Wiem, że głupie, humor poniżej poziomu mułu, ale parsknąłem.

#humorponizejpasa #heheszki

https://youtube.com/shorts/zznsQZKnFd0?si=gTYNFZfM69qxTVTW
keborgan

WSK - wiejski sprzęt kaskaderski

MiernyMirek

@keborgan miałem taką czarną 125, 3 biegi do przodu.

cebulaZrosolu

@MiernyMirek a do tyłu? :)

MiernyMirek

@cebulaZrosolu do tyłu nie było, były jeden w bok

cebulaZrosolu

@MiernyMirek błąd, silniki 2 suwowe można odpalać w drugą stronę i to bez zlednego kombinowania :) więc miała tyle samo biegów w przód co i w tył :)


Tutaj wyjaśnienie na przykładzie velorexa czechosłowackiego :)


czechosłowacki Velorex (Oskar) produkowany w latach 1945-73 w kilku wersjach modelowych, napędzany jedno- i dwucylindrowymi silnikami Jawy. Pojazd wyposażony był w klasyczną motocyklową czterostopniową skrzynię biegów. Gdy jednak chciało się jechać do tyłu (w końcu był to wózek inwalidzki, więc pewnie nie każdy użytkownik mógł go samodzielnie popychać), należało silnik unieruchomić, przestawić zapłon odpowiednim przełącznikiem i uruchomić ponownie. To dziwne, ale to wszystko jakoś działało, a jeżeli ktoś umiał i się nie bał, miał do dyspozycji aż cztery biegi do tyłu!

Cybulion

@MiernyMirek co ty mowisz w mojej jak zlapalo w zla strone to byly trzy do tylu xD

MiernyMirek

@cebulaZrosolu @Cybulion pacz pan, to nawet nie wiedziałem, że tak można.

Zaloguj się aby komentować