Wielka wycieczka Nivą dookoła Polski. Podsumowanie. Tak na szybko rano przy kawce. Niva pokonanała 2942 km według wskazania odometru. Średnie spalanie 11 litrów LPG na 100km. Z usterek i szybkiego przeglądu to urwane ucho amortyzatora, spalony przełącznik wentylatora chłodnicy, cieknąca rurka od nagrzewnicy, pojawiły się też wycieki na półosiach z tyłu i z przodu, przez dociążenie siadły sprężyny z tyłu i wygiął się panhard. Żadna usterka nie powstrzymała nas od dalszej jazdy. Użądliła mnie jedna osa i pogryzły nas setki komarów. Widzieliśmy Łosie, jelenie,dziki,sarny,wiewiórki,białe czaple, żurawie, modliszki, jeże, bieliki, rybołowy, sójki I mnóstwo innych zwierząt. Przy granicy z Białorusią ponad 100 patroli SG I Policji oraz kilka baz OT pozakladanych w lesie, odwiedziliśmy Bunkry linii Mołotowa, Mamerek i trójkąta lidzbardzkiego, oraz forty w Malborku i część MRU w tym pętlę nietoperską, i grupy warowne Ludendorff I Schill. Mnóstwo starych cmentarzy, opuszczone cerkwie, dworki, jedną piramidę i kopalnie węgla, kredy i miedzi. Kilka szczytów, zamki i pałace, parki Narodowe w tym Bieszczadzki, Roztoczański,Poleski, Biebrzański, Białowieski, puszczę bialowieską, romnicką, knyszyńska, , byliśmy nad morzem. Spaliśmy nad rzekami i jeziorami. Plywaliśmy promem. Po drodze spotkaliśmy tylko 3 nivy i to wszystkie w Bieszczadach. To tak na razie. W wolnej chwili bedę wrzucał jeszcze zdjęcia z ciekawszych miejsc.
#podroze
#podrozujzhejto #offroad
#polska
#nivaznegdziedroga
923562b9-ada3-4d22-8d83-864243780aaf
7af3cb38-f975-423f-8d18-79e08d4dc129
93cc9e9b-1518-403a-9e7a-510aa207e107
101c384f-2f27-4ae0-88e5-396ee324e4f6
Zly_Tonari

@yoowki zajebiaszcza przygoda, odległość jak do Portugalii. Teraz mogę męczyć o recenzję namiotu ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

ciszej

@Zly_Tonari o tak ja też chcę recenzję namiotu @yoowki przynajmniej będzie rzetelnie!

dominik-nieradzik

@Zly_Tonari też mnie to ciekawi, szkoda że @yoowki nie siedzi tu gdzieś bliżej z chęcią bym porównał w realu, czy opłaca się przepłacać za różne niby super firmowe wynalazki.

Zly_Tonari

@ciszej @dominik-nieradzik dla mnie najciekawszym jest problem skraplania który występuje, wiele recenzji namiotów dachowym porusza problem "parzenia" się na wiecznie wilgotnej podłodze która ściąga wodę na materac.

Jak wiatroszczelność, jak się namiot zachowuje w czasie wiatru, burzy

dominik-nieradzik

@Zly_Tonari No racja skrapla sie, szczególnie nad ranem to głównie wina materiału. Jak ma sie nie skraplać to musiałby być chyba brezentowy. Albo w systemie osobnego tropiku jak normalny namiot. Mnie jeszcze denerwuje podpinka dolna, ktoś sobie drzwi wymyślił akurat za drabinką. Ani to wygodne ani sensowne. Z wiatrami jeszcze nie miałem doczynienia.

yoowki

@dominik-nieradzik @Zly_Tonari jeśli chodzi o skraplanie to tak jak wcześnie rano się dziada składa to widać wodę na miejscu gdzie się spało. I to jest minus. Drugi minus to lopotanie na bardzo silnym wietrze. Trzeci minus to jak się chce siku w nocy to trzeba pamiętać że jest drabinka.😅. Burzy kilka wytrzymał i nie przemókł. Był też składany w czasie deszczu ale rzeczy w środku pozostały suche. Plusem jest to że szybko się go rozkłada, nie ciągnie zimnem od ziemi, nie włazi Ci robactwo. I możesz spać na przykład na samym brzegu kamienistej rzeki. Manele zostają w środku i nie trzeba pompować materaca.

Topia

We we wszystkich starych gratach po gwarancji tak się wszystko sypie, czy to tylko przypadłość łady?

yoowki

@Topia czy się sypie? No nie nazwałbym tego tak. Fakt jakość niektórych części jest słaba. Ale jak na auto które zrobiło 180k km przebiegu w tym u mnie ponad 60k z czego większość jeździ po drogach nieutwardzonych. No i zawsze dojeżdża do celu. Myślę że najgorszą rzeczą w starych autach jest jednak korozja.

Odczuwam_Dysonans

@Topia kup nowe i przetyraj po bezdrożach to pogadamy czy nowe się nie sypie :P. Wiadomo że Łada ma kiepską jakość, w jakimś zadbanym Patrolu pewnie nic by się nie stało, ale co z tego jak wydatki to o rząd wielkości mniej, nie zestawiając nawet z nowymi autami. No i zepsuje się na amen? Jesteś w plecy parę koła. Do tego nowe auta z mechaniką z gównolitu fizycznie nie mają możliwości przetrwać tyle co taka Nivka - i to co robi OP to jest prawdziwa, oddolna ekologia, a nie zmienianie auta co 5 lat i brak możliwości samodzielnej naprawy.

W każdym aucie są inne słabe punkty. W Ładzie przynajmniej wiesz na czym stoisz.

Topia

Kupiłem Audi, jest na gwarancji producenta. Zrobiłem nim 7 razy więcej kilometrów niż OP i nie zepsuło się nic. Tutaj w czasie jeden wyprawy zepsuło się 7 różnych rzeczy...

Dla mnie w aucie najważniejsza jest niezawodność i bezpieczeństwo, także tak, z mojej perspektywy ta łada się sypie i to strasznie.

To dla mnie żaden argument "może i się rozpada, może nie wiadomo, czy dojdzie, ale przynajmniej mogę sam i tanio naprawić." Sam to ja płynu do spryskiwaczy nalewam i mi wystarczy 🤷🏻‍♂️

Odczuwam_Dysonans

@Topia no to offroad nie jest zabawą dla ciebie i tyle a jak nie zamierzasz wjeżdżać w teren no to równie dobrze można jechać dupowozem. Ale dla mnie na przykład ta walka czy współpraca z maszyną to część zabawy - na pewno nie dla każdego. Jakbyś chciał nowe, no to nowy Jimny jest super, tyle że jeżdżąc po terenie zawsze coś się spieprzy, albo się woda dostanie nie tam gdzie trzeba i po jednym wyjeździe wymieniasz komplet olejów w napędzie, itp itd. Tutaj wiek czy klasa samochodu jest drugorzędna, ba, wciąż najwytrzymalsze są te stare, toporne konstrukcje. Z zabawkami tak jest że trzeba dłubać, czy to furka w teren, czy na tor.

yoowki

@Topia każdemu według potrzeb. Niva to nie jest jakiś supersamochód jest tania i daje wiele frajdy. Przede wszystkim wjeżdża tam gdzie inne auta nie wjeżdżają. I bardzo mi się podoba, kiedyś miałem Citroena i też się nic w nim nie sypało poprostu jeździł. Marzy mi się 4runner 2 gen. Ale wiem że to jest już inwestycja i nie ma opcji by kupić perełkę, Niva była świadomym wyborem, do rozpoczęcia zabawy z offroadem. I uważam że był to wybór trafiony zwłaszcza że w takich pieniądzach mogłem kupić albo w miarę zdrowa Nivke albo mocno zużytego Japończyka gdzie koszty napraw zeżarlyby budżet na samym początku zabawy. A tak jeżdżę sobie gruzem i nie przejmuje się że coś się urwie itp. A w terenie bardzo łatwo o awarie i usterki.

Topia

@Odczuwam_Dysonans spoko, rozumem, że to inny sposób użycia samochodu i podejście. Po prostu chciałem wiedzieć, czy to ooffroadzie normalne mieć 7 usterek w czasie jednego wyjazdu, bo to więcej, niż ja miałem od kiedy mam prawko, czyli od 16 lat ;)

Odczuwam_Dysonans

@Topia wszystko zależy i tak jak napisałem pewnie jakiś Nissan Patrol, samochód znany ze swojej wytrzymałości (poza silnikami) może i nic by sobie z takiego objazdu nie zrobił... Ale nie kupujesz takiego auta żeby sobie tak luźno jeździć, więc wpierdzielasz się w najgorsze błoto, więc coś się psuje co wyjazd i tak to wygląda :P. Oczywiście robi się też auta przeprawowe, na długie wyjazdy, gdzie robisz parę tysięcy kilometrów na raz np. do jakiejś Rumunii i z powrotem czy coś, i jak się dobrze przygotujesz to po prostu jedziesz. Ale dość powiedzieć, że w te często i 30-letnie auta ludzie pakują kasę za którą można mieć nowe auto średniej klasy temat bardzo szeroki, robiłem przy chamskich offroadówkach za 5k, ale i przy nówce sztuce Jeepie Gladiatorze na pełnym wypasie za pół dużej bańki i z zabudową za kilkadziesiąt koła. Z grubsza robią to samo. Jedyna uniwersalna prawidłowość to to, że im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor jak się zakopie XD

Zly_Tonari

@Topia też kupiłem audi a6 avant 3.0 a.d.2017 i na gwarancji poszedł wirtualny kokpit, mechatronika, poziomowanie, moduł komfortu, 1 lampa led tył, silnik brał olej po 85k wykupiłem z leasingu i poszlo od razu przy 167k

Wiec jesli ty masz audi ktore robiło 7 x wiecej km niż ta łada czyli 1 milion 260 tysiecy to chyba tyćkę łżesz ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)


No chyba że chciałeś porównywać audi ktore ma 21k kilometrów z 25l ładą mającą 180k na blacie a nie doprecyzowałeś. ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Odczuwam_Dysonans

@Zly_Tonari więcej niż OP, czyli 7x60kkm.

Zly_Tonari

@Odczuwam_Dysonans gdyby zrobil 7x60k już by nie był na gwarancji producenta


Audi ma 2 lata albo za doplata 3l i 90k kilometrów lub 4 l o 120k kilometrów lub 5l i 150k kilometrów


Więc jednak zakładam że porównywał audi którym nie lata po szutrach i gruntówkach o przebiegu 21k z łada o przebiegu 180k ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯


Na dodatek łada ma w standardzie dłuzsza gwarancje niż audi

Fabrycznie nowe samochody Łada Niva 4x4 oraz samochody po remontach kapitalnych / przebudowach objęte są następującymi, ogólnymi warunkami gwarancji :


    - 3 lata lub 100 000 km ogólnej gwarancji na samochód

Topia

Audi w Szwajcarii ma gwarancję darmowego serwisu z darmowymi częściami na 10 lat lub 100k km, ale nie w tym rzecz...

Porównuję moje 21k km z jego 3k km. U niego padło 7 rzeczy, a u mnie 0. Nie porównuję nowego audi do nowej Łady. Pytanie było, czy wszystkie stare samochody tak się sypią.

W rodzinie był kiedyś seat leon i poważniejszych usterek (ale nie unieruchamiających) miał może 2 przez kilkanaście lat i 260k km.

Klamra

Zajebisty objazd. Czekam na foty z poszczególnych miejscówek (° ͜ʖ °)

Przy okazji pytanie: jaką mieliście średnią prędkość podróżną po zwykłych drogach?

yoowki

@Klamra na asfaltach 70-80 na gruntówkach 50-60 chyba że były naprawdę duże dziury to wolniej. Ubaw miałem po pachy szalejąc po suwalskich i mazurskich szutrach I wyprzedzając te wspaniałe zachodnie SUVy 😃

parapet-inferno

@yoowki o bunkier w gosciszewie, byliśmy tam z pomorskimi szwedaczami ostatnio

. ja ostatnio zachorowałem na honkera ale najpierw zaobserwuje tag żeby wiedzieć na co się pisze

Zaloguj się aby komentować