Okrupnik @Pawelvk @Catharsis

W nawiązaniu do poprzedniego wpisu,
https://www.hejto.pl/wpis/wolam-zainteresowanych-vrake-half-neet-half-amazing-faziorz-discokhan-erwinoromm

Na pytanie:
Ray Tracing jest włączony w pełnych ustawieniach na X, Y czy Z?
Łącznie 90 głosów (nie liczę sprawdzaczy)
Wskazano na:
X - 13 głosów (a jest to RT min)
Y - 15 głosów (a jest to RT OFF)
Z - 62 głosów (a jest to RT max)

Kałuża zdradziła trochę za dużo. Jednak pomiędzy X, a Y jest proporcja odwrotna : )
69% odpowiedziało prawidłowo.
17% wskazało obrazek BEZ Ray Tracingu.
14% wskazało obrazek z RT ustawionym na minimum.

#gry #wiedzmin3 #wiedzmin #komputery
Rafau

No i byłem w błędzie odnośnie max/min.

Niemniej podtrzymuje to, co napisałem w pierwszym wpisie - w wiedźminie RT różnicy nie robi dużej, ale w cymbergaju 2077 - kolosalną. Z przyjemnością poświęciłem te 20-30fpsów, żeby bujać się po mieście i podziwiać grę świateł na karoserii samochodu. Petarda.

Marchew

@Rafau 1:05 - > https://youtu.be/7NQqWlYZ2RA?feature=shared&t=65

W niektórych miejscach różnica ogromna, jednak uważam ze twórcy powinni dostać po dupie za takie lenistwo. Te wszystkie odbicia których nie ma w wersji BEZ RT, można było zrealizować tradycyjnymi metodami.

Rafau

@Marchew wszystko można, ale jakim kosztem?

Marchew

@Rafau Setkami roboczogodzin klikania xD

Prawda jest taka że RT to przyszłość. Jeszcze jedna lub dwie generacje GPU, a RT będzie czymś oczywistym, niezbyt obciążającym GPU sposobem realizacji oświetlenia.

Rafau

@Marchew oczywiście. Ale jeszcze troszkę wody w Wiśle upłynie, zanim to nastąpi. W zasadzie bez technologii pokroju dlss byłoby ciężko z wydajnością.

Marchew

@Rafau DLSS nie widziałem, ale FSR 2.0 w 1080p rozczarowuje. Nie wiem jak w wyższych rozdzielczościach.

Rafau

@Marchew dlss jest jednak o kilka klas lepsze od technologii AMD. Niestety zieloni są mocno górą w temacie. Ale na steam decku fsr trochę daje. Nie tak dużo, ale parę klatek przybywa.

Catharsis

@Marchew Ha, w obu ankietach trafiłem a nigdy nie widziałem u siebie na żywo na PC żadnej gry z odpalonym Ray Tracingiem xD (jedynie na PS5 a tam to jest parodia z Ray Tracingu). Wystarczyło, że na YT się naoglądałem przy okazji testów kart graficznych czy filmików z porównaniami.


Jak na razie podtrzymuje swoje zdanie, że na ten moment RT to jest ciekawostka. Dopóki każda gra nie będzie od początku pisana z myślą o RT to RT w grach będzie słabe bo konieczność tworzenia 2 osobnych wersji oświetlenia, cieni itp sprawia, że nie da się wykorzystać potencjału RT całkowicie.


No i pozostaje jeszcze kwestia wydajności, jako że jestem fanem gier rpg akcji a w szczególności Souls-like to dla mnie płynność ma największe znaczenie i nie zamierzam poświęcać 1/3 fps (albo i więcej) jakie gra mi może wygenerować aby dostać lekko fajniejsze cienie gdzieś w tle albo lepsze odbicia na kałużach na które i tak nie będę zwracać uwagi podczas walki z przeciwnikami.

Marchew

@Catharsis Ciekawostka obecnie, tak jak mówisz, trzeba zrealizować oświetlenie "tradycyjnie" oraz z RT. Często kosztem pierwszego, powstaje to drugie z absurdalnymi wymaganiami. Nowe silniki powinny lepiej wspierać/optymalizować RT. Podejrzewam że jedna/dwie generacje GPU i będzie znacznie mniej obciążać.

Zaloguj się aby komentować