Wczoraj zrobiłem trasę:
lokalne drogi+autostrads+jazda w korku ok 45 min+ miasto.
Ok 250 km to autostrada (max 120km/h) korek to ok 10-12km reszta miasto +drogi gminne.
3 dorosłych i dziecko, klima, spokojna jazda.
Shell V-power, spalanie 5.28l/100km.
Pojazd: Toyota Highlander 2.5hybrid.
Szczerze, sądziłem że będzie coś ok. 6.5-7l/100km, jestem mega zaskoczony jak pojazd o masie własnej ~2100kg może być aż tak oszczędny.
#toyota #hybryda
lokalne drogi+autostrads+jazda w korku ok 45 min+ miasto.
Ok 250 km to autostrada (max 120km/h) korek to ok 10-12km reszta miasto +drogi gminne.
3 dorosłych i dziecko, klima, spokojna jazda.
Shell V-power, spalanie 5.28l/100km.
Pojazd: Toyota Highlander 2.5hybrid.
Szczerze, sądziłem że będzie coś ok. 6.5-7l/100km, jestem mega zaskoczony jak pojazd o masie własnej ~2100kg może być aż tak oszczędny.
#toyota #hybryda
@Taxidriver Najwięcej paliwa zużywa się przyspieszając i hamując, jak jedziesz z jednakową prędkośćią na dość niskich obrotach to spalanie może spaść nawet w skrajnych przypadkach o 1/4 w stosunku do miasta.
@MarianoaItaliano Najlepszym przykladem sa duże V8, w mieście palące 15/20 na trasie mogą zejść spokojnie w okolice 10l na 100km.
@MarianoaItaliano i tutaj pojawia się paradoks hybryd. One spalają mniej w mieście niż na trasie.
Pomijając fakt, że spalanie 5.3l/100km dla takiego kloca, to dla mnie absurdalnie niski wynik.
@Taxidriver hybrydy są fajne :)
Zaloguj się aby komentować